Gå til innhold

Trumpf bonus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er grusomt med Trumpf bonus at "alle" andre må betale den for meg.  Det er nesten verre enn med et Norwegian kort hvor økonomien i Norge kan velte pga. innsamlet poeng.

Hvor er den selverklærte økonomispesialisten nå?  

Anonymkode: dc5c5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle skjønner jo at vi ikke får bonus på den måten uten at det kommer fra et sted, og det stedet er ikke kjedeeierens lommebok for å si det sånn. ;) Men morsomt er det, det innrømmer jeg! Kjøpte meg tredemølle på Black Friday og den ble helt og holdent finansiert via Coop-kontoen min - veldig kjekt! De kunne jo valgt å sette ned prisene bittelitt for alle, men det er jo en litt morsom måte spare på da, det registreres jo hva man kjøper slik at de kan spisse reklamene sine direkte mot den enkelte kjøper selvfølgelig - det er jo noe man vet når man velger å bli medlem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (11 minutter siden):

Alle skjønner jo at vi ikke får bonus på den måten uten at det kommer fra et sted, og det stedet er ikke kjedeeierens lommebok for å si det sånn. ;) Men morsomt er det, det innrømmer jeg! Kjøpte meg tredemølle på Black Friday og den ble helt og holdent finansiert via Coop-kontoen min - veldig kjekt! De kunne jo valgt å sette ned prisene bittelitt for alle, men det er jo en litt morsom måte spare på da, det registreres jo hva man kjøper slik at de kan spisse reklamene sine direkte mot den enkelte kjøper selvfølgelig - det er jo noe man vet når man velger å bli medlem.

Jeg pleier å fylle bensin på Esso og jeg handler som regel på kiwi eller meny hvor jeg får trumfpoeng.  Hver gang jeg når 2000 poeng, så tar jeg de ut og deretter setter jeg de på reisekontoen. Og det blir faktisk litt i året:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (8 minutter siden):

det stedet er ikke kjedeeierens lommebok for å si det sånn. ;) Men morsomt er det, det innrømmer jeg! 

Bra at du skjønner det, er mange som lar seg lure av salgstriks og slikt 😛 

Lillemus skrev (9 minutter siden):

Alle skjønner jo at vi ikke får bonus på den måten uten at det kommer fra et sted

Hey TS, kan du bekrefte eller avkrefte at du vet dette ;);) Asking for a friend ;);) 

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er grusomt med Trumpf bonus at "alle" andre må betale den for meg.

Anonymkode: dc5c5...068

Bare av ren nysgjerrighet, hva slags etisk moralsk filosofi er det du styrer livet ditt etter, og hvorfor

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethics

Anonymkode: 20427...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bra at du skjønner det, er mange som lar seg lure av salgstriks og slikt 😛 

Hey TS, kan du bekrefte eller avkrefte at du vet dette ;);) Asking for a friend ;);) 

Bare av ren nysgjerrighet, hva slags etisk moralsk filosofi er det du styrer livet ditt etter, og hvorfor

https://en.wikipedia.org/wiki/Ethics

Anonymkode: 20427...e92

Har du hørt om reklame?  Siden du har tydeligvis hørt om etikk.  Jeg er fornøyd med mine Norwegian poeng og Trumpf bonus.  Jeg er også glad når jeg vinner penger i Lotto.  Jeg lar ikke smågutter ødelegge det for meg.

Etisk moralsk filosofi på dol he he he.  Hvor tror du du er?  På et filosofisk forum?  Slutt å leke gutten min.

Anonymkode: dc5c5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er grusomt med Trumpf bonus at "alle" andre må betale den for meg.  Det er nesten verre enn med et Norwegian kort hvor økonomien i Norge kan velte pga. innsamlet poeng.

Hvor er den selverklærte økonomispesialisten nå?  

Anonymkode: dc5c5...068

Jeg forstår ikke hva du raller om.

Anonymkode: 70ff7...860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Etisk moralsk filosofi på dol he he he.  Hvor tror du du er?  På et filosofisk forum?  Slutt å leke gutten min.

Anonymkode: dc5c5...068

Prøvde bare å forstå deg.

Hvis en legaliserer tyveri, er tyveri da greit. Hvis slaveri er lov, er det da greit å ha slaver ? Synes du ?

Jeg har ikke fasit, men jeg tror du må svelge ganske mange kameler og ha et ganske ekstremt forvrengt syn på etikk, dersom du skal forsvare dine standpunkter. Derfor ba jeg deg utdype.

Du kan selvsagt la vær og "le" istedenfor, lurt det, så slipper du å bli gjennomskuet. 👻

Anonymkode: 20427...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Prøvde bare å forstå deg.

