Gå til innhold

Ser du typisk norsk ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ekstra skrev (7 minutter siden):

Hva som er mørkt og lyst varierer med hensyn på geografi. Jeg har mørkt hår, men passerte som blond da jeg en tid for lenge siden bodde i Sør-Europa. For meg var det uvant og "feil" å bli omtalt som blond.

Det har jeg hørt andre fortelle om også - at de i Italia for eksempel kalles blonde, mens de her i Norge kalles brunhåret eller mørkhåret. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er mørk med blå øyne og blir lett brun om sommeren. Eksen var nesten sorthåret og brunøyd og ble også veldig brun. På ferie i utlandet gjettet ofte folk at vi var franske eller (nord)Italienere. Siden forfedre (og mødre) bodde i havneby er det ikke usannsynlig at det kan renne noe italiensk eller spansk i årene våre... ;)

Jeg har ganske markert og lite ansikt med høye kinnben, så her hjemme har jeg innimellom fått spørsmål om jeg har samiske aner. Litt snedig, for akkurat det ble verifisert for noen år tilbake. Tippoldefar viste seg å være av samisk avstamming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser nok ganske skandinavisk ut. Har blå øyne, middels lys hud (får likevel mye farge om sommeren, men det er nok delvis fordi jeg elsker å sole meg!). Håret var opprinnelig temmelig lyst. Har stripet det de siste tiårene, så jeg har alltid sett lys ut. Etterveksten avslører dog at min egentlige farge nå nok er mer mørk blond. Håret er veldig tynt og mykt. 

Jeg er ca 50 % svensk, bittelitt dansk, og resten norsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mellomblondt/mørkt blondt hår og blå øyne. Lys hud som ikke blir brun, bare gylden. Har et ganske symmetrisk ansikt med høye kinnbein. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...