Gå til innhold

Hvordan er det å få antipsykotika i sprøyterom?

Anbefalte innlegg

Den forsvunne diamanten

Er tvangsinnlagt og er veldig redd for antipsykotika fordi jeg selv mener jeg ikke trenger det. Men tar jeg ikke blir det tvangsmedisinering. Jeg fikk også et tibud om å få sprøyte frivillig slik at jeg ikke trenger å bygge opp masse angst på kvelden når jeg skal ta de fordi det går lengre mellom hver dose. Så da lurer jeg bare på om hvordan det er for de som har fått antipsykotika på sprøyte. (Zyprexa)

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ville heller tatt det frivillig for da får du en bedre følelse av kontroll :) Det har hjulpet mange med sprøyte om ikke det er mulig å ta tabeletter, og er man vinglete i troen på om man trenger medisiner eller ikke kan sprøyte være veldig bra.

Anonymkode: c1673...02c

Den forsvunne diamanten
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ville heller tatt det frivillig for da får du en bedre følelse av kontroll :) Det har hjulpet mange med sprøyte om ikke det er mulig å ta tabeletter, og er man vinglete i troen på om man trenger medisiner eller ikke kan sprøyte være veldig bra.

Hvor vondt gjør det? Det er vel på rumpeballen man får sprøyta?

AnonymBruker
Ny Medlem skrev (12 minutter siden):

Hvor vondt gjør det? Det er vel på rumpeballen man får sprøyta?

Øverst i skinka, går veldig fint :) Du merker at de klyper litt men selve stikket er uproblematisk. Verre å gå til tannlegen :) 

Annonse

Den forsvunne diamanten
Everybody skrev (9 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke prøve det i tabletter først for å kjenne på eventuelle bivirkninger? Det å ville tvangsmedisinere noen med en medisin man ikke vet bivirkningene av høres ikke bra ut.

Jeg tar det jeg får men får veldig mye tankekjør og masse angst før og etter jeg har tatt de. Da er tanken at sprøyta er bedre fordi det går lenger mellom hver dose.

Ny Medlem skrev (1 minutt siden):

Jeg tar det jeg får men får veldig mye tankekjør og masse angst før og etter jeg har tatt de. Da er tanken at sprøyta er bedre fordi det går lenger mellom hver dose.

Det gir mening. Hvis du er fornøyd med medisinen i tabletter og bivirkningene, hvorfor ikke ta det i sprøyte? Det er veldig behagelig å få det i rumpa.

stjernestøv

Jeg har fått det i sprøyteform pga at jeg er så ambivalent til medisin, det var deilig å slippe å tenke på medisiner. Nå er jeg ambivalent igjen og jeg skal ta det opp, men jeg vet ikke hva som er best. Man har kontrollen selv da når man tar piller men slitsomt å hver dag skulle ta stilling til om man skal ta eller ikke. 

Jeg fikk det i en periode. Synes det var veldig greit. Merket knapt noe til stikket og trengte ikke tenke på å ta tabletter. Jeg synes det høres ut som en god ide for deg å ta sprøyte i stedet for tabletter om det kan hjelpe deg til å slippe tankekjør og angst. Jeg er og enig i at du absolutt burde ta det frivillig. Har vert tvangsmedisinert selv og det er ikke noe kjekt for å si det sånn.

Endret av 𝐭𝐢𝐫𝐢𝐥

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...