Gå til innhold

Mindre følelser på grunn av medisiner?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker stemningsstabiliserende og antipsykotika og har begynt å lure på om det har noe å gjøre med at jeg har så lite følelser? Jeg har vel egentlig stengt av følelser så lenge jeg kan huske, men jeg har på en måte likevel hatt små glimt av følelser. Etter at jeg begynte på medisiner føler jeg at følelsene er totalt fraværende. Alt kjennes bare tomt ut. 

Kan medisiner gjøre at man får mindre følelser? Noen som vet eller har erfaring?

Fortsetter under...

𝐭𝐢𝐫𝐢𝐥 skrev (18 minutter siden):

Jeg bruker stemningsstabiliserende og antipsykotika og har begynt å lure på om det har noe å gjøre med at jeg har så lite følelser? Jeg har vel egentlig stengt av følelser så lenge jeg kan huske, men jeg har på en måte likevel hatt små glimt av følelser. Etter at jeg begynte på medisiner føler jeg at følelsene er totalt fraværende. Alt kjennes bare tomt ut. 

Kan medisiner gjøre at man får mindre følelser? Noen som vet eller har erfaring?

Jeg tar ap og har mindre følelser og kjenner også på tomhet, det skjer alltid når jeg tar ap. 

𝐭𝐢𝐫𝐢𝐥 skrev (44 minutter siden):

Det er dessverre en veldig vanlig bivirking.

Anonymkode: c8ec5...bef

Jeg kan ikke si at jeg har opplevd for lite følelser eller følelsesflathet av stemningsstabiliserende og AP (eller noen andre medisiner for den saks skyld). Vil heller si at jeg får mer kontroll på følelsene. Som bipolar opplever jeg da at jeg ikke går for høyt opp eller for langt ned. Jeg opplever meg selv som stabil, og adekvat i følelsesuttrykkene, når jeg bruker SS og AP.  

Takk for svar. Interessant at en har så forskjellig erfaringer. Jeg har vurdert å slutte på medisinene for å se om jeg da hadde fått mer følelser, men vet ikke om det er verdt det? Vil ikke risikere å bli dårlig igjen. 

Annonse

Medisinering av psykiske lidelser er en kunstform og ikke alle er like flinke. I tilfellene hvor man kan det man skal, gir i riktige doser og ikke overdriver så skal det ikke påvirke følelsene for mye. Sannsynligvis så overdoseres det en del, derfor er dette et problem. Helt flate følelser tror jeg heller et et symptom, spesielt ved traumer. Burde selvfølgelig vært enda mer kunnskap. Er det ikke slik @kupton?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...