Gå til innhold

Anbefal meg en serie.

Anbefalte innlegg

Jeg gleder meg til Rådebank nå 🙂 (3. sesong).

Lykkeland liker jeg også - elsker egentlig skandinaviske serier - amerikanske skal være himla gode før jeg orker å se dem (jajajaja, jeg vet jeg er fordomsfull 😄 )

Queens Gambit så jeg i fjor, etter anbefaling herfra - veldig bra!

Jeg ser egentlig lite serier. Det er veldig gøy når en kommer skikkelig inn i det - men jeg har ikke tid til så mye + at mannen og jeg har helt ulik smak, så derfor blir det lite seing sammen på TV'en.

Fortsetter under...

Jeg synes Don't look up var fantastisk, inkludert den sprø slutten. Jeg skjønner at det kan bli langt "over the top" for mange, men det er en satire. Det trenger ikke være realistisk.

"Squid Games" føler jeg at man må se. Hvis man liker koreanske serier kan man prøve Hellbound også. Sweet Home webtoon var en av de beste tegneseriene jeg har lest, men serien roter seg bort i standard millitær/konspirasjonsfjas som ikke finnes i originalen.

Jeg gleder meg til Rådebank 3 og mener at 'Pørni" er noe av det beste norske de siste årene. Jeg trodde ikke jeg Likte Henriette Stenstrup, men hun har bare vært på feil hylle frem til nå.

Grendel skrev (3 minutter siden):

Jeg synes Don't look up var fantastisk, inkludert den sprø slutten. Jeg skjønner at det kan bli langt "over the top" for mange, men det er en satire. Det trenger ikke være realistisk.

"Squid Games" føler jeg at man må se. Hvis man liker koreanske serier kan man prøve Hellbound også. Sweet Home webtoon var en av de beste tegneseriene jeg har lest, men serien roter seg bort i standard millitær/konspirasjonsfjas som ikke finnes i originalen.

Jeg gleder meg til Rådebank 3 og mener at 'Pørni" er noe av det beste norske de siste årene. Jeg trodde ikke jeg Likte Henriette Stenstrup, men hun har bare vært på feil hylle frem til nå.

Så jeg burde se "Don't look up"?

Har ikke kommet så langt ennå. 

påskelilje skrev (43 minutter siden):

Grendel skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg tror du kommer til å like den.

Det er veldig delte meninger. Noen elsker den og noen hater den.

Jeg synes den var rasende festlig. Og tenker at kanskje både Påskelilje og mannen kan like den, i hvertfall er det ingen typisk "damefilm".

Endret av Ekstra

Annonse

Grendel skrev (1 time siden):

"Squid Games" føler jeg at man må se. Hvis man liker koreanske serier kan man prøve Hellbound også.

Don't Look Up synes jeg var fantastisk. Jeg synes ikke den var "over the top" - faktisk så var den så realistisk at det nesten føltes som en dokumentar. Vi mennesker og samfunnet vårt er jo slik i dag, skremmende nok.

Squid Game syntes jeg var fantastisk og jeg binget hele Hellbound i går. Wow, så bra! Synes sørkoreansk TV har mye som er svært bra og overgår Hollywood-filmer når det kommer til kreativitet og samfunnskritikk (Don't Look Up er et hederlig unntak).

Vhanja skrev (4 minutter siden):

Don't Look Up synes jeg var fantastisk. Jeg synes ikke den var "over the top" - faktisk så var den så realistisk at det nesten føltes som en dokumentar. Vi mennesker og samfunnet vårt er jo slik i dag, skremmende nok.

Squid Game syntes jeg var fantastisk og jeg binget hele Hellbound i går. Wow, så bra! Synes sørkoreansk TV har mye som er svært bra og overgår Hollywood-filmer når det kommer til kreativitet og samfunnskritikk (Don't Look Up er et hederlig unntak).

Jeg tenker at selve slutten (med Presidenten - skal ikke spoile)  bryter litt med realismen i resten av filmen., men jeg synes det var morsomt.

Grendel skrev (48 minutter siden):

Ja, jeg tror du kommer til å like den.

Det er veldig delte meninger. Noen elsker den og noen hater den.

Jeg likte den, også slutten. Samtidig tror jeg at jeg ville ledd enda mer/bedre av visse ting i filmen om det ikke føltes såpass nære virkeligheten med  en crazy president. Det er vanskeligere å drive humor og satire når nær virkelighet er som den har vært. 