Hvis en legaliserer tyveri, er tyveri da greit. Hvis slaveri er lov, er det da greit å ha slaver ? Synes du ?

Jeg har ikke fasit, men jeg tror du må svelge ganske mange kameler og ha et ganske ekstremt forvrengt syn på etikk, dersom du skal forsvare dine standpunkter. Derfor ba jeg deg utdype.

Du kan selvsagt la vær og "le" istedenfor, lurt det, så slipper du å bli gjennomskuet. 👻

Anonymkode: 20427...e92

Hva er det i veien med deg?  Etikk og moral pga. Norwegian poeng og Trumpf bonus.  Har du prøvd å riste på hodet for å få skruene på plass.

Anonymkode: dc5c5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er det i veien med deg?  Etikk og moral pga. Norwegian poeng og Trumpf bonus.  Har du prøvd å riste på hodet for å få skruene på plass.

Anonymkode: dc5c5...068

Kan du forklare meg hva Trumf er, og hvordan dte bidrar til merverdi til samfunnet, ELLER bidrar det til refordeling av penger fra noen, til andre (deg).

Hvis det kun er refordeling ikke verdiskapning, så skjønner du vel greia. Du liker det fordi det refordeler penger fra andre til deg. Som en bankraner liker det når pengene refordeles fra banken til hans bag.

Anonymkode: 20427...e92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Kan du forklare meg hva Trumf er, og hvordan dte bidrar til merverdi til samfunnet, ELLER bidrar det til refordeling av penger fra noen, til andre (deg).

Hvis det kun er refordeling ikke verdiskapning, så skjønner du vel greia. Du liker det fordi det refordeler penger fra andre til deg. Som en bankraner liker det når pengene refordeles fra banken til hans bag.

Anonymkode: 20427...e92

Så når jeg betaler vaskehjelpen min ekstra bonus så er det refordeling av pengene.  Hvor lærer du alle disse fine begrepene?  Frisøren som ordner håret mitt og vaskehjelpen som vasker gulvene mine bidrar til refordeling for ikke skaper de verdier.  Hva hvis jeg hadde klippet håret med kjøkkensaksa og vasket gulvene selv.  Er det da refordeling eller verdiskapning?

Jeg håper du ikke blir finansminister eller sentralbanksjef😁

Anonymkode: dc5c5...068

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (På 18.1.2022 den 22.02):

Jeg pleier å fylle bensin på Esso og jeg handler som regel på kiwi eller meny hvor jeg får trumfpoeng.  Hver gang jeg når 2000 poeng, så tar jeg de ut og deretter setter jeg de på reisekontoen. Og det blir faktisk litt i året:-)

Hva slags kort er det du bruker? Trumfkort? Er det et eget kort du må sette inn i før bankkortet? 

Anonymkode: 1bfd0...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags kort er det du bruker? Trumfkort? Er det et eget kort du må sette inn i før bankkortet? 

Anonymkode: 1bfd0...8e5

Trumfkortet kan kobles til bankkortet ditt slik at det går automatisk inn på Trumf-kontoen når du handler. :) Likeså på Rema, men der kan du scanne strekkoden i appen hvis du ikke vil legge til bankkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (10 minutter siden):

Likeså på Rema, men der kan du scanne strekkoden i appen hvis du ikke vil legge til bankkort.

Rema er ikke Trumf, men deres egen Æ. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva slags kort er det du bruker? Trumfkort? Er det et eget kort du må sette inn i før bankkortet? 

Anonymkode: 1bfd0...8e5

Jeg har trumf koblet opp til bankkortet og får da trumfpoeng automatisk når jeg bruker bankkortet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før pandemien så dro jeg datterens trumfkort (da hadde jeg et eget trumfkort som måtte brukes før jeg betalte) Dette for å bidra litt. Da pandemien kom så synes jeg ikke det var riktig å be den som satt i kassa om å dra kortet. Derfor ordnet jeg trumf på mitt bankkort den 1 april 2020 og siden da har jeg fått  4000kr i trumfbonus. Nå får jeg trumfpoeng på Meny, Kiwi, Spar, Esso, Shell og Fjordkraft (disse stedene jeg handler) Handler mest på Kiwi og der får jeg 15% på alt av frukt og grønnsaker, og da blir det jo litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (13 minutter siden):

Ja, jeg antok det var underforstått. :)

OK. - ville bare presisere det, siden tråden i utgangspunktet handler om Trumf.

Jeg skulle ønske Coop-medlemskapet kunne koples til bankkort også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...