lavender Skrevet 1. januar 2022 Del Skrevet 1. januar 2022 For tiden har jeg blitt mer og mer forvirret over om noe virkelig skjedde eller ikke. Og har tenkt litt på om det kanskje kan være en begynnende vrangforestilling? Jeg studerte i en periode for 3 år siden og jobbet i en periode før det. Da jeg jobbet fikk jeg vel gode tilbakemeldinger, men nå er jeg bare veldig usikker på om jeg husker rett. Studiet der i mot gikk ikke noe bra der jeg strøyk i nesten alle fag og droppet ut etter ett halvt år. Nå har jeg kommet dit at jeg jeg er nesten overbevist om at jeg ikke fikk gode tilbakemeldinger i jobben jeg hadde og at de egentlig ikke likte meg og snakket om meg bak ryggen min. Jeg tenker også på det at skolen kanskje ikke eksisterte og at studiet kanskje bare var en eneste stor test for å se hvor mye jeg tålte og for å lære meg at jeg ikke klarer. Jeg var utsatt for mye stress i den perioden og det endte med at jeg ble tvangsinnlagt på psykiatrisk. Jeg var også overbevist om at jeg ble gjennomskuet av medstudentene mine og lærerne med en gang jeg begynte på studiet. Jeg ble ikke sett på psykotisk da jeg ble innlagt, men likevel var jeg nok litt paranoid. Nå er jeg bare der at jeg har blitt veldig usikker på meg selv og verden rundt. Jeg er usikker på hvem jeg er og om om jeg virkelig er meg. Veldig eksistensielle spørsmål. Jeg har for øvrig vert nær psykotisk en gang før (for rundt 7 år siden), men da hadde jeg det ikke slik som nå og det var også helt andre ting jeg var paranoid i forhold til. Jeg vet jeg nok burde ta det opp med behandler, er bare litt redd for responsen i tillegg til at det er en stund til at jeg har time. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464474-forvirret-over-om-noe-virkelig-skjedde-eller-ikke-vrangforestilling/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
lavender Skrevet 2. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2022 Glemte å skrive at jeg bruker antipsykotika. Burde ikke det såfall forhindret slike tanker om det faktisk er begynnelsen på en vrangforestilling? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464474-forvirret-over-om-noe-virkelig-skjedde-eller-ikke-vrangforestilling/#findComment-4072015 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2022 Del Skrevet 2. januar 2022 𝐭𝐢𝐫𝐢𝐥 skrev (På 1.1.2022 den 18.19): For tiden har jeg blitt mer og mer forvirret over om noe virkelig skjedde eller ikke. Og har tenkt litt på om det kanskje kan være en begynnende vrangforestilling? Jeg studerte i en periode for 3 år siden og jobbet i en periode før det. Da jeg jobbet fikk jeg vel gode tilbakemeldinger, men nå er jeg bare veldig usikker på om jeg husker rett. Studiet der i mot gikk ikke noe bra der jeg strøyk i nesten alle fag og droppet ut etter ett halvt år. Nå har jeg kommet dit at jeg jeg er nesten overbevist om at jeg ikke fikk gode tilbakemeldinger i jobben jeg hadde og at de egentlig ikke likte meg og snakket om meg bak ryggen min. Jeg tenker også på det at skolen kanskje ikke eksisterte og at studiet kanskje bare var en eneste stor test for å se hvor mye jeg tålte og for å lære meg at jeg ikke klarer. Jeg var utsatt for mye stress i den perioden og det endte med at jeg ble tvangsinnlagt på psykiatrisk. Jeg var også overbevist om at jeg ble gjennomskuet av medstudentene mine og lærerne med en gang jeg begynte på studiet. Jeg ble ikke sett på psykotisk da jeg ble innlagt, men likevel var jeg nok litt paranoid. Nå er jeg bare der at jeg har blitt veldig usikker på meg selv og verden rundt. Jeg er usikker på hvem jeg er og om om jeg virkelig er meg. Veldig eksistensielle spørsmål. Jeg har for øvrig vert nær psykotisk en gang før (for rundt 7 år siden), men da hadde jeg det ikke slik som nå og det var også helt andre ting jeg var paranoid i forhold til. Jeg vet jeg nok burde ta det opp med behandler, er bare litt redd for responsen i tillegg til at det er en stund til at jeg har time. "Jeg tenker også på det at skolen kanskje ikke eksisterte og at studiet kanskje bare var en eneste stor test for å se hvor mye jeg tålte" Synes du dette høres plausibelt ut? Kanskje du trenger å øke litt på dosen din? Anonymkode: 2652d...6de 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464474-forvirret-over-om-noe-virkelig-skjedde-eller-ikke-vrangforestilling/#findComment-4072016 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lavender Skrevet 2. januar 2022 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): "Jeg tenker også på det at skolen kanskje ikke eksisterte og at studiet kanskje bare var en eneste stor test for å se hvor mye jeg tålte" Synes du dette høres plausibelt ut? Kanskje du trenger å øke litt på dosen din? Anonymkode: 2652d...6de Jeg innser når jeg tenker over det at det ikke er sannsynlig eller reelt, for det er jo ikke slik at jeg virkelig tror på det. Er kanskje mer det at jeg har blitt redd for at det kanskje var slik. Mulig jeg trenger høyere dose, ja. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464474-forvirret-over-om-noe-virkelig-skjedde-eller-ikke-vrangforestilling/#findComment-4072020 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.