Gå til innhold

Ikke incest eller noe kvalmt i dette?

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (8 minutter siden):

Nytt liv i gammel og spennende tråd, men altså - virkelig? Du ville tenke det var helt ok at din datter ble sammen med din søsters manns sønn fra et tidligere forhold, når en av den (eller begge, litt uklart fra TS der) attpåtil har barn? Nei der ville våre alarmklokker begynt å ringe (og det gjør de jo forsåvidt i TS sin familie også høres det ut som)😊

Jeg tenker som deg. Min søster har to stebarn, på omtrentelig alder med mine barn, slik at de i teorien kunne ha blitt sammen med et av mine barn. Det er bare helt utenkelig. Vi har alltid sett på disse barna som mine barns kusine og fetter, selv om de ikke er det biologisk, og det ville jo være helt uakseptabelt om de hadde blitt sammen. 

Noe annet er det å sveipe innom tanken på at en fetter (biologisk eller ei) er kjekk og attraktiv - det kan jeg også gjøre. Men derfra å begynne å flørte, date, eller hva det nå heter i dag 😄 - det er helt utenkelig.

Fortsetter under...

påskelilje skrev (1 minutt siden):

Noe annet er det å sveipe innom tanken på at en fetter (biologisk eller ei) er kjekk og attraktiv - det kan jeg også gjøre. Men derfra å begynne å flørte, date, eller hva det nå heter i dag 😄 - det er helt utenkelig.

Helt enig :) Blir som med søstres eller venninners ekser dette, det er no-go og så og si aldri verd det. 

Endret av Kayia
Kayia skrev (1 time siden):

Nytt liv i gammel og spennende tråd, men altså - virkelig? Du ville tenke det var helt ok at din datter ble sammen med din søsters manns sønn fra et tidligere forhold, når en av den (eller begge, litt uklart fra TS der) attpåtil har barn? Nei der ville våre alarmklokker begynt å ringe (og det gjør de jo forsåvidt i TS sin familie også høres det ut som)😊

Det står ikke noe om at en av dem eller begge har barn? Jeg tolket "barna" det var snakk om som han hun er interessert i og ev. søsken av ham.

Lillemus skrev (1 time siden):

Det står ikke noe om at en av dem eller begge har barn? Jeg tolket "barna" det var snakk om som han hun er interessert i og ev. søsken av ham.

Sånn tolket jeg det også.

Lurer litt på hva som får godt voksne folk til å legge seg opp i andre voksne folks sine kjærlighetsliv eller sexliv, slik noen i rl gjør og noen her på dol ville ha gjort. Synes det blir litt drøyt å si at andres forhold er "uakseptabelt" og "no-go". Man kan godt mislike det, men det er vitterlig ingenting noen har noe med så lenge dette gjelder voksne, samtykkende og normalt mentalt oppegående mennesker, som heller ikke er nært biologisk beslektet. 

Verken en selv eller andre kan bestemme hvem en skal bli tiltrukket av eller forelsket i, og jeg tenker at om Amors eller Eros piler har truffet dette paret så er det fint for dem og noe ingen bør legge seg opp i.

Kanskje er dette å trekke det litt langt, men det er vel også litt inn i tiden at folk må få lov til å elske (eller ha sex med) dem de vil, trodde ikke det bare var forbeholdt "de skeive"?

Endret av Liviane
Lillemus skrev (4 timer siden):

Jeg tolker «Vi er jo i beg fasen, derfor vi holder litt tilbake. Bare fornuftig det med barn i bildet.» som at en eller begge har barn, hvilke andres barn skulle være relevante?

Om det ikke var barn involvert ville jeg uansett tenkt det samme, men syns det er enda drøyere om en av dem har barn.

Forøvrig svarte du ikke på spørsmålet mitt :) 

Kayia skrev (3 minutter siden):

Jeg tolker «Vi er jo i beg fasen, derfor vi holder litt tilbake. Bare fornuftig det med barn i bildet.» som at en eller begge har barn, hvilke andres barn skulle være relevante?

Om det ikke var barn involvert ville jeg uansett tenkt det samme, men syns det er enda drøyere om en av dem har barn.

Forøvrig svarte du ikke på spørsmålet mitt :) 

Der var det en kommentar jeg hadde glippet ja. Hm. Prøver å se for meg at min sønn hadde blitt sammen med min svogers datter og skjønner helt ærlig ikke at det skal være et så voldsomt stort problem? Litt rart hadde det kanskje vært, men problemet hadde vel egentlig ikke dukket opp før forholdet ev. tok slutt - det kunne blitt kleint!

Annonse

Lillemus skrev (Akkurat nå):

Der var det en kommentar jeg hadde glippet ja. Hm. Prøver å se for meg at min sønn hadde blitt sammen med min svogers datter og skjønner helt ærlig ikke at det skal være et så voldsomt stort problem? Litt rart hadde det kanskje vært, men problemet hadde vel egentlig ikke dukket opp før forholdet ev. tok slutt - det kunne blitt kleint!

Ja det er en av grunnene til at jeg ville fraråder dette. 

Nicklusheletida
Lillemus skrev (2 timer siden):

Ikke jeg heller. Jeg fatter det ikke. Kjæresten og jeg har fleipet med hverandre om at det hadde vært gøy om min yngste datter og hans sønn hadde blitt et par. 

Selvfølgelig sagt på fleip og ikke til dem )men jeg hadde ikke hatt noe problem med det. De er ikke vokst opp sammen. De er ikke biologiske søsken. 

De hadde passet så godt sammen. Det perfekte par. De har bare ikke skjønt det selv enda 😀

Endret av Nicklusheletida
.

Jeg er nesten litt sjokkerte her etter å ha lest noen svar.  Onkelen til faren min var gift med tanta til mora mi.  Og der møttes foreldrene mine hverandre for første gang og ble forelsket.  Aldri har noen bemerket det negativt.  Gift ble de også og var gift hele livet.  Det eneste problemet jeg har hatt med det er at det blir surr på slektstreet mitt.

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Kayia skrev (På 30.12.2021 den 11.48):

Nå ble det aldri oss. Er glad for det i ettertid😉 Ble mye sex og kos, men endte der. Uten at fam fikk vite dette. Blir helt greit å treffe han i nærmeste fremtid, noe vi garantert gjør. Hans far og mi tante har mye kontakt med mine foreldre igjen. 

Anonymkode: cd337...3a7

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (På 30.12.2021 den 20.21):

Ikke jeg heller. Jeg fatter det ikke. Kjæresten og jeg har fleipet med hverandre om at det hadde vært gøy om min yngste datter og hans sønn hadde blitt et par. 

Selvfølgelig sagt på fleip og ikke til dem )men jeg hadde ikke hatt noe problem med det. De er ikke vokst opp sammen. De er ikke biologiske søsken. 

De hadde passet så godt sammen. Det perfekte par. De har bare ikke skjønt det selv enda 😀

Ts her igjen, Det som ville blitt rart var at min tante ville blitt min svigermor også. Og om vi fikk barn sammen så ville mi tante både vært tanta mi og bestemor til mine barn. Mine biologiske fettere hadde nok også syntes at dette hadde vært ekkelt, de er stebrødre til han her. ;)

AnonymBruker
Lillemus skrev (På 30.12.2021 den 13.37):

Jeg har barn, ikke han. Men skuta er gått. Jeg holder på med en annen nå som ikke er i min slekt!;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...