ISW Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 AnonymBruker skrev (På 8.1.2022 den 20.49): Jeg gnir meg i hendene av å se alle torturere ihjel av sjenkestoppen😂 Anonymkode: 71ea7...816 For min egen del lever jeg greit med det (sparer kaloriene i øl), men det er en prinsippsak her. Jeg antar at du har et kjipt liv. I stedet for å prøve å få det bedre selv, ønsker du at alle andre skal få det like dritt som du har det. Hva er logikken i det? 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464570-den-norske-befolkning-holdt-som-gissel-av-et-mindretall-vaksine-motstandere/page/2/#findComment-4073207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 Jeg synes denne kronikken er veldig bra. De trekker frem flere gode poenger, herunder om det er karantenereglene er tilpasset situasjonen vi nå er i. Nå kjenner vi omikron-spillereglene – VG 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464570-den-norske-befolkning-holdt-som-gissel-av-et-mindretall-vaksine-motstandere/page/2/#findComment-4073208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vel, du har du noe annet å komme med en å ta meg på stavefeil? Sykepleiere som fikk inndratt feriedager grunnet hektisk aktivitet på intensivavdelingen vil nok føle det som om det var en kurant metafor. De måtte jobbe ekstra, fordi noen ikke vil/gidder ta vaksinen. Må du ta konsekvensen av de uvaksinerte sine feil? Neppe, men det må altså de. Ved å ikke få fred fra jobben. Anonymkode: 925f2...a6c Jeg kommenterte ikke måten du stavet ordet på, men betydningen av det. Flere yrkesgrupper, feks sykepleiere på intensivavdelinger, har i perioder og i likhet med mange andre jobbet mye og intenst under pandemien. Eksempler på dette er rådmenn, leger, lærere, byråkrater (feks i FHI), barnehageansatte, de som jpbber med psykisk helse eller rusfeltet, vaskere etc. Dette betyr likevel ikke at noen av dem har vært gisler. Jeg syns det kan være fint å bruke analogier eller metaforer for å kommunisere noe som er komplekst eller utydelig, men her syns jeg du oppnår det motsatte, og det var det jeg kommenterte. Endret 10. januar 2022 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464570-den-norske-befolkning-holdt-som-gissel-av-et-mindretall-vaksine-motstandere/page/2/#findComment-4073231 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 (endret) AnonymBruker skrev (10 timer siden): Vel, du har du noe annet å komme med en å ta meg på stavefeil? Sykepleiere som fikk inndratt feriedager grunnet hektisk aktivitet på intensivavdelingen vil nok føle det som om det var en kurant metafor. De måtte jobbe ekstra, fordi noen ikke vil/gidder ta vaksinen. Må du ta konsekvensen av de uvaksinerte sine feil? Neppe, men det må altså de. Ved å ikke få fred fra jobben. Anonymkode: 925f2...a6c Jeg kan love deg at jeg må ta konsekvensene av at sykehusene i en periode har hatt stadig flere innleggelser, både på jobb og privat. Jeg får ikke gå på kontoret men må jobbe hjemmefra, hvor fasilitetene ikke er tilrettelagt jobben jeg skal gjøre. Jeg jobber dessuten mye mer, fordi det er mye som skal tilrettelegges og ordnes som jeg har ansvar for. Min nye normal-arbeidsuke har ligget på 50, innimellom 60 timer under hele pandemien, med unntak av i høst. Mine arbeidsoppgaver skyves også på, fordi jeg må bruke tid på situasjonen som er utløst av dominoeffekten de ikke-vaksinertes sykdomsforløp har medført. Du er ikke bare heldig, men kanskje noe unik om dine omgivelser oppleves normal, og at du kan leve i troen på at det kun er intensivsykepleieres hverdag som er endret. Om du leser litt i aviser vil du forstå at det er et helt samfunn som påvirkes av dette, noen i svært stor grad. Jeg må si at jeg har mye mer vondt av de som mister jobbene eller selskapene sine enn oss som har jobber og må jobbe mye. Jeg syns også mer synd på de som av ulike årsaker mister møteplassene og rutinene sine, og som av psykiske årsaker ikke har godt av å bli sittende alene. Vi er heldige vi som har beholdt jobbene våre, slik også sykepleiere har. Endret 10. januar 2022 av Kayia 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464570-den-norske-befolkning-holdt-som-gissel-av-et-mindretall-vaksine-motstandere/page/2/#findComment-4073239 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 10. januar 2022 Del Skrevet 10. januar 2022 morsan skrev (7 timer siden): Jeg synes denne kronikken er veldig bra. De trekker frem flere gode poenger, herunder om det er karantenereglene er tilpasset situasjonen vi nå er i. Nå kjenner vi omikron-spillereglene – VG Den var ryddig og god. Det jeg nå er spent på er om regjeringen mener vi skal rykke tilbake til omikron-nivå (som egentlig er mars 2021-nivå) hver gang det kommer nye mutasjoner. For de vil selvfølgelig komme, en etter en, i flere år framover. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/464570-den-norske-befolkning-holdt-som-gissel-av-et-mindretall-vaksine-motstandere/page/2/#findComment-4073278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.