Gå til innhold

Hvorfor sier ingen noe om at det alltid er menn som blir stanset av politiet uten grunn?

Anbefalte innlegg

https://www.nrk.no/osloogviken/kvitteringsordning_-disse-gutta-mener-de-har-blitt-stoppet-av-politiet-uten-grunn-1.15772264

Ungdom med penis blir stoppet oftere av politiet enn ungdom med vagina. Nå skal et prøveprosjekt få slutt på forskjellsbehandlingen

-NRK (omtrent)

For at vi skal kunne slå fast at politiet er sexistiske mot menn, når de stanser dem oftere, må vi justere for hva politiet søker etter. Om F.eks 95% av gangene de søker etter noen på gata er det etter en mannlig gjerningsmann, er det naturlig og forståelig og uunngåelig at de stanser menn oftere. Hvorfor stanse en kvinne, når du søker etter en mann, DET ville vært sexistisk det, og meningsløst. Det er også visse "moter" gjengmedlemmer liker å bruke, og hvis du hermer etter denne klesstilen, og politiet søker etter et gjengmedlem med slik klesstil, så gratulerer, du vil bli stanset fordi du ligner på gjerningsmannen de søker etter.

Hvordan mener NRK at politiet skal få slutt på forskjellsbehandlingen av personer med penis (tidligere kalt menn) hva gjelder politistopp, venter i spenning på å høre...

Synes det er trist at folk sprer slik propaganda om politiet vårt, vi er ikke USA eller Somalia, politiet er ikke ute etter deg med mindre du er kriminell, og stanser de deg fordi du ser ut som en kriminell de er ute etter så bør du bli sur på de kriminelle som ser ut som deg ikke politiet

Hva mener dere, bør poltiet slutte å stoppe menn når de søker etter mannlige gjerningsmenn for det er jo sexistisk, eller må en noen ganger leve med litt "urett" for samfunnet som helhet sitt beste?

Kjør debatt !

Anonymkode: 31b57...fa6

Fortsetter under...

Tar man her jeg bor i den multikulturelle delen av Oslo. Så er det stort sett menn og gutter som er kriminelle. Spesielt blant innvandrere. Jeg hører mye rart på bussen. Drittungdom som snakker om kriminalitet helt åpenlyst. Samtidig er søstrene deres dydsmønstre, som går med sjal og ikke har ett vestlig ungdomsliv. Da er det klart politiet går etter hannkjønn. Ser man på fengslene er det mange flere fengsler for menn enn kvinner. Dette PGA at menn begår mer kriminalitet. Dette har ikke noe med likestilling å gjøre, og er en unaturlig problemstilling. Menn er mer kriminelle enn kvinner. Mye mer til og med.

Anonymkode: 87490...183

AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://www.nrk.no/osloogviken/kvitteringsordning_-disse-gutta-mener-de-har-blitt-stoppet-av-politiet-uten-grunn-1.15772264

Ungdom med penis blir stoppet oftere av politiet enn ungdom med vagina. Nå skal et prøveprosjekt få slutt på forskjellsbehandlingen

-NRK (omtrent)

For at vi skal kunne slå fast at politiet er sexistiske mot menn, når de stanser dem oftere, må vi justere for hva politiet søker etter. Om F.eks 95% av gangene de søker etter noen på gata er det etter en mannlig gjerningsmann, er det naturlig og forståelig og uunngåelig at de stanser menn oftere. Hvorfor stanse en kvinne, når du søker etter en mann, DET ville vært sexistisk det, og meningsløst. Det er også visse "moter" gjengmedlemmer liker å bruke, og hvis du hermer etter denne klesstilen, og politiet søker etter et gjengmedlem med slik klesstil, så gratulerer, du vil bli stanset fordi du ligner på gjerningsmannen de søker etter.

Hvordan mener NRK at politiet skal få slutt på forskjellsbehandlingen av personer med penis (tidligere kalt menn) hva gjelder politistopp, venter i spenning på å høre...

