Gå til innhold

Miste mensen av ap?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Har mistet mensen av ap før så er det sannsynlig at jeg gjør det nå også? Har tenkt å slutte på p.sprøyten og det er jo ikke sikkert jeg blør lengre heller pga alderen min, vil ikke blø. Så hvis risperdal gjør at jeg ikke blør tar jeg det, ikke pga min psykiske lidelse. Eller er det et dårlig tegn å miste mensen av ap? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ISW skrev (27 minutter siden):

Det blir bare gjetting å antyde noe.

Hvis du vil ha svar på spørsmålet må legen din måle prolaktin på en blodprøve. 

Ok. En gang det kom melk av brystene og jrg mistet mensen målte jeg det,det var ikke høyt sa legen. Det syns jeg var rart. Gjør det noe for kroppen å ha høyt prolaktin? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (32 minutter siden):

Det blir bare gjetting å antyde noe.

Hvis du vil ha svar på spørsmålet må legen din måle prolaktin på en blodprøve. 

Hva med østrogen nivå

Anonymkode: 7ca01...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Hva med østrogen nivå

Anonymkode: 7ca01...4e6

Det sa legen min ikke var så enkelt av en eller annen grunn,jeg ville ha blodprøve for å se om jeg er i overgangsalderen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan da be om en blodprøve som måler hormonnivåene. Har du andre symptomer da? Som hetetokter f.eks.?

Må legge til at blodprøven KAN vise om du er i overgangsalderen. 

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (2 timer siden):

Du kan da be om en blodprøve som måler hormonnivåene. Har du andre symptomer da? Som hetetokter f.eks.?

Må legge til at blodprøven KAN vise om du er i overgangsalderen. 

Ok. Jeg har ikke hetetokter eller andre symptomer. 

Ja det var det jeg mente, legen som surrer der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok. Jeg har ikke hetetokter eller andre symptomer. 

Ja det var det jeg mente, legen som surrer der. 

Hvor gammel er du da ss? 

Anonymkode: 7ca01...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvor gammel er du da ss? 

Anonymkode: 7ca01...4e6

Er 49 år så jeg burde vel være i overgangsalderen? Kanskje jeg er ferdig med mensen? Vet jo ikke for hat tatt p.sprøyte i mange år. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 timer siden):

Kanskje jeg er ferdig med mensen?

Det er i hvert fall gode sjanser for at den har begynt å bli uregelmessig.

Ulempen er at dette ikke trenger å bety bare lange pauser, men også tette mellomrom. Altså at den kommer for tidlig / for tett noen ganger, for så å vente lenger enn normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (5 timer siden):

Er 49 år så jeg burde vel være i overgangsalderen? Kanskje jeg er ferdig med mensen? Vet jo ikke for hat tatt p.sprøyte i mange år. 

Mål prolaktin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (14 timer siden):

Er 49 år så jeg burde vel være i overgangsalderen? Kanskje jeg er ferdig med mensen? Vet jo ikke for hat tatt p.sprøyte i mange år. 

Jeg er 53 år og først det siste året har mensen blitt uregelmessig... I mange år kunne jeg nesten stille klokka etter den, det siste året har den vært helt umulig å forholde seg til, varierer fra 3 - 12 uker mellom hver mens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

laban skrev (12 timer siden):

Det er i hvert fall gode sjanser for at den har begynt å bli uregelmessig.

Ulempen er at dette ikke trenger å bety bare lange pauser, men også tette mellomrom. Altså at den kommer for tidlig / for tett noen ganger, for så å vente lenger enn normalt.

Ok. Vet ikke om jeg orker det styret der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (3 timer siden):

Jeg er 53 år og først det siste året har mensen blitt uregelmessig... I mange år kunne jeg nesten stille klokka etter den, det siste året har den vært helt umulig å forholde seg til, varierer fra 3 - 12 uker mellom hver mens.

Uff så bale da, det er noe dritt det der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men min mor sier hun hadde mistet mensen når hun var 49 år gammel og ikke hadde hun mye hetetokter heller, så det kan jo hende jeg er ferdig og da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå angrer jeg på at jeg ikke tok p.sprøyten. noen som vet om det går an å ta den en uke for sent? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...