Gå til innhold

Å komme seg videre i terapi når man står fast

Anbefalte innlegg

Jeg har gått i ISTDP terapi i 1 år nå, men har nesten ikke kommet noen vei. Eller, jeg har jo blitt bedre, men har fortsatt en lang vei å gå. Kort forklart er jeg redd før følelser, der jeg er aller mest redd for å ikke takle det og å bryte sammen. Jeg har også distansert meg fra følelser så lenge jeg kan huske, så det skal nok mye til for å klare å endre det. Har også andre problemer selvfølgelig, men det er følelsene som er hovedproblemet. Behandler jeg går til er veldig flink, jeg er trygg på henne, hun er den jeg har åpnet meg mest for og jeg har tro på at behandlingen kan fungere. Men likevel står vi/jeg ganske fast.

Hva kan man gjøre for å komme seg videre i terapi når man står fast?

Endret av 𝐭𝐢𝐫𝐢𝐥

Fortsetter under...

𝐭𝐢𝐫𝐢𝐥 skrev (3 timer siden):

Hva kan man gjøre for å komme seg videre i terapi når man står fast?

Bestemme seg for å komme ut av komfortsonen og ta sjansen på ta imot de vonde følelser som kommer når du åpner opp.

kupton skrev (18 minutter siden):

Bestemme seg for å komme ut av komfortsonen og ta sjansen på ta imot de vonde følelser som kommer når du åpner opp.

Jeg skulle gjerne gjort det, men jeg vet ikke hvordan man åpner opp?

kupton skrev (5 minutter siden):

Forteller om det vanskeligste. 

Jeg føler ikke at jeg har noe som er vanskelig å fortelle om. Livet går selvfølgelig opp og ned for meg som alle andre og perioder er det ganske ille, men der er ikke noe spesifikt og konkret som er vanskelig som jeg klarer å sette ord på. Hva er løsningen da?

𝐭𝐢𝐫𝐢𝐥 skrev (13 minutter siden):

Jeg føler ikke at jeg har noe som er vanskelig å fortelle om. Livet går selvfølgelig opp og ned for meg som alle andre og perioder er det ganske ille, men der er ikke noe spesifikt og konkret som er vanskelig som jeg klarer å sette ord på. Hva er løsningen da?

Slutte i terapi? Kanskje du ikke trenger det. 

Anonymkode: fcd6e...7be

Annonse

𝐭𝐢𝐫𝐢𝐥 skrev (14 minutter siden):

Har du tanker du unnviker, - ting du ikke ønsker å tenke på?

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Slutte i terapi? Kanskje du ikke trenger det. 

Anonymkode: fcd6e...7be

Kanskje. Hvordan vet man om man trenger det eller ikke? Jeg har egentlig mye jeg føler jeg burde ha jobbet med, men kanskje det ikke er så viktig som jeg tror? Og kanskje jeg ikke kan hjelpes om jeg ikke klarer sette ord på det som er vanskelig?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...