Fru2020 Skrevet 23. desember 2021 Del Skrevet 23. desember 2021 Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om dagene som ligger foran oss. Vi skal være mange i morgen kveld og jeg vet det kommer til å bli krevende. Så kommer dagene som perler på en snor. Mye folk og krav om "normal" fungering. Jeg ser frem til å se hvordan sønnen min kommer til å ha det. Alt ligger tilrette for at han får en fin jul. Det er første gang siden jeg ble syk at vi skal være sammen over at lang tid. Jeg kommer til å ta meg pauser på soverommet, kommunen kommer to ganger for å kjøre tur og gi støtte, min mor skal ha sønnen min er par dager og jeg har ambulant team som backup. Jeg tror ikke støttesystemet kunne vært bedre. Likevel er jeg redd for at jeg kommer til å kjøre meg helt til bunns disse dagene. Jeg er ikke redd for at jeg skal ta livet av meg i julen. Men jeg er redd for at jeg faller helt sammen når sønnen drar til faren etter nyttår. Snakket med en støtteperson på DPS idag. Hun sa at kanskje blir dette en vitamininnsprøytning. Det hadde vært fint. Hvordan forholder dere andre dere til jul? Pleier du være i stand til å ha gode dager eller øyeblikk? Har dere noen tips til meg for å unngå januarsmellen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464356-%C3%A5-jul-med-din-glede/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 23. desember 2021 Del Skrevet 23. desember 2021 Jeg er glad vi bare skal være fire så da tror jeg det blir lettere, jeg synes advents tiden er fin så kommer julen. Men det går greit for min del, hadde ikke orket masse folk nå i grunn. Mitt råd er å ta pauser innimellom. God jul til deg og dine 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464356-%C3%A5-jul-med-din-glede/#findComment-4070959 Del på andre sider Flere delingsvalg…
emilie321 Skrevet 23. desember 2021 Del Skrevet 23. desember 2021 Jeg skulle egentlig vært et sted, men pga sykdom så faller det bort. Så da drar jeg et annet sted hvor vi blir akkurat det lovlige antallet. Har alltid gruet meg til jula, men den redselen jeg har følt har gradvis gitt seg. Heldigvis. Hvis du prøver å senke skuldrene litt og å ta nok pauser, så går det kanskje bedre. Husk også på å puste med magen. Dette hjelper meg litt (når jeg greier det) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464356-%C3%A5-jul-med-din-glede/#findComment-4070964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2021 Del Skrevet 23. desember 2021 Frykten for at det ikke skal gå bra og/eller du kollapser i januar, bidrar til indre stress og tapper deg for krefter. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men prøv å ta en time og en dag om gangen. Minn deg selv på at du er trygg - og at akkurat nå går det bra. Anonymkode: b6405...a52 3 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464356-%C3%A5-jul-med-din-glede/#findComment-4070965 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 23. desember 2021 Del Skrevet 23. desember 2021 Jeg forsøker å legge merke til de gode øyeblikkene, men må si at jeg sliter jo mye på innsiden likevel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464356-%C3%A5-jul-med-din-glede/#findComment-4070967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 23. desember 2021 Del Skrevet 23. desember 2021 Fru2020 skrev (2 timer siden): Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om dagene som ligger foran oss. Vi skal være mange i morgen kveld og jeg vet det kommer til å bli krevende. Så kommer dagene som perler på en snor. Mye folk og krav om "normal" fungering. Jeg ser frem til å se hvordan sønnen min kommer til å ha det. Alt ligger tilrette for at han får en fin jul. Det er første gang siden jeg ble syk at vi skal være sammen over at lang tid. Jeg kommer til å ta meg pauser på soverommet, kommunen kommer to ganger for å kjøre tur og gi støtte, min mor skal ha sønnen min er par dager og jeg har ambulant team som backup. Jeg tror ikke støttesystemet kunne vært bedre. Likevel er jeg redd for at jeg kommer til å kjøre meg helt til bunns disse