Gå til innhold

Ikke incest eller noe kvalmt i dette?

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å date en jeg har kjent siden vi var 15år. Greia er at han er sønnen til mannen til min tante. De traff hverandre i 2007. Jeg har siden sett de barna han ca en gang i året bare. 

Vil det bli reaksjoner? Min bror sier at dette er ekkelt og incest-aktig, men incest er det ikke! Vil det fremstilles slik? 

Vi er jo begge opp i 30årene. 

Anonymkode: cd337...3a7

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464336-ikke-incest-eller-noe-kvalmt-i-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har begynt å date en jeg har kjent siden vi var 15år. Greia er at han er sønnen til mannen til min tante. De traff hverandre i 2007. Jeg har siden sett de barna han ca en gang i året bare. 

Vil det bli reaksjoner? Min bror sier at dette er ekkelt og incest-aktig, men incest er det ikke! Vil det fremstilles slik? 

Reaksjoner kan det kanskje bli, men incest er det selvfølgelig ikke. :) Han er på en måte et slags ikke-biologisk søskenbarn av deg, men dere er jo ikke i "biologisk slekt" så det er ingen ting i veien for at dere kan være sammen. :) 

Lillemus skrev (27 minutter siden):

Reaksjoner kan det kanskje bli, men incest er det selvfølgelig ikke. :) Han er på en måte et slags ikke-biologisk søskenbarn av deg, men dere er jo ikke i "biologisk slekt" så det er ingen ting i veien for at dere kan være sammen. :) 

Nei, men det å møtes å kose og sånn- det trenger ingen å vite noe om. Men det er hvis det oppstår følelser, det er da det blir vanskelig. Kanskje han er flinkere til å se opp en sperre, så han ikke skal få følelser for meg? 

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Nei, men det å møtes å kose og sånn- det trenger ingen å vite noe om. Men det er hvis det oppstår følelser, det er da det blir vanskelig. Kanskje han er flinkere til å se opp en sperre, så han ikke skal få følelser for meg? 

Hm? Hvis dere har begynt å date er han vel interessert i å finne ut om han har følelser for deg eller ikke?

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Hm? Hvis dere har begynt å date er han vel interessert i å finne ut om han har følelser for deg eller ikke?

Jeg har ikke spurt direkte. Men vi var innpå praten om å kanskje bestille en tur til våren et sted. Jeg var litt ivrig på det, men da sa han at vi må jo først se hvordan det går mellom oss. Vi har tross alt bare møtt hverandre 4 ganger. Det er vel ærlig sagt det?

Følelser kommer ikke med ei gang, og vil ikke være for "på" med det første. Gikk på ei blemme tidligere med en annen mann ser du.. 

Lillemus skrev (13 timer siden):

Han kaller meg sltnos og tar hjerter til meg. Husker kl sletter når jeg skulle ringe han. Liker han meg tro? :)

Annonse

Lillemus skrev (6 timer siden):

Det høres sånn ut ja. 😉

Men han vil samtidig ha en skikkelig kosedag der han vil gjøre mye seksuelt - om jeg skal være ærlig😅 Er det gitt at det kun er en ting han vil da? 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Men han vil samtidig ha en skikkelig kosedag der han vil gjøre mye seksuelt - om jeg skal være ærlig😅 Er det gitt at det kun er en ting han vil da? 

Aner ikke, men ha det i bakhodet. 

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ville det ikke være påfallende om han overhode ikke også følte seg sensuelt tiltrukket av deg? Vil du helst ha en mann som ikke rører deg?

kupton skrev (På 24.12.2021 den 10.29):

Ville det ikke være påfallende om han overhode ikke også følte seg sensuelt tiltrukket av deg? Vil du helst ha en mann som ikke rører deg?

Jeg føler det er helt naturlig å tiltrekkes seksuelt av noen man liker. 

Han sier jo blant annet at han tenker på meg når han gjør sitt, noe som er helt naturlig. Syntes du det er for nær relasjon mellom oss? 

Annonse

AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 9.27):

I min familie ville dette blitt oppfattet som rart og det ville blitt reaksjoner. Partnere av foreldres søsken kalles tanter og onkler, ikke filletanter/filleonkler, og de regnes som slekt. I tilfeller der noen har barn fra før regnes ungene som søstre og brødre, så vi ville regnet denne mannen som ditt søskenbarn og hans far som din onkel. Hos oss ligger ikke så nær slekt med hverandre, og din brors reaksjon gir meg en forståelse av at din familie tenker som min om dette.

På toppen av dette høres det ut som dere bare driver og flørter litt, det høres ikke ut som dere har blitt dypt forelsket. En samlet vurdering fra min side er at du bør avslutte dette for å unngå at det blir vrient eller trasig for dere eller andre i familien (feks din tante og onkel), og heller finner en annen fyr å kose deg med for skøy. 

Kayia skrev (På 25.12.2021 den 21.48):

I min familie ville dette blitt oppfattet som rart og det ville blitt reaksjoner. Partnere av foreldres søsken kalles tanter og onkler, ikke filletanter/filleonkler, og de regnes som slekt. I tilfeller der noen har barn fra før regnes ungene som søstre og brødre, så vi ville regnet denne mannen som ditt søskenbarn og hans far som din onkel. Hos oss ligger ikke så nær slekt med hverandre, og din brors reaksjon gir meg en forståelse av at din familie tenker som min om dette.

På toppen av dette høres det ut som dere bare driver og flørter litt, det høres ikke ut som dere har blitt dypt forelsket. En samlet vurdering fra min side er at du bør avslutte dette for å unngå at det blir vrient eller trasig for dere eller andre i familien (feks din tante og onkel), og heller finner en annen fyr å kose deg med for skøy. 

Vi er jo i beg fasen, derfor vi holder litt tilbake. Bare fornuftig det med barn i bildet. 

Lillemus skrev (På 22.12.2021 den 10.30):

Nytt liv i gammel og spennende tråd, men altså - virkelig? Du ville tenke det var helt ok at din datter ble sammen med din søsters manns sønn fra et tidligere forhold, når en av den (eller begge, litt uklart fra TS der) attpåtil har barn? Nei der ville våre alarmklokker begynt å ringe (og det gjør de jo forsåvidt i TS sin familie også høres det ut som)😊

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...