Gå til innhold

Har dere forståelse for folk som ikke har råd til julegaver til barna sine eller sier de må skru av all strøm for å få råd til strømregningen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syntes det er rart at folk sitter i mørket eller koker kaffe midt på natten for å spare strøm. Det er oppvarming og varmtvann som bruker mye strøm, ikke lys eller kaffekoking.

Anonymkode: 756a0...d1b

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg syntes det er rart at folk sitter i mørket eller koker kaffe midt på natten for å spare strøm. Det er oppvarming og varmtvann som bruker mye strøm, ikke lys eller kaffekoking.

Enig i det. Og julegaver til barna får man alltids til. 

Anonymkode: a700a...9ec

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

?

Jeg syns noe skurrer ved det. 

Er mange som lever "paycheck to paycheck" selv i Norge, når de får en renging på 3-4000 mer enn vanlig så er de fort i minus og da har de et problem. Ser ikke hva som skurrer ved det.

Anonymkode: c9c4f...80b

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Er mange som lever "paycheck to paycheck" selv i Norge, når de får en renging på 3-4000 mer enn vanlig så er de fort i minus og da har de et problem. Ser ikke hva som skurrer ved det.

Anonymkode: c9c4f...80b

Men slik var det før strømprisene steg også. Norske som tagg om hjelp til julegaver og julemat. Handler vel litt om prio.

Ja, jeg har forståelse for at strømregningen knekker økonomien til de som har dårlig råd fra før. 

Samtidig bør folk kanskje regne litt på det og skille stort og smått. ALLE har råd til å varme maten sin.

For min del virker det mot sin hensikt å trekke frem julegaver til barna spesielt. Når de skyver barna foran seg begynner straks å tenke på hva de voksne selv kunne kuttet ut. Røyk for eksempel.

Jeg har har faktisk mer sympati med de som er ærlige nok til å si at de selv har det vondt pga dårlig økonomi, men at de skjermer barna så langt det går. Barn må ikke ha dyre gaver. Jeg ser at bekjente med svært god råd gir barna brukte eller arvede gaver. Ingen ting er mer trendy i dag.

Annonse

Worriesome Plenty 2

Det er tøft å være fattig. Det finnes fattigdom i Norge, fordi alt er så dyrt. Spesielt å leie bolig, med mindre du bor i "gokk".

UtakknemligDiva

Tenker kanskje det handler om at folk tror de må skaffe så dyre gaver til jul, noe jeg synes er tull. Finnes masse til rimelige priser.

AnonymBruker skrev (På 22.12.2021 den 10.54):

?

Jeg syns noe skurrer ved det. 

Jeg har forståelse at noen har det sånn. Jeg er en av dem som sliter med å få til økonomien. Får utbetalt mellom 16 000 og maks 18 000 kr i måneden. Men tror at jeg er en av de få med så dårlig økonomi  

Anonymkode: 84327...2a2

worrisome_plenty .2 skrev (På 22.12.2021 den 20.33):

Det er tøft å være fattig. Det finnes fattigdom i Norge, fordi alt er så dyrt. Spesielt å leie bolig, med mindre du bor i "gokk".

Ja hvis man får utbetalt maks 16 000 til 18 000 kr i måneden. Leier liten leilighet for 9500 kr, og får strømregning på minst 2000 kr pga økningen, telefonregning på 400 kr , så har man ikke mye igjen. 

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Ja hvis man får utbetalt maks 16 000 til 18 000 kr i måneden. Leier liten leilighet for 9500 kr, og får strømregning på minst 2000 kr pga økningen, telefonregning på 400 kr , så har man ikke mye igjen. 

Betaler du hele leien selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...