Gå til innhold

Hvor gammel var du første gang du drakk deg brisen eller full?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 år🙈 (altså høsten/vinteren etterjeg begynte på ungdomskolen i starten av 90-tallen og fyller året i desember). Var bare 2 øl og kjent følelsen av å bli brisen. Neste gang var jeg ihvertfall nærmere 14 år. Det gikk forøvrig med meg😅 Og i dag har jeg hus, mann, barn og master😇

Anonymkode: 353d6...18a

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

12 år🙈 (altså høsten/vinteren etterjeg begynte på ungdomskolen i starten av 90-tallen og fyller året i desember). Var bare 2 øl og kjent følelsen av å bli brisen. Neste gang var jeg ihvertfall nærmere 14 år. Det gikk forøvrig med meg😅 Og i dag har jeg hus, mann, barn og master😇

Gikk visst litt fort der😄 Prøver igjen:

»Altså høsten/vinteren etter at jeg hadde begynt på ungdomskolen i starten av 90-tallet. Fyller året i desember. Frakk bare to øl og kjente såvidt følelsen av å bli brisen. Neste gang jeg drakk alkohol var jeg nærmere 14 år og det skjedde ellers sjeldent. Det gikk bra med meg til slutt;)

Brisen: 18 år

Dritings; på samme fest (første fest) da æ va 18 år

Æ drakk ett glass rødvin på julaften før æ fylte 18 (æ har bursdag 11.01) og har festa mæ ferdig føle æ (i en alder av 24 så va æ ferdig me fest kvær hælg)😁

morsan skrev (1 time siden):

Lett brisen: Snaut 17. Var i Danmark og kjøpte tre tuborg og tok med på utendørskonsert, drakk to av dem og følte meg for brisen til å drikke den tredje. 😅

Full: Ca 18,5 år. Russetid. 

Fornuftig å vente så lenge da 🤪

Annonse

Jeg tror jeg ble brisen første gang som 13 eller 14- åring. Det var i alle fall rundt starten av ungdomsskolen. En bursdag hvor "alle" fant ut at de skulle drikke.

Det var sånn det var den gangen på den plassen jeg vokste opp. Jeg var verken bedre eller verre enn andre.

TS her, og andre gangen jeg ble full, så var jeg på klassefest ca 3-4 mil fra der jeg bodde. Festen var ute på bygda på en lørdag kveld, det var ingenting å spise på festen. Og jeg ble kvalm og uvel. Første bussen på søndag gikk klokken 11 og det var 3 timer til neste. Jeg satt på bussen og hadde store problemer med å holde ting og tang inne i kroppen. Den timen på bussen var lang. Det var også vinter, så jeg kunne ikke gå av bussen å vente 3 timer på neste. Da var jeg glad jeg kom hjem. Etter denne festen ble det 3 år til neste gang jeg drakk alkohol. Fysj og fy, så dritt man kan føle seg dagen derpå.

Anonymkode: a592d...612

Tja, husker ikke helt, men rundt 16 års alderen. Ble i ungdomsåra ganske dårlig til tider etter å ha vært på fest og tyllet i meg litt for mye. I dag er jeg nesten avholds og drikker meg aldri full. Kan gå måneder uten at jeg drikker alkohol og skulle jeg slumse til å drikke alkohol, så er det i beskjedne mengder. Orker ikke dagen-derpå-dager, det skal jeg aldri ha opp igjen 

Stikkelsbær

Vi hadde stikkelsbærvin stående i ballong, og broren min skulle fylle opp en mugge til foreldrene mine, og jeg skulle drikke tom heverten. Min "snille" bror stengte ikke heverten, så jeg drakk og drakk til jeg ikke greide mer. 😁 Da var jeg 10 år, og klarte ikke å gå opp trappa etterpå. Broren min hjalp meg til sengs, og dette ble vår hemmelighet.

Stikkelsbær skrev (14 timer siden):

Vi hadde stikkelsbærvin stående i ballong, og broren min skulle fylle opp en mugge til foreldrene mine, og jeg skulle drikke tom heverten. Min "snille" bror stengte ikke heverten, så jeg drakk og drakk til jeg ikke greide mer. 😁 Da var jeg 10 år, og klarte ikke å gå opp trappa etterpå. Broren min hjalp meg til sengs, og dette ble vår hemmelighet.

Er det derfor du har nicket ditt? 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...