Gå til innhold

Omsorgsbolig? Hvis man er psykisk syk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sommerblomsten9 skrev (3 minutter siden):

Hei. Hvis man har psykiske lidelser og ikke klarer å bo alene, kan man flytte på omsorgsbolig? Og koster det mye?

Her jeg bor så vet jeg om flere som bor i omsorgsbolig og vet at de leilighetene ligger på ca det samme som andre utleieboliger i samme by. Ca 8500-9000 i måneden + strøm for ca 50kvm. Men det kan være forskjellig fra sted til sted.

Det finnes også bemannet bolig som iallefall her er et litt annet konsept. Da skal en slite mer psykisk for å få en av de leilighetene. Men igjen, det kan være forskjell fra sted til sted 

Sommerblomsten9
emilie321 skrev (1 time siden):

Her jeg bor så vet jeg om flere som bor i omsorgsbolig og vet at de leilighetene ligger på ca det samme som andre utleieboliger i samme by. Ca 8500-9000 i måneden + strøm for ca 50kvm. Men det kan være forskjellig fra sted til sted.

Det finnes også bemannet bolig som iallefall her er et litt annet konsept. Da skal en slite mer psykisk for å få en av de leilighetene. Men igjen, det kan være forskjell fra sted til sted 

Hva hvis man har aap og ikke har råd til 8-9000 kr? 

Annonse

Sommerblomsten9
Everybody skrev (13 minutter siden):

Man får bostøtte av husbanken om man har AAP.

Okei skjønner, det viste jeg ikke. Når jeg var lærling så fikk jeg ikke bostøtte pga jeg hadde for mye på konto fra før av og sparekonto, men har fortsatt ikke råd til noe. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...