Gå til innhold

Mens du kjører tesla, fortsetter og øker globale co2 utslipp. Kull-rekord i Kina

Anbefalte innlegg

Skrevet

https://www.nrk.no/urix/kinas-kullproduksjon-nadde-nye-hoyder-i-fjor-1.15815823

Det ser ikke ut som det er mulig å forhindre global oppvarming, uansett hvor mange teslaer vi kjøper. Teslaer trenger energi for å kjøre, den må komme fra et sted. Vi har underskudd på strøm.

Bør vi gi opp hele prosjektet og innse at det ikke nytter, eller bør vi gjøre noe med Kina f.eks ? Vi kan ha 0 utslipp i Norge, men det løser jo ingenting når verden krever mer og mer energi

Anonymkode: d3ada...815

Skrevet

Kina burde begraves i kullet sitt. Et problem mindre for verden. 

Anonymkode: 4f719...5c0

Skrevet

Kina begraves delvis i sin egen forurensning, men de gjør en del andre tiltak. Alle taxier går på gass. Bussene på gass eller elektrisitet. Mange mopper er elektriske.

Elektriske kjøretøy i Norge gir lavere lokale utslipp, og er totalt sett mindre belastende enn fossiler. 

Worriesome Plenty 2
Skrevet

Jeg tror vi må se på atomkraft som en mulighet. Det må selvfølgelig være i stabile områder, og ikke i jordskjelv-utsatte eller  tornado områder i USA. Norge kunne fint hatt kjernekraftverk.

Skrevet

Jeg ser ikke elt logikken. Kina gjør noe dumt som kanskje øker globale utslipp med 1%.

Derfor skal resten av verden dtoppe tekologi som gir lavere utslipp?

Elbil alene redder ikke verden, men nesten uansett hvor strømmen kommer fra så kommer elbil bedre ut fordi en fossibil har mye lavere virkningsgrad enn et kraftverk + elmotor.

Uansett hva man ellers gjør så ser jeg ingen grunn til å tviholde på teknologi som sløser bort 65% av energien.

Skrevet
Grendel skrev (32 minutter siden):

Jeg ser ikke elt logikken.

logikken er, at 3.999 grader global oppvarming eller 4.000 grader, er "det samme" og angivelig helt katastrofalt.

Du sier, gjør ditt og datt og ofre Rikets fremtid, så går vi fra 4.000 til 3.999 grader global oppvarming , og det jeg sier da er WHATEVER BRO. !!!

La meg gi en illustrasjon du kanskje skjønner, si at jeg spør deg, bør vi slippe 4000 atombomber på kloden, eller 3999 .

Du kan svare, ja 3999 atombomber som eksploderer er bedre enn 4000. Men det er fiel svar, du må gjør noe annet og forhindre de 3999 også, ellers spiller det ingen rolle for selv om "bare" 3999 atombomber smelle isteden for 4000  blir jordkloden ulevelig.

Skjønner du ?

Hvis du NEKTER å gjøre noe med de 3999, så hvorfor skal jeg bry meg om hva du mener om den ene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

logikken er, at 3.999 grader global oppvarming eller 4.000 grader, er "det samme" og angivelig helt katastrofalt.

Du sier, gjør ditt og datt og ofre Rikets fremtid, så går vi fra 4.000 til 3.999 grader global oppvarming , og det jeg sier da er WHATEVER BRO. !!!

La meg gi en illustrasjon du kanskje skjønner, si at jeg spør deg, bør vi slippe 4000 atombomber på kloden, eller 3999 .

Du kan svare, ja 3999 atombomber som eksploderer er bedre enn 4000. Men det er fiel svar, du må gjør noe annet og forhindre de 3999 også, ellers spiller det ingen rolle for selv om "bare" 3999 atombomber smelle isteden for 4000  blir jordkloden ulevelig.

Skjønner du ?

Hvis du NEKTER å gjøre noe med de 3999, så hvorfor skal jeg bry meg om hva du mener om den ene. 

Jeg skjønner at Norges bidrag isolert sett ikke utgjør noen forskjell. Bidraget til enkeltpersoner utgjør i alle fall ingen forskjell.

Man må rett og slett tenke kollektivt. Hva skal vi gjøre, hvor "Vi" ikke nødvendigvis er Norge, men hele verden.

Jeg tror ikke vi vil redde kloden på noe tidspunkt. Det blir en evig kamp med tilpasning og forsøk på å bevare den lille uberørte naturen som fortsatt finnes. Jorden er totalt ødelagt/forvandlet allerede for å fø på oss.

Skrevet

Det går til helvete uansett. La oss nyte livet mens vi fortsatt kan.

Anonymkode: dbe5e...5c2

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...