Gå til innhold

Hvor lang tid bør det gå mellom hver dose Sobril?

Anbefalte innlegg

Jeg startet på zoloft for tre eller fire dager siden, og har helt vanvittig sterk angst. Jeg tok en Sobril 10mg kl 15.30, men synes ikke virkningen er så god. Det er litt bedre, men på langt nær nok. Når kan jeg ta én dose til? Legen har skrevet på pakningen: 1-2 piller ved behov.

Det skal sies at jeg har drukket alkohol ca 2-3 ganger i uka nå i løpet av jula, så det kan godt hende at jeg har ganske høy toleranse. Eller har ikke toleranse for alkohol noe å si for toleransen for Sobril? Jeg er veldig redd for å ta for mye og føle meg ruset.

Ps: drikker selvfølgelig ikke alkohol samtidig som jeg tar Sobril. Og jeg drakk ikke alkohol igår.

Blir veldig takknemlig for svar. 

Mvh Vettskremt.

Fortsetter under...

kupton skrev (8 minutter siden):

Å skrive om hyppighet blir også en form for dose-svar. Noe som ikke er lov.

Åh, det er jeg lei meg for å høre. Er så redd for at jeg holder på å gå i oppløsning. Er så livredd mine egne tanker. Har OCD og panikkangst. Føler at alt har blitt hundre ganger verre etter at jeg begynte på zoloft.

angstfull1985 skrev (Akkurat nå):

Samme her! Doseøkning på zoloft og angsten har skåte i været! MEN det går over, berre å holde ut dei to første vekene! ❤️

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde ut. Akkurat nå føles det som om livet er over. Det er så intenst, og de skremmende tankene virker enda mer overbevisende. Jeg er så redd at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

angstfull1985
helseangst skrev (Akkurat nå):

Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å holde ut. Akkurat nå føles det som om livet er over. Det er så intenst, og de skremmende tankene virker enda mer overbevisende. Jeg er så redd at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg.

Om det står 1-2 tabletter vil eg tru at du kan ta to stykk samtidig 🙂 Har du nokon at med deg? Prøv å gå deg ein tur? Forstår veldig godt følelsen, men det går over, husk det 😊

Annonse

Om det står 1-2 tabletter vil eg tru at du kan ta to stykk samtidig 🙂 Har du nokon at med deg? Prøv å gå deg ein tur? Forstår veldig godt følelsen, men det går over, husk det 😊

Nei, jeg er alene. Tør ikke gå tur eller gjøre noe som helst akkurat nå. Ligger i senga og har lyst til å bli borte. Også føler jeg meg så mislykket som ikke klarer dette uten å ta Sobril. Andre klarer det jo, hvorfor ikke jeg? Bruker du Sobril eller klarer du deg uten?

Eg bruker ikkje sobril, men har prøvd det. Inger nederlag å bruke det om man må i ei oppstartsfase. Trur det er ganske vanlig faktisk! Er jo en grunn til at legen har skrevet det ut til deg 🙂

♥️ Takk. Er bare så redd og katastrofetenker over absolutt alt. Er redd for at jeg skal bli avhengig av Sobril og ikke klare meg uten. Eller at jeg skal få grusomme seponeringsymptomer når jeg må slutte å ta det. Har hørt at man ikke merker noen virkning av zoloften før etter lang tid (4-6 uker) og innen den tid kommer jeg jo garantert til å ha blitt avhengig av Sobril. Alt skummelt som kan skje kommer til å skje. Hilsen angsten. Og jeg føler at jeg kun er angst om dagen. Alt annet er borte.

angstfull1985
helseangst skrev (5 minutter siden):

♥️ Takk. Er bare så redd og katastrofetenker over absolutt alt. Er redd for at jeg skal bli avhengig av Sobril og ikke klare meg uten. Eller at jeg skal få grusomme seponeringsymptomer når jeg må slutte å ta det. Har hørt at man ikke merker noen virkning av zoloften før etter lang tid (4-6 uker) og innen den tid kommer jeg jo garantert til å ha blitt avhengig av Sobril. Alt skummelt som kan skje kommer til å skje. Hilsen angsten. Og jeg føler at jeg kun er angst om dagen. Alt annet er borte.

Bra at du er redd for å bli avhengig, man skal ha respekt for sånn medisin! Bivirkningene varer i ca. 2 uker, treng ikkje å ta sobril lengre enn det eventuelt? Om man trener og får litt høy puls, so hjelper det på angsten 🙂

angstfull1985 skrev (3 minutter siden):

Bra at du er redd for å bli avhengig, man skal ha respekt for sånn medisin! Bivirkningene varer i ca. 2 uker, treng ikkje å ta sobril lengre enn det eventuelt? Om man trener og får litt høy puls, so hjelper det på angsten 🙂

Takk, du har nok rett i det. Problemet er at nå om dagen bruker jeg alt jeg har av energi på angsten, så å skulle trene i tillegg virker helt uoverkommelig. Samtidig vet jeg at trening har veldig god effekt på angst og depresjon så jeg burde nok absolutt gjøre det. Er bare så redd for de tvangstankene jeg kan komme til å få når jeg trener, eller at jeg skal miste kontrollen. Det er liksom det angsten min har festet seg på. Alt virker plutselig skummelt.

angstfull1985
helseangst skrev (12 minutter siden):

Takk, du har nok rett i det. Problemet er at nå om dagen bruker jeg alt jeg har av energi på angsten, så å skulle trene i tillegg virker helt uoverkommelig. Samtidig vet jeg at trening har veldig god effekt på angst og depresjon så jeg burde nok absolutt gjøre det. Er bare så redd for de tvangstankene jeg kan komme til å få når jeg trener, eller at jeg skal miste kontrollen. Det er liksom det angsten min har festet seg på. Alt virker plutselig skummelt.

Forstår det at du bruker all energien på angst, men frisk luft hjelper ofte litt uansett 🙂 Miste kontrollen? Bli «gal» du tenker?

angstfull1985 skrev (8 minutter siden):

Forstår det at du bruker all energien på angst, men frisk luft hjelper ofte litt uansett 🙂 Miste kontrollen? Bli «gal» du tenker?

Ja, det er nok det jeg er redd for. At det skal skje noe jeg ikke har kontroll over. Ganske typisk for panikkangst har jeg skjønt. Veldig veldig ekkelt å tenke på. At jeg skal bli så redd at hjernen min "klikker" osv. Forferdelig tanke.

Annonse

angstfull1985
helseangst skrev (10 minutter siden):

Ja, det er nok det jeg er redd for. At det skal skje noe jeg ikke har kontroll over. Ganske typisk for panikkangst har jeg skjønt. Veldig veldig ekkelt å tenke på. At jeg skal bli så redd at hjernen min "klikker" osv. Forferdelig tanke.

Kjenner igjen den, og ganske typisk! Men det skjer ikkje, du klikker ikkje 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...