Synes det er trist at folk sprer slik propaganda om politiet vårt, vi er ikke USA eller Somalia, politiet er ikke ute etter deg med mindre du er kriminell, og stanser de deg fordi du ser ut som en kriminell de er ute etter så bør du bli sur på de kriminelle som ser ut som deg ikke politiet

Hva mener dere, bør poltiet slutte å stoppe menn når de søker etter mannlige gjerningsmenn for det er jo sexistisk, eller må en noen ganger leve med litt "urett" for samfunnet som helhet sitt beste?

Kjør debatt !

Kun én av fire straffedømte er kvinner. Og det er neppe bare fordi politiet stopper flest menn.

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Det heter jenter og gutter. 

Anonymkode: 6420b...bed

Tror ikke dette er riktig, lenger, i vertfall ikke for for det jeg sikter til. gutt og jente er noe annet nå.

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Kun én av fire straffedømte er kvinner. Og det er neppe bare fordi politiet stopper flest menn.

Hmm mener du at vi bør bruke fakta og logikk, isteden for følelser, når vi skal avgjøre faktiske forhold?  SEXIST! :P Men jeg blir oppriktig trist når mediene holder på slik, virker som de ikke bryr seg om landets fremtid kun clickbait og confirmation bias for å øke engagement. At VG holder på slik kunne jeg forstått med NRK bør vel ha et mer faktabasert mål som rikskringkaster, jeg skjønner ikke hvorfor de gjør på dette viset. Ingen motstemmer som kan påpeke at dette kanskje kan gi mening dersom gjerningsmannen de søker etter har visse trekk, være seg klær etnisitet kjønn alder etc, en må tenke over det før en tror at en er et offer for noe stor urett. Er det ikke mer urett om vi lar kriminelle få herje og skade befolkningen, fordi vi prøver å beskytte følelsene til folket.

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Tar man her jeg bor i den multikulturelle delen av Oslo. Så er det stort sett menn og gutter som er kriminelle. Spesielt blant innvandrere. Jeg hører mye rart på bussen. Drittungdom som snakker om kriminalitet helt åpenlyst. Samtidig er søstrene deres dydsmønstre, som går med sjal og ikke har ett vestlig ungdomsliv. Da er det klart politiet går etter hannkjønn. Ser man på fengslene er det mange flere fengsler for menn enn kvinner. Dette PGA at menn begår mer kriminalitet. Dette har ikke noe med likestilling å gjøre, og er en unaturlig problemstilling. Menn er mer kriminelle enn kvinner. Mye mer til og med.

Anonymkode: 87490...183

Hmm virker som at folk på forum er ganske oppegående, det er bra! Kanskje vi må kvotere inn litt oppegående folk inn i NRK, mulig det er for mange venstreradikale der, blir et slags ekko kammer kanskje

Ekstra skrev (17 minutter siden):

Har du lest artikkelen?

Anonymkode: 2c804...887

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har du lest artikkelen?

Ja, den handler jo om etnisitet mer enn kjønn. En kjent problemstilling, som jeg også har bekjente som har vært i befatning med. En venn med mørk hud ble stadig stoppet da han var på byen. Stigmatisering, men til en viss grad forståelig fra politiets ståsted. 

Ekstra skrev (7 minutter siden):

Ja, den handler jo om etnisitet mer enn kjønn. En kjent problemstilling, som jeg også har bekjente som har vært i befatning med. En venn med mørk hud ble stadig stoppet da han var på byen. Stigmatisering, men til en viss grad forståelig fra politiets ståsted. 

Du tok altså ikke poenget med denne tråden da.

Ekstra skrev (Akkurat nå):

Du virker være litt på gjerdet, litt helgardering. Stigmatisering men til en viss grad forståelig. Hmmm

Hva ville du gjort om du var politi? brukt karakteristikker på gjerningspersoner til å avgjøre hvem du stanser, eller stanse alle likt?

Hva sa du til denne vennen, gjorde du som NRK og dyrket inntrykket om at han var et offer for "systemic racism", eller prøvde du å være litt objektiv om saken ?

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Du tok altså ikke poenget med denne tråden da.

Det er alltid mange lag i mine tråder, det kan skape forvirring, men er vel litt min (TS) skyld også ;) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...