Gå til innhold

Vaksine når man har symptomer

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er det farlig å ta vaksine hvis man har symptomer på Korona? Litt sår hals, har fryst litt i dag og nå begynt med litt tørrhoste. 

Anonymkode: c1da2...f7e

du tropper ikke opp for å få vaksine noe sted når du har symptomer på corona og utsetter andre for smitte, for å si det slik.

Anonymkode: 494ea...caa

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det farlig å ta vaksine hvis man har symptomer på Korona? Litt sår hals, har fryst litt i dag og nå begynt med litt tørrhoste. 

Du skal jo ikke gå noen steder hvis du har symptomer på Covid-19, så selvfølgelig kan du ikke ta vaksinen!

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Og når kan jeg teste meg med sånn hurtigtest? Hvis jeg tester i dag vil den da slå ut hvis jeg har Korona? 

Hurtigtester gir svar i løpet av en snau halvtime. Du skal ikke ta vaksinen hvis den er positiv. Hvis den er negativ, men du har tydelige symptomer på luftveisinfeksjon, utsetter du vaksinen i samråd med personalet der du skal ta den. 

Det gir veldig god beskyttelse å både ha tatt vaksinen og hatt Covid. Men du skal ikke gjøre det nøyaktig samtidig. 

Endret av laban

Har du symptomer med negativ test kan du som oftest ta den om du føler deg i fin form og ikke har feber. Hvis ikke hadde vi måttet avvist alle i fjor høst når forkjølelse sesongen var. Men husk at du kan få samme symptomer av sprøyta som av korona, så pass på at du orker feber, hoste, muskelsmerter o.l. i tillegg til det du har nå da.

Anonymkode: bbc41...a82

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...