Gå til innhold

Kan papp'an ta ut hele fødselspermisjonen?

Anbefalte innlegg

Gjest (ikke undertegnet)

Jeg er heltidsstudent, men jobber litt på si. Det vil si det jeg har lov til fra lånekassen uten å miste stipend/lån. Det er pr i dag 5200,- pr mnd.

Kan pappan til barnet ta fødselspermisjonen som vi mammar pleier å ta? Slik at jeg har mulighet til å fortsette studiene ganske rakst igjen? Kan jeg forsette med min lille jobb på si? For jeg får vel ingeting fra min arbeidsgiver?

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Du har rett på fødselspenger siden du tjener mer enn halve grunnbeløpet pr år. får du det ikke fra arbeidsgiver kan du får det fra trygdekontoret.

Hvis du er heltidsstudent fra barnet er 6 uker har far da rett på fødselspenger beregnet iht sin egen lønn i 33 uker (43 uker hvis dere velger 80%), inkludert "fedrekvoten".

(når mor IKKE har rett til fødselspenger blir fars stønadsperiode 4 uker kortere)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...