Gå til innhold

Medisinering mot fedme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Marye skrev (13 minutter siden):

Så det er et stort vekttap altså ? 

Hvis du har gått ned 24 kilo på et år så er det et stort vekttap.

Anonymkode: 729bd...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis du har gått ned 24 kilo på et år så er det et stort vekttap.

Anonymkode: 729bd...c65

Kanskje derfor jeg kan se litt mindre ut rundt midjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (Akkurat nå):

Kanskje derfor jeg kan se litt mindre ut rundt midjen 

24 kg synes godt. Hadde du vært 200 kg i utgangspunktet hadde det ikke vært så synlig, men du var ikke så stor og er snart normalvektig så JA det synes mye mer enn du selv tror. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (På 22.1.2022 den 21.02):

Men Hjælmeseth har jo av en eller annen grunn  fått lavkarbo totalt i vrangstrupen til tross for stadig flere spiser seg friske (og slanke) av mange livsstilsykdommer på denne kosten. 

Jeg har ikke sett noen tall på at mange spiser seg friske og slanke med lavkarbo.  Jeg tror Hjælmeseth har rett når han advarer mot å overdrive uansett hvilket kosthold man velger.  Å spise en is eller en sjokolade innimellom er godt.  

Anonymkode: 729bd...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 minutt siden):

24 kg synes godt. Hadde du vært 200 kg i utgangspunktet hadde det ikke vært så synlig, men du var ikke så stor og er snart normalvektig så JA det synes mye mer enn du selv tror. :) 

Tuuuusen takk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sett noen tall på at mange spiser seg friske og slanke med lavkarbo.  Jeg tror Hjælmeseth har rett når han advarer mot å overdrive uansett hvilket kosthold man velger.  Å spise en is eller en sjokolade innimellom er godt.  

Anonymkode: 729bd...c65

Vi overdriver på ingen måte. :) Lager is selv av fløte, egg og kunstig søtning - bedre is har jeg aldri smakt! Spiser av og til litt sukkerfri melkesjokolade eller en Hunk peanutbar, sjokolade godt nok synes vi, det er nok en vanesak. :) Savner overhode ikke vanlig sjokolade, når man ikke spiser sukker lengre så er det grusomt søtt med vanlig sjokolade, rett og slett ikke godt.

Har en sukkerfri/melfri sjokoladekake i fryseren som vi tar et stykke av i helgene. Ellers spiser vi stort sett ren mat og masse grønnsaker og litt frukt, ikke noe som er overdrevet på noen måte, men vanlig og sunn mat - bortsett fra sukker og raske karbohydrater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (2 minutter siden):

Vi overdriver på ingen måte. :) Lager is selv av fløte, egg og kunstig søtning - bedre is har jeg aldri smakt! Spiser av og til litt sukkerfri melkesjokolade eller en Hunk peanutbar, sjokolade godt nok synes vi, det er nok en vanesak. :) Savner overhode ikke vanlig sjokolade, når man ikke spiser sukker lengre så er det grusomt søtt med vanlig sjokolade, rett og slett ikke godt.

Har en sukkerfri/melfri sjokoladekake i fryseren som vi tar et stykke av i helgene. Ellers spiser vi stort sett ren mat og masse grønnsaker og litt frukt, ikke noe som er overdrevet på noen måte, men vanlig og sunn mat - bortsett fra sukker og raske karbohydrater.

Nå er det ikke hva dere spiser som er diskusjonen i denne tråden.  Jeg har ikke sett noen tall på at lavkarbo mat er løsningen på overvekt problemer i dagens samfunn.  

Anonymkode: 729bd...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nå er det ikke hva dere spiser som er diskusjonen i denne tråden.  Jeg har ikke sett noen tall på at lavkarbo mat er løsningen på overvekt problemer i dagens samfunn.  

Anonymkode: 729bd...c65

Jeg har heller ikke sett tall, men følger flere lavkarbogrupper, enkeltpersoner og har lest bøker fra flere behandlere som bruker lavkarbo i behandling av overvektige og er ikke i tvil om at det er sukker og ikke fett som er den store synderen i dagens kosthold. I tillegg til at både mannen og jeg kjenner det selv på kroppen. :)

Endret av Lillemus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (7 minutter siden):

Jeg har heller ikke sett tall, men følger flere lavkarbogrupper, enkeltpersoner og har lest bøker fra flere behandlere som bruker lavkarbo i behandling av overvektige og er ikke i tvil om at det er sukker og ikke fett som er den store synderen i dagens kosthold. I tillegg til at både mannen og jeg kjenner det selv på kroppen. :)

Det finnes mange bøker om kosthold.  Før var det kalorier og da var ikke sukker tillatt, men frukt var bra.  Hvor mange bøker tror du har vært skrevet om kosthold og trening?  Det er mange som slutter å tro på lavkarbo etter en stund, og det sier noe.

For å gå ned i vekt så må man spise mindre.  Det går ikke an å slanke seg uten å innta mindre av et eller annet.

Anonymkode: 729bd...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det finnes mange bøker om kosthold.  Før var det kalorier og da var ikke sukker tillatt, men frukt var bra.  Hvor mange bøker tror du har vært skrevet om kosthold og trening?  Det er mange som slutter å tro på lavkarbo etter en stund, og det sier noe.

For å gå ned i vekt så må man spise mindre.  Det går ikke an å slanke seg uten å innta mindre av et eller annet.

Anonymkode: 729bd...c65

Jeg har prøvd å gå ned i vekt på lavkalori - funker ikke for meg. Har nå gått ned 7,5 kg (og skal ikke særlig mer ned) på lavkaro, har spist sunn og god og vanlig mat og er svært sjeldent sulten. :) Spiser jeg høykarbomat (altså brød, poteter, ris, pasta...) så blir jeg kjempefort sulten igjen og dermed spiser jeg mer enn jeg gjør på lavkarbo. Vi spiser masse grønnsaker og litt frukt, frukt inneholder mye sukker, men siden dette er et kosthold vi har tenkt å leve med så er vi ikke ekstreme, men spiser litt frukt. :) Dette passer oss utmerket, men jeg er klar over at det ikke passer for alle.

Selvfølgelig vet jeg at det finnes tusenvis av bøker om kosthold og trening, jeg er bibliotekar... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...