AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 Glitter skrev (3 timer siden): Jeg begynner å "planlegge" når jeg merker jeg blir dårligere. Da forsøker jeg å holde ut så lenge jeg kan, men når jeg har satt meg et mål blir det lettere å holde ut. Jeg personlig er for øvrig hjemme mer enn et par uker av gangen. Når man har avtaler med hjelpeapparatet så er det jo fordi det er vurdert som nødvendig. Uansett hva de avtalene måtte innebære for den enkelte. Jeg snakker ikke om de som prøver å holde ut så lenge de kan, men de som ser det som status å ha flest innleggelser, mest fotfølge, aller laveste vekta, den heftigste medisineringen, ligge mest i belter og bli henta av politiet osv. Typ sånn jeg selv har opplevd i det mer skjulte instagramnettverket som også har flyttet seg mye over på Tiktok. Det er et ganske skummelt og iskaldt miljø hvor du ikke blir tatt inn i varmen om du ikke er utagerende nok og ikke er verdig å være venn med dem om du ikke hentes inn gjevnlig med basketak. Bionegativ på instagram har tatt opp dette tidligere, og jeg vet aftenposten også har hatt en artikkel om det. Anonymkode: e3924...680 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464520-hvordan-er-det-%C3%A5-dele-bad-p%C3%A5-psykiatrisk/page/2/#findComment-4072792 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg snakker ikke om de som prøver å holde ut så lenge de kan, men de som ser det som status å ha flest innleggelser, mest fotfølge, aller laveste vekta, den heftigste medisineringen, ligge mest i belter og bli henta av politiet osv. Typ sånn jeg selv har opplevd i det mer skjulte instagramnettverket som også har flyttet seg mye over på Tiktok. Det er et ganske skummelt og iskaldt miljø hvor du ikke blir tatt inn i varmen om du ikke er utagerende nok og ikke er verdig å være venn med dem om du ikke hentes inn gjevnlig med basketak. Bionegativ på instagram har tatt opp dette tidligere, og jeg vet aftenposten også har hatt en artikkel om det. Anonymkode: e3924...680 Noe av det kvalmeste jeg har sett er ei som la ut video av beltesenga på tiktok mens hun gliste stolt og fornøyd over å være der.. Anonymkode: 1f5c2...154 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464520-hvordan-er-det-%C3%A5-dele-bad-p%C3%A5-psykiatrisk/page/2/#findComment-4072796 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Noe av det kvalmeste jeg har sett er ei som la ut video av beltesenga på tiktok mens hun gliste stolt og fornøyd over å være der.. Anonymkode: 1f5c2...154 Ja, noe lignende har jeg også sett flere ganger, alle har gjerne akkurat det samme såret i panna som plutselig spredte seg etter at ei først hadde lagt det ut. Og at de filmer seg selv i ambulansen med ansatte rundt seg mens de rekker tunge og blunker til kameratet. Ei jeg følger på snap hadde kuttet seg opp dypt så hele badegulvet var fullt av blod mens hun filmet ansiktet sitt ved siden av blodet og geipte og fniste, etterfulgt at filming av ambulansepersonellet, ambulanseturen og ei lang avhandling til slutt på hvor fæl sykepleieren som skulle være fotvakt var som måtte ha på litt lys. Anonymkode: e3924...680 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464520-hvordan-er-det-%C3%A5-dele-bad-p%C3%A5-psykiatrisk/page/2/#findComment-4072797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja, noe lignende har jeg også sett flere ganger, alle har gjerne akkurat det samme såret i panna som plutselig spredte seg etter at ei først hadde lagt det ut. Og at de filmer seg selv i ambulansen med ansatte rundt seg mens de rekker tunge og blunker til kameratet. Ei jeg følger på snap hadde kuttet seg opp dypt så hele badegulvet var fullt av blod mens hun filmet ansiktet sitt ved siden av blodet og geipte og fniste, etterfulgt at filming av ambulansepersonellet, ambulanseturen og ei lang avhandling til slutt på hvor fæl sykepleieren som skulle være fotvakt var som måtte ha på litt lys. Anonymkode: e3924...680 Ja hva er greia med å ta bilder av seg selv i ambulansen? Det er ikke kult å bli hentet med ambulanse. Sånne videoer gjør det jo nesten til en trend. Og hvis det er ås viktig for deg å dokumentere ambulseturen for tiktok så er du ikke akkurat så suicidal heller. Anonymkode: 1f5c2...154 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464520-hvordan-er-det-%C3%A5-dele-bad-p%C3%A5-psykiatrisk/page/2/#findComment-4072799 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja hva er greia med å ta bilder av seg selv i ambulansen? Det er ikke kult å bli hentet med ambulanse. Sånne videoer gjør