Gå til innhold

Har dere troen på at Støre vil gjøre noe nytt og bedre med strømprisene våre?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg tror ikke at han vil nevne dette engang. Har mistet troen på at han som er såpass rik forstår seg på dette.  Hva tenker dere? 

Anonymkode: c62e1...6f0

Nei, Støre/regjeringen kommer ikke til å gjøre noe annet enn å sette ned en kommisjon. Å sette ned en kommisjon er noe politikere gjør når de ikke vet hva de skal gjøre, eller ikke vil gjøre noe, med en sak.

Anonymkode: d548b...748

Jeg får representere de uhelbeedelige optimistene igjen.

Jeg tror politikerne ble tatt på senga og at det vil komme en eller annen endring for å unngå at dette skjer igjen.

Jeg tror ikke det er så enkelt å komme opp med løsninger å sparket. Det er nok mye juss, særtilfeller etc å tenke på.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, Støre/regjeringen kommer ikke til å gjøre noe annet enn å sette ned en kommisjon. Å sette ned en kommisjon er noe politikere gjør når de ikke vet hva de skal gjøre, eller ikke vil gjøre noe, med en sak.

Tror Støre tror at folk har penger til høyere strømpriser, og at de bare syter. 

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Tror Støre tror at folk har penger til høyere strømpriser, og at de bare syter. 

Støre gnir seg i hendene fordi pengene renner inn i statskassa uten at han har "økt skattene". Å tro at han vil gjøre noe mer med dette er å tro på julenissen.

Hvor blir det egentlig av den globale oppvarmingen da? Gjelder den ikke her i nord Europa? Hadde det vært så ille som hysterikerne vil ha det til hadde vi ikke sittet her og fryst nå og hatt skyhøye strømpriser. Det må da folk forstå vel. 

Anonymkode: 5cf05...02e

Annonse

Jeg kan ikke fri meg fra å spørre om Staten skal hjelpe hvis styringsrenta stiger til 5% også?

Det medfører alltid en risiko å ikke binde strømprisen eller renta. I mange år har vi hatt både lav rente og lave strømpriser. Man kan ikke legge opp økonomien sin til at dette er normalen. 

ISW skrev (1 time siden):

Jeg kan ikke fri meg fra å spørre om Staten skal hjelpe hvis styringsrenta stiger til 5% også?

Det medfører alltid en risiko å ikke binde strømprisen eller renta. I mange år har vi hatt både lav rente og lave strømpriser. Man kan ikke legge opp økonomien sin til at dette er normalen. 

Vi har aldri hatt strømpriser på det i nivået vi ser nå. Ikke i nærheten. En bedre sammenligning er hvis renta stiger til 25% eller besinprisen til 100 kr literen.

Høye strømpriser er en politisk bestemt ekstraskatt som plyndrer vanlige folk

Kortversjonen av historien er enkel og grei: Norske kraftkunder og skattebetalere har betalt enorme kraftutbygginger som nå er nedbetalt, der det koster 10-20 øre å produsere en kilowattime strøm. På toppen har strømprisen vært 60 ganger høyere fordi den norske strømmen ellers kunne vært solgt til utlandet. Det aller meste av denne strømprofitten havner i statskassen, og styres akkurat nå av finansminister Trygve Slagsvold Vedum (Senterpartiet).

Jo større kabler og grådige profitt-ønsker fra stat og kommuner, desto høyere blir strømprisene.

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/hoye-strompriser-er-en-politisk-bestemt-ekstraskatt-som-plyndrer-vanlige-folk/o/5-95-365666

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvor blir det egentlig av den globale oppvarmingen da? Gjelder den ikke her i nord Europa? Hadde det vært så ille som hysterikerne vil ha det til hadde vi ikke sittet her og fryst nå og hatt skyhøye strømpriser. Det må da folk forstå vel. 

Anonymkode: 5cf05...02e

Du følger ikke så godt med skjønner jeg? Ekstremvær, hørt om det?

Anonymkode: d1bc3...e95

Jeg lurer på om jeg skal bytte til en fastavtale. Men mange sier at det er heller ikke lurt. Har spotpris.  

Jeg bruker varmeteppe selv om det skal være brannfarlig. Den bruker mindre strøm enn ovn. 

Varmeteppe er ufattelig herlig og gjør meg veldig varm. Kommer til å bruke det så lenge regjeringen ikke hjelper bedre til om strømprisen. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...