Ekstra skrev (58 minutter siden):

Jeg synes den var rasende festlig. Og tenker at kanskje både Påskelilje og mannen kan like den, i hvertfall er det ingen typisk "damefilm".

Takk for tips. Ikke mange filmer vi liker begge to. Skal prøve å få ham interessert!

Ekstra skrev (23 timer siden):

Ja, den er fantastisk. Selv for en som har lest alle bøkene fra før :).  Hvor mange sesonger har det kommet, tro? Jeg har vel sett to.

Det har bare kommet to av My brilliant friend så langt, men nr tre er bekreftet - heldigvis. Første sesong var langt bedre enn andre syns jeg, men leste at innspilling av andre hadde gått fort. 

påskelilje skrev (6 timer siden):

Ja det bør du! :)

I tillegg til alle gode forslag fra mange her vil jeg slå et slag for Succession - er hekta og har med sorg påbegynt hittil siste sesong (3) nå. 

Om jeg skal pøse på så likte jeg disse godt (ja jeg kjeder meg under pandemien🙃😞

Folk med angst (MÅ sees!)

After Life

Lykkeland

Big Little Lies

Dirty John/ Betty

Midnight Mass

22. juli (NRK)

The Affair

Velkommen til utmark

Maxitaxi Driver (med Steinar Sagen)

It's a Sin

Post Mortem - ingen dør på Skarnes

Har akkurat sett ferdig And Just Like That, som er oppfølgeren til Sex and the City og likte gjensynet med damene godt. En typisk serie du sikkert ser på kvelder mannen gjør noe annet. Det samme gjelder Harlots, Divorse (også med Sarah Jessica Palmer), Vår tid er nå og Unge lovende :P 

Kayia skrev (15 minutter siden):

I tillegg til alle gode forslag fra mange her vil jeg slå et slag for Succession - er hekta og har med sorg påbegynt hittil siste sesong (3) nå. 

Ja, det er også en bra serie, men jeg synes kanskje ikke deler av sesong 3 var like bra som 1 & 2.

Kayia skrev (15 minutter siden):

Har akkurat sett ferdig And Just Like That, som er oppfølgeren til Sex and the City og likte gjensynet med damene godt. En typisk serie du sikkert ser på kvelder mannen gjør noe annet. 

Haha! Har ikke fått sett den ennå, men kan lett tenke meg at den ikke vekker begeistring hos min bedre halvdel. 😄 

Annonse

morsan skrev (9 minutter siden):

Ja, det er også en bra serie, men jeg synes kanskje ikke deler av sesong 3 var like bra som 1 & 2.

Ouch. Vi praktiserer langsomtitting av tredje sesong, så har kun sett første episode. Men sesongavslutningen i andre sesong - OMG, episk!

morsan skrev (9 minutter siden):

Haha! Har ikke fått sett den ennå, men kan lett tenke meg at den ikke vekker begeistring hos min bedre halvdel. 😄 

Har blitt flinkere til å ikke foreslå det jeg må innse at kun jeg vil like. Vi har sett noen serier sammen hvor han har sagt at "det gjør ikke noe om du ser en episode eller to uten meg altså, jeg kommer alltids inn i det".

DÉT er ekte kjærlighet det :P❤️ 

Endret av Kayia
Ekstra skrev (På 1/19/2022 den 10.27):

Ja, jeg falt av rundt midten et sted...

Samme her. Tok litt tid å komme inn i den også, men veldig bra helt til jeg syntes den ble for mørk med lite lyspunkter. Ser at den skal ta seg opp igjen, så mulig jeg fortsetter der jeg slapp....

Ekstra skrev (På 1/20/2022 den 9.14):

I kveld har vi sett den, både jeg og Påskeliljemannen! Vi likte den begge to 😊 Mannen var SÅ skeptisk 😁, men det kom seg da han skjønte akkurat det du skrev, at det ikke var en typisk damefilm 😁 Virkelig tatt på kornet - morsom, scary og egentlig ganske fæl, når en tenker på mye av det som ligger bak...

• 4 uker senere...

Resident alien. Tullete og morsom serie om en alien som krasjlander på jorda i et oppdrag hvor han skal drepe alle mennesker. Han "ikler" seg menneskeskikkelse, men noen få mennesker har evnen til å se ham som han er, deriblant en liten gutt.

Helt sprø og morsom synes vi! :D 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...