Gå til innhold

Hvilken medisin hadde du aldri klart deg uten?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Stemningsstabiliserende. Fordi risikoen for å bli veldig sjuk er overhengende uten. Hadde sikkert overlevd da, iallfall et halvveis og litt forkortet liv. 

Anonymkode: 75aa8...26a

Er det ssri? Jeg merker ingen forskjell av ssri så den hadde jeg klart meg utmerket uten. 

Anonymkode: f1a8a...15a

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er det ssri? Jeg merker ingen forskjell av ssri så den hadde jeg klart meg utmerket uten. 

Nei, ssri er ikke stemningsstabiliserende. Hadde også klart meg godt uten ssri.

Anonymkode: 75aa8...26a

Annonse

Jeg kan ikke eller tørr ikke slutte med noen av medisinene mine (lista er lang). Har nemlig sluttet/trappet ned flere ganger og har blitt svært dårlig hver gang. Nå bruker jeg også flere medisiner som ikke er for psyken. Kan ikke slutte på de heller. Det er jo en grunn for at jeg har fått de.

Hurja skrev (1 time siden):

Jeg våger ikke å slutte på Lamictal. Har vært depresjonsfrisk i 10 år og vil ikke tilbake dit jeg var. 

Har du vanlig depresjon eller bipolar? Så den funker bedre enn ssri? 

UtakknemligDiva

Ingen. Jeg hadde nok klart meg uten begge jeg bruker, og jeg vet jeg kan klare meg uten ADHD-medisinen, men da blir jeg veldig aktiv og mer rastløs og uten ad vet jeg ikke hva som hadde skjedd, kanskje ingenting eller jeg hadde fått tilbake de vonde følelsene.

Det vet jeg egentlig ikke. Har gått på Truxal i fire år, og føler den hjelper veldig på kveldene. 

Lamictal får jeg testet ut å slutte på snart for jeg skal i videre behandling hvor de vil at man ikke går på sånn medisin. Er redd for å bli ennå mer plaget da, men jeg får bare begynne på den igjen da. 

Glitter skrev (31 minutter siden):

Det vet jeg egentlig ikke. Har gått på Truxal i fire år, og føler den hjelper veldig på kveldene. 

Lamictal får jeg testet ut å slutte på snart for jeg skal i videre behandling hvor de vil at man ikke går på sånn medisin. Er redd for å bli ennå mer plaget da, men jeg får bare begynne på den igjen da. 

Hvordan er truxal kontra seroquel? 

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvordan er truxal kontra seroquel? 

Det er vel individuelt. Jeg gikk på Seroquel også, og den funket den, men etter 1,5 åt begynte jeg å få sterk angst samt hallisunisjoner 20 min etter inntak hver kveld. Da jeg etter tre måneder så sammenhengen så sluttet jeg og det gav seg umiddelbart. 

Men det er ikke vanlig å reagere sånn. Jeg reagerer litt spesielt på en del medisiner. 

I oppstarten er Truxal kjip for man får en voldsom hangover og kan føle seg som en svimmel zombie. Men dette gir seg for de fleste.

Synes jeg var mer sulten av seroquel enn av Truxal, men det er sikkert individuelt.

Endret av Glitter

Jeg tenkte umiddelbart at jeg ikke kunne klart meg uten truxal. Denne er en god krykke i hverdagen som behovsmedisin, og uvurderlig når det kommer til å få seg litt søvn.

Det er mulig at Lamictal også et noe jeg ikke kunne klart meg uten, men er litt usikker. Har fått opp den i så mange år. Da jeg begynte på den var jeg så dårlig at jeg merket ingenting av noe, men mulig det er den som gjør at jeg klarer meg i lengre perioder nå.

Fru2020 skrev (17 minutter siden):

Jeg tenkte umiddelbart at jeg ikke kunne klart meg uten truxal. Denne er en god krykke i hverdagen som behovsmedisin, og uvurderlig når det kommer til å få seg litt søvn.

Det er mulig at Lamictal også et noe jeg ikke kunne klart meg uten, men er litt usikker. Har fått opp den i så mange år. Da jeg begynte på den var jeg så dårlig at jeg merket ingenting av noe, men mulig det er den som gjør at jeg klarer meg i lengre perioder nå.

Kan du bruke truxal på dagtid eller sovner man alltid av den? Kan den brukes som erstatning for sobril liksom? 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan du bruke truxal på dagtid eller sovner man alltid av den? Kan den brukes som erstatning for sobril liksom? 

Jeg bruker den på dagtid. Tar jeg en roer den meg ned, tar jeg to sovner jeg. Den kan brukes i stedet for Sobril ja, men er ikke like heftig. De få gangene jeg har tatt Sobril har jeg alltid sovnet.

Jeg innbiller meg til en viss grad at jeg hadde klart meg fint uten medisiner, men det er nok ikke helt realiteten. Realistisk tror jeg at jeg hadde hatt klart meg sånn passe, men helt klart bedre og mer stabil med medisiner. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...