det jo nesten til en trend. Og hvis det er ås viktig for deg å dokumentere ambulseturen for tiktok så er du ikke akkurat så suicidal heller. Anonymkode: 1f5c2...154 Om dette stemmer fortjener de virkelig ikke hjelp! Anonymkode: 791a1...f4f 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464520-hvordan-er-det-%C3%A5-dele-bad-p%C3%A5-psykiatrisk/page/2/#findComment-4072800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja hva er greia med å ta bilder av seg selv i ambulansen? Det er ikke kult å bli hentet med ambulanse. Sånne videoer gjør det jo nesten til en trend. Og hvis det er ås viktig for deg å dokumentere ambulseturen for tiktok så er du ikke akkurat så suicidal heller. Anonymkode: 1f5c2...154 Ting har en tendens til å bli trendy i diverse miljøer. Jeg er 30 år nå, og da jeg var 15-16-17 år så var det noen få som holdt på sånn bare på plattformen blogg.no, med bilder lagt ut fra at de hadde bena fast spent i ambulansen til små videoklipp av at politi og ambulansepersonell kom gående mot dem. Det handler om skulle være sykest mulig for å få mest mulig oppmerksomhet og sympati fra andre. De som er stille og ikke gjør noe ut av seg får ikke like mye oppmerksomhet som de som skjærer seg opp og legger det ut på nettet, eller filmer at de er på skjerming mens de slår nevene i veggen. Jeg har møtt slike mennesker på psykiatrisk også, som ser at en pasient som er mer stille får oppmerksomhet, så da begynner de å ule og utagere så personellet retter sin oppmerksomhet til dem istedet. Kvalmt. Dette er jo samme folka som filmer seg selv mens de griner høylytt og legger det ut på tiltok fordi de vil ha hjerter og likes, og får de ikke nok oppmerksomhet på et innlegg så kommer det gjerne et nytt et hvor personen har utagert enda voldsommere med medfølgende bilder av belteseng ( personen står da bare ved siden av ) mens de gliser og snikfilmer føttene til vakten. Anonymkode: e3924...680 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464520-hvordan-er-det-%C3%A5-dele-bad-p%C3%A5-psykiatrisk/page/2/#findComment-4072801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg snakker ikke om de som prøver å holde ut så lenge de kan, men de som ser det som status å ha flest innleggelser, mest fotfølge, aller laveste vekta, den heftigste medisineringen, ligge mest i belter og bli henta av politiet osv. Typ sånn jeg selv har opplevd i det mer skjulte instagramnettverket som også har flyttet seg mye over på Tiktok. Det er et ganske skummelt og iskaldt miljø hvor du ikke blir tatt inn i varmen om du ikke er utagerende nok og ikke er verdig å være venn med dem om du ikke hentes inn gjevnlig med basketak. Bionegativ på instagram har tatt opp dette tidligere, og jeg vet aftenposten også har hatt en artikkel om det. Anonymkode: e3924...680 Er det virkelig sant? Det høres ikke bra ut.. AnonymBruker skrev (1 time siden): Noe av det kvalmeste jeg har sett er ei som la ut video av beltesenga på tiktok mens hun gliste stolt og fornøyd over å være der.. Anonymkode: 1f5c2...154 Hvordan kan hun ta bilder av seg selv fastspent i belteseng? Armene blir jo fastspent i et belte på magen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464520-hvordan-er-det-%C3%A5-dele-bad-p%C3%A5-psykiatrisk/page/2/#findComment-4072802 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. januar 2022 Del Skrevet 7. januar 2022 Glitter skrev (Akkurat nå): Er det virkelig sant? Det høres ikke bra ut.. Hvordan kan hun ta bilder av seg selv fastspent i belteseng? Armene blir jo fastspent i et belte på magen. Det er sant. Jeg har vært psykiatrisk pasient i snart 20 år, og sett ganske mye. Da jeg begynte å følge og ble en del av miljøet startet det på blogg.no før det flyttet seg over til instagram og tiktok. Dette miljøet er også ekstra kvasse når det kommer til spiseforstyrrelser også,og passer du ikke inn i det som oppfyller kravene deres så blir du frosset ut. Jeg kom meg heldigvis ut av det, men jeg følger fremdeles med på nettverket. Ikke meg du siterer, men det jeg har sett bli filmet har kun vært når de er fastspent i bena ( Stort sett inni ambulansen eller politibil). Beltesenger har jeg kun sett dem stå ved siden av. Jeg har aldri vært i belter så jeg vet ikke hvordan det foregår, men kan være at de har fått løst opp en arm og fortsatt ligger fastspent i bena? Anonymkode: e3924...680 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464520-hvordan-er-det-%C3%A5-dele-bad-p%C3%A5-psykiatrisk/page/2/#findComment-4072803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.