Gå til innhold

Hvilken utdannelse har du?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ex. phil., 3 grunnfag/årsstudium og påbegynt lærerskole. Totalt 5 1/2 år på høyskole, men ingen grad eller tittel. Kan av og til være litt lei meg for at jeg seinere ikke tok noe av dette videre og "ble til noe". Jeg mangler bare litt for å bli lærer, men det toget har dessverre gått for mange år siden. 

Anonymkode: 9fb0a...0f0

Annonse

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ex. phil., 3 grunnfag/årsstudium og påbegynt lærerskole. Totalt 5 1/2 år på høyskole, men ingen grad eller tittel. Kan av og til være litt lei meg for at jeg seinere ikke tok noe av dette videre og "ble til noe". Jeg mangler bare litt for å bli lærer, men det toget har dessverre gått for mange år siden. 

Snakk med en rådgiver - kanskje du kan fullføre nå? Ev. jobbe som vikar? Det trengs folk i skolen. 

cilie skrev (4 minutter siden):

Snakk med en rådgiver - kanskje du kan fullføre nå? Ev. jobbe som vikar? Det trengs folk i skolen. 

Jeg satt siste gang på skolebenken i 1997, så dette er veldig lenge siden. Er redd jeg ikke vil klare å begynne med studier igjen, men jeg tror nok jeg kan få meg en jobb som vikar i skolen, ja. Har vært ufør noen år, men har flere ganger tenkt at jeg burde prøve meg i ordinært arbeid igjen. Har fra tidligere arbeidserfaring som både lærervikar og pleieassistent, så føler jeg har et bein i hver leir (skole/helse) hvor det er sannsynlig at jeg kan få jobb. I begge leirer skrikes det jo etter arbeidskraft. 

Takk for spennende tanker! Nå fikk jeg veldig lyst til å begynne å jobbe igjen :)

Jeg ble tatt inn av trygdekontoret som 19 åring, først på attføring som det het da. Gikk på det i 2 år. Så var det ikke mulig lengre. Da ble det sosialen og den delen av livets harde skole var vanskelig. Så en vakker dag fikk jeg tilbud om uføretrygd uten å ha søkt, ble bare bedt om å møte opp hos en lege og signere en søknad. Den ble innvilget, så nå har jeg lang fartstid hos NAV. Jeg antar de så på meg som dyktig da jeg fikk være med over da de byttet fra å hete trygdekontoret til å bli NAV. Her er jeg stort sett min egen herre og har nå snart doktorgrad i å være lassis.

Anonymkode: 5ad05...48b

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...