dagene. Jeg er ikke redd for at jeg skal ta livet av meg i julen. Men jeg er redd for at jeg faller helt sammen når sønnen drar til faren etter nyttår. Snakket med en støtteperson på DPS idag. Hun sa at kanskje blir dette en vitamininnsprøytning. Det hadde vært fint. Hvordan forholder dere andre dere til jul? Pleier du være i stand til å ha gode dager eller øyeblikk? Har dere noen tips til meg for å unngå januarsmellen? Jeg tror din stadige bekymring/forventning om at du skal få det dårlig i etterkant av at noe har vært ok, er et betydelig problem - det virker sannsynligvis symptomfremkallende/-forsterkende. En av grunnene til at kurs i mindfullness virker gunstig i forhold til tilbakevendende depresjoner, er at det fokuseres på å ikke gå inn i de repeterende tankene om at man er i ferd med å bli dårlig. Som kjent så er det ikke bare slik at følelser kan gi tanker, tanker kan også fremkalle følelser/symptomer. Håper du får en god jul sammen med sønnen din:-) 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464356-%C3%A5-jul-med-din-glede/#findComment-4070968 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru2020 Skrevet 24. desember 2021 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2021 stjernestøv skrev (22 timer siden): Jeg er glad vi bare skal være fire så da tror jeg det blir lettere, jeg synes advents tiden er fin så kommer julen. Men det går greit for min del, hadde ikke orket masse folk nå i grunn. Mitt råd er å ta pauser innimellom. God jul til deg og dine God jul til deg og dine også. 🎅 Håper dere får en fin tid sammen. Fire er egentlig et bra antall. Ikke så mange å forholde seg til emilie321 skrev (21 timer siden): Jeg skulle egentlig vært et sted, men pga sykdom så faller det bort. Så da drar jeg et annet sted hvor vi blir akkurat det lovlige antallet. Har alltid gruet meg til jula, men den redselen jeg har følt har gradvis gitt seg. Heldigvis. Hvis du prøver å senke skuldrene litt og å ta nok pauser, så går det kanskje bedre. Husk også på å puste med magen. Dette hjelper meg litt (når jeg greier det) Kanskje jeg skal prøve å legge inn noen øvelser innimellom. God jul 🎅 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Frykten for at det ikke skal gå bra og/eller du kollapser i januar, bidrar til indre stress og tapper deg for krefter. Jeg vet det er lettere sagt enn gjort, men prøv å ta en time og en dag om gangen. Minn deg selv på at du er trygg - og at akkurat nå går det bra. Anonymkode: b6405...a52 ja Ja tenker også at det ikke for meg godt med den frykten. Jeg skal prøve å ta en time om gangen. Akkurat nå er planen å dusje så går nok dagen steg for steg. God jul 🎅 Glitter skrev (21 timer siden): Jeg forsøker å legge merke til de gode øyeblikkene, men må si at jeg sliter jo mye på innsiden likevel. Håper du får en god jul, Glitter, og at du klarer deg til innleggelse i romjulen. frosken skrev (20 timer siden): Jeg tror din stadige bekymring/forventning om at du skal få det dårlig i etterkant av at noe har vært ok, er et betydelig problem - det virker sannsynligvis symptomfremkallende/-forsterkende. En av grunnene til at kurs i mindfullness virker gunstig i forhold til tilbakevendende depresjoner, er at det fokuseres på å ikke gå inn i de repeterende tankene om at man er i ferd med å bli dårlig. Som kjent så er det ikke bare slik at følelser kan gi tanker, tanker kan også fremkalle følelser/symptomer. Håper du får en god jul sammen med sønnen din:-) Jeg leser det du skriver og tenker at jeg skal ta de tankene med meg. Jeg har snakket med de fra kommunen om det at jeg er redd at det skal gå troll i ord, når jeg sier jeg er redd for januar. Samtidig er det jo vanskelig å se bort fra at det alltid hatt kommet en nedtur etter at jeg har strukket meg langt. Jeg har fremdeles et mål om å klare meg til februar, da har det gått tre måneder. God jul til deg også, Frosken🎅 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464356-%C3%A5-jul-med-din-glede/#findComment-4071069 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.