Gå til innhold

Når rydder du vekk jula?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jula forsvant her i ettermiddag. Litt tidligere enn vanlig, men var i grunnen deilig å få “rotet” ut. Pynter bare få dager før jul, og har vært bortreist det meste av romjula, så ikke mange dagene vi hadde glede av julepynten, egentlig. Likevel må det til 😊

Nicklusheletida
cilie skrev (1 time siden):

Jeg har kun pyntet med ulike lys-greier og julepynt jeg har kjøpt i år, så ikke så mye å rydde vekk. Tar bort alt i morgen, men har lyst til å beholde en papirstjerne-lampe - den er så vakker. 

Jeg pynter også bare med noen få ting og da blir det ikke rotete 🙂 Jeg er ikke så glad i masse nisser og mye julepynt som lager rot. For meg holder det med et juletre, et par julegrupper, stjerne i vinduet og lys og så noen Hadeland glassting. Pynter rett før jul og koselig å ha det litt ut i januar.

Julepynten går neste helg. Vi pynter 22. desember og to uker med pynt synes jeg er akkurat passe. I morgen skal vi ha juleskinke og så begynner hverdagsmaten igjen. Juleduken, julebrikkene og sølvlysestakene forsvinner og jeg fjerner ileggsplaten i spisebordet. Alltid koselig å pynte til advent og jul. Alltid deilig å pakke det ned.

Nicklusheletida
Nicklusheletida skrev (På 1.1.2022 den 17.33):

Jeg synes det er så koselig her nå, så jeg venter til over neste helg :)

Men slik gikk det ikke. Skulle bare bruke lunsjpausen til å skifte sengetøy og så ballet det på seg og vips var hele jula ute 😀

Annonse

Nicklusheletida skrev (5 minutter siden):

Men slik gikk det ikke. Skulle bare bruke lunsjpausen til å skifte sengetøy og så ballet det på seg og vips var hele jula ute 😀

Haha! (Men kan ikke vært så mye pynt, da, når du rakk alt på en halvtime. 😁)

Nicklusheletida
morsan skrev (12 minutter siden):

Haha! (Men kan ikke vært så mye pynt, da, når du rakk alt på en halvtime. 😁)

Nei, det gikk fort unna. Kassene står nå ute i gangen og jeg har tenkt at samboeren skal få bære det ned i boden når han kommer hjem. Juletreet står fortsatt også på fot foressten, uten pynt på. Det er også samboerens jobb og montere ned det. Så var ikke helt sant at riktig alt var tatt bort 😀 

Dessuten står et par julegrupper ( blomster) som jeg ikke har hjerte til å kaste fordi de fortsatt er like fine. 

Men ellers er alt tatt. Det er så fint og lyst vær ute . Sola skinner inn gjennom vinduet og plutselig ble det helt feil med jul. Nå gjenstår litt støvtørking og støvsuging etter jobb.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...