Gå til innhold

Hvor lenge holder rekesalat seg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg lagde det på lillejulaften, hadde blitt litt flytende nå men smakte like godt. Går det an å spise det i morgen og? Det er egg,reker, sylteagurk og majones i, vil ikke bli dårlig i magen heller. 

Jeg hadde nok ikke spist den i morgen... Reker og kylling er jeg veldig skeptisk til når de har ligget over flere dager.

Dersom den smaker ok er det ikke farlig. Som Lillemus påpeker er det lurt å være forsiktig med reker, men de vil smake dårlig før man blir syk av å spise dem.

Jeg stoler på min smaks- og luktesans. Smaker eller lukter noe ekkelt spiser jeg det ikke selv om det er nylaget. 

E7H7 skrev (27 minutter siden):

Dersom den smaker ok er det ikke farlig. Som Lillemus påpeker er det lurt å være forsiktig med reker, men de vil smake dårlig før man blir syk av å spise dem.

Jeg stoler på min smaks- og luktesans. Smaker eller lukter noe ekkelt spiser jeg det ikke selv om det er nylaget. 

Den smakte ok i dag men tør nok ikke spise den i morgen, er ikke verdt å bli dårlig av det. Kaster resten jeg. 

stjernestøv skrev (4 minutter siden):

Ok, da kaster jeg resten. 

Like før jul spiste jeg en kyllinggryte som hadde stått i 3 dager (fra fredag til mandag), det skulle jeg ikke gjort... Så jeg hadde ikke spist rekesalat som ble laget for 5 dager siden nei. Håper det ikke er snakk om store mengder da. :) 

Annonse

Lillemus skrev (6 minutter siden):

Like før jul spiste jeg en kyllinggryte som hadde stått i 3 dager (fra fredag til mandag), det skulle jeg ikke gjort... Så jeg hadde ikke spist rekesalat som ble laget for 5 dager siden nei. Håper det ikke er snakk om store mengder da. :) 

Ok, nei det er sikkert ikke så lurt. Det var ikke så mye igjen heldigvis. :) 

Lillemus skrev (4 timer siden):

Med gode råvarer, riktig tilberedning og oppbevaring ville en kyllinggryte være helt ok etter 72 timer. Svikter noe av dette derimot …..

stjernestøv skrev (8 timer siden):

Jeg lagde det på lillejulaften, hadde blitt litt flytende nå men smakte like godt. Går det an å spise det i morgen og? Det er egg,reker, sylteagurk og majones i, vil ikke bli dårlig i magen heller. 

1 dag 

E7H7 skrev (6 timer siden):

Med gode råvarer, riktig tilberedning og oppbevaring ville en kyllinggryte være helt ok etter 72 timer. Svikter noe av dette derimot …..

Jeg setter alltid maten kaldt umiddelbart etter at vi er ferdige med å spise, så da burde vi jo blitt dårlige etter første runde også om kyllingen ikke var bra i utgangspunktet? Mannen reagerte ikke noe videre, men jeg fløy på do en del den senkvelden ja,

stjernestøv skrev (3 timer siden):

Holder det bare en dag mener du? Vi har spist på det i flere dager og ikke blitt dårlige. 

Ferske reker spiser jeg kun dagen etter ja, men mulig jeg er litt kresen av meg der. Syns de blir tørre og trælete allerede dagen etter, så aller helst vil jeg ikke ha dem da heller. Pasta og ris tar jeg aldri vare på for oppvarming.

Kayia skrev (3 minutter siden):

Ferske reker spiser jeg kun dagen etter ja, men mulig jeg er litt kresen av meg der. Syns de blir tørre og trælete allerede dagen etter, så aller helst vil jeg ikke ha dem da heller. Pasta og ris tar jeg aldri vare på for oppvarming.

Ok. Jeg tar heller ikke vare på pasta og ris, er skeptisk til å varme opp det igjen. 

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...