Gå til innhold

I hvor stor grad stoler du på logikk?

Anbefalte innlegg

Virker logikk bestandig? Er det logisk at folk går rundt å tror på steinalder religioner? Er det logikk oppskrytt og kjedelig? Kan logikk feile?

Er du stoisk eller overtroisk?

Samme hvor hardt jeg prøver klarer jeg ikke helt å stoppe med magisk tenkning.

Anonymkode: fbfe9...b29

Fortsetter under...

Det kommer jo an på situasjonen. I stor grad stoler jeg på logikk, men i en del situasjoner vil det jo også være viktig å ta hensyn til og forholde seg til følelser. 

Jeg forholder meg ikke til overtro eller det alternative. Jeg har vært der før, jeg har vært både kristen, okkultist, wicca-heks, mystiker og New Ager. Så jeg forstår hvor de kommer fra.  Men selv er jeg ateist nå.

Gjest Liviane
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Virker logikk bestandig? Er det logisk at folk går rundt å tror på steinalder religioner? Er det logikk oppskrytt og kjedelig? Kan logikk feile?

Er du stoisk eller overtroisk?

Samme hvor hardt jeg prøver klarer jeg ikke helt å stoppe med magisk tenkning.

Anonymkode: fbfe9...b29

Nei, logikk virker ikke bestandig. Nei, det er ikke logisk å gå rundt og tro på steinalderreligioner. Logikk kan feile, men er ikke oppskrytt og kjedelig. 

Jeg er begge deler. 

Det burde du snakke med en lege/behandler om. 

Ja logikk er det beste vi har for å komme frem til faktum. 

Religioner f.eks høres klokt om en ikke har noen vitenskap å basere ting på, men ettersom vitenskapen gjør fremskritt ser vi jo hvor tåpelig det meste av det er, er jo bare ville eventyrfortellinger ikke mer ikke mindre.

Anonymkode: fc5e6...33f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...