Gå til innhold

Hvorfor stod dette i slutt-journalen fra innleggelsen?

Anbefalte innlegg

"Har lagt på seg en del under oppholdet. Spiser sjokolade og kjeks". 

Ja, når man står på 600mg med seroquel så er det klart man får ekstrem apetitt og søtsug. De kunne for eksempel gitt meg en annen medisin? Hadde aldri problemer med vekt før denne medisinen. De kan jo bare prøve selv?

Fortsetter under...

Den forsvunne diamanten
Everybody skrev (53 minutter siden):

Ja, når man står på 600mg med seroquel så er det klart man får ekstrem apetitt og søtsug. De kunne for eksempel gitt meg en annen medisin? Hadde aldri problemer med vekt før denne medisinen. De kan jo bare prøve selv?

Jeg vet ikke hvor nødvendig det der var å skrive. Høres litt frekt ut synes jeg.

Everybody skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at dette er en dokumentasjon av at du øker i vekt, noe som skal følges opp av enten fastlege eller spesialisthelsetjenesten. Siden det er velkjent at medikamentene kan gi vektøkning - og at fedme er et stort problem hos brukere av antipsykotika - så er det viktig at det også dokumenteres i journal/epikrise. 

frosken skrev (6 timer siden):

Jeg tenker at dette er en dokumentasjon av at du øker i vekt, noe som skal følges opp av enten fastlege eller spesialisthelsetjenesten. Siden det er velkjent at medikamentene kan gi vektøkning - og at fedme er et stort problem hos brukere av antipsykotika - så er det viktig at det også dokumenteres i journal/epikrise. 

Men de bryr seg egentlig ikke. Sier bare at du må spise mindre. Medisiner man blir spiseforstyrra av. 

Anonymkode: 5f7fd...52b

Annonse

• 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...