Gå til innhold

Kreftsykepleier med 25 års erfaring: - Jeg må vaske toaletter mens pasientene neglisjeres

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/kreftsykepleier-med-25-ars-erfaring-jeg-ma-vaske-toaletter-mens-pasientene-neglisjeres/o/5-95-371263

Det er noe fundamentalt galt med det norske helsevesen når sykepleiere brukes til renhold og matservering, mens direkte pasientrettet arbeid må neglisjeres på grunn av driftshensyn. Hver eneste dag må sykepleiere vaske senger, vaske toaletter, bestille utstyr og drive portørvirksomhet. 

Problemet er jo ikke mangel på sykepleiere i det hele tatt. Ansett folk til å bistå sykepleierne med trivielle oppgaver, så har vi mer enn nok hender til å ta oss av de syke.

Dette er vel grunnen til at Norge trenger dobbelt så mange sykepleiere pr. intensivplass enn Sverige.

Anonymkode: 091e0...d91

Fortsetter under...

Jeg ser at det er et stemningsskifte i mediene for tiden. 

Mange stusser på at helsevesenet er på randen av sammenbrudd samtidig som vi har færre innlagte pga luftveisinfeksjoner enn i årene før korona.

Vi må se på hva andre land gjør. Jeg får inntrykk av et rigid system som ikke klarer å tilpasse seg kriser. Det har gått to år, og fortsatt bruker vi intensivsykepleiere som vaskehjelp....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...