Gå til innhold

Oppstart Zoloft. Bør jeg ta Sobril?

Anbefalte innlegg

Jeg startet på 25 mg zoloft idag mot sterk angst og OCD. Jeg tok pillen i 14-tiden og kjenner nå på en veldig sterk angst. Det har jeg forsåvidt gjort i noen måneder nå, men jeg synes det er verre i kveld enn det har vært på lenge. Jeg har gått på zoloft tidligere, men det satt veldig langt inne å begynne på det igjen, for jeg vil helst klare meg uten. Men har skjønt at jeg må begynne nå for å klare å fungere. Jeg er redd og har grusomme tvangstanker og katastrofetanker døgnet rundt.

Jeg har fått skrevet ut Sobril fra legen min i tilfelle ting blir veldig ille i oppstartsfasen, men har ikke turt å ta noen ennå. Burde jeg det? Eller er det best å la være? Jeg er redd for hva som skjer hvis det blir verre nå. Jeg har det fryktelig fryktelig vondt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464449-oppstart-zoloft-b%C3%B8r-jeg-ta-sobril/
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (1 minutt siden):

Velkommen tilbake 😊

Ja, bare å bruke Sobril som legen skrev ut i oppstarten. Det er ofte nyttig når man bruker SSRI mot angst. Angstlidelsen blir verre i starten. 

Tusen takk ISW. Jeg har det så forferdelig nå. Og er litt redd for å ta Sobril, for det er så mange år siden jeg tok det sist. Jeg har drukket litt alkohol i det siste (ikke idag), men det funker relativt dårlig på angsten. Derfor er jeg redd Sobril ikke har noen effekt heller, og at jeg kanskje bare blir mer redd fordi det ikke hjelper. Skjønner du? Angsten min er altoppslukende nå, og jeg "tror" på alle skrekkscenarioer den kommer opp med. Alt virker skummelt og farlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...