Gå til innhold

Bipolar 2 og medisiner

Anbefalte innlegg

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen mottar bet behandling pga en diagnose. Man mottar bet behandling pga lavt funksjonsnivå bl.a. Diagnoser er ikke viktig for behandlingen. Ser du på artikkelen jeg linket til så er også affektive lidelser representert blant pasientene. 

Anonymkode: a1253...05a

Ok takk, skal lese den :)

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Dette er en interessant - men relativt svak studie, som neppe gir grunnlag for generalisering. En svakhet er at  pasientene som ble medisinfrie, hadde betydelig lengre innleggelser enn de som ikke ble det. 

frosken skrev (På 7.1.2022 den 14.36):

Jeg synes du skal diskutere med BET om det ikke vil være hensiktsmessig at du blir stående på en liten dose lamictal også mens du er der. Hvis du seponerer helt, så tar det lang tid før du igjen er oppe i virksom dose. Ville vært en fordel om du f.eks. kunne starte rett på uke 5 eller 6 i opptrappingskjemaet dersom du igjen skal bruke Lamictal. 

Ja, det kunne jeg hørt med de om. 

AnonymBruker skrev (På 7.1.2022 den 17.06):

Undersøkelser blant de som har fullført bet behandling viser at de som har sluttet helt på medisiner er de som har klart seg best. 
Det er vanskelig å forstå dette behovet for å ta medisiner når det er god sjans for å bli bra uten medisiner, kanskje t.o.m. bedre enn på medisiner. Du har jo en enestående sjanse til å teste ut det nå. 
En annen tanke man kan ha med seg er jo at medisiner kan være årsaken til mye av den ustabiliteten og impulsiviteten du opplever. At folk gjør mye rart på medisiner og endrer personlighet ganske mye er noe man hører om ofte. Vil du ikke heller bli frisk som deg selv, upåvirket av medisiner? 

Anonymkode: a1253...05a

Jo, jeg vil gjerne klare meg uten, bare føler ikke jeg har tilfredsstillende kontroll på svingningene. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...