Gå til innhold

Fjotolf Hansen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skjønner han ikke at hvis han vil ut av fengsel så må han fake seg frisk? Det nytter jo ikke å troppe opp med nazihilsen og lapper med rasistisk og konspiratorisk propaganda første dag i retten. Da skjønner jo alle at han fremdeles står på stedet hvil og ikke må slippes ut. Spørsmålet er altså hvorfor han ikke skjønner det selv? En kaldblodig psykopat ville ha skjønt det og endret seg tilsynelatende og spilt skuespill om anger og gitt løfter om bot og bedring og faket at han nå var blitt bedre. 

Er det fordi han rett og slett er psykotisk? Jeg tror det og har alltid trodd det. 

Anonymkode: 4b3a2...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor skjønner han ikke at hvis han vil ut av fengsel så må han fake seg frisk?

Spørsmålet er altså hvorfor han ikke skjønner det selv

Er det fordi han rett og slett er psykotisk? Jeg tror det og har alltid trodd det. 

Anonymkode: 4b3a2...1be

Han ville aldri sluppet ut uansett om han ble frisk på ekte eller faket frisk.

Rettssystemet funker ikke sånn for sånne saker som dette.

Så konklusjonen din blir laget på feil grunnlag, mulig konklusjonen er rett det vet jeg ikke.

Anonymkode: 86cb6...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han går ikke seriøst inn for å bli satt fri. Han bruker rettssalen til å spre propaganda og ta en rolle som nazistisk leder.

Han presenterte seg med 7 pompøse sjefstitler for fiktive organisasjoner. Jeg tror ikke det er noe sunnhetstegn. Jeg synes han virker sykere enn før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Han ville aldri sluppet ut uansett om han ble frisk på ekte eller faket frisk.

Rettssystemet funker ikke sånn for sånne saker som dette.

Så konklusjonen din blir laget på feil grunnlag, mulig konklusjonen er rett det vet jeg ikke.

Anonymkode: 86cb6...7f3

Da er det jo noe riv ruskende galt med rettssystemet vårt. Man får altså lov til å søke seg løslatt, men så er det ikke en reell mulighet selv om han mot formodning skulle ha blitt bedre. Hvorfor i huleste er loven sånn? Rettssakene er jo bare et spill for galleriet i så måte. Late som om at man ivaretar fangenes rettigheter og innbiller folk og fe og den innsatte selv at det er muligheter for løslatelse, men så er det i realiteten ikke det. Hvorfor er staten villige til å bruke tid, penger og andre ressurser på noe som bare er et spill? En lovendring burde komme her. F.eks en lov som sier at man ikke kan søke seg løslatt før man beviselig er friskmeldt av sakkyndige og sjansen for nye forbrytelser ikke lenger er tilstede. Først da har den innsatte en reell mulighet. Sånn som det er nå kommer han kanskje til å kreve ny rettssak annethvert år og MYE penger vil gå unødvendig med til det. 

Anonymkode: 4b3a2...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (1 minutt siden):

Han går ikke seriøst inn for å bli satt fri. Han bruker rettssalen til å spre propaganda og ta en rolle som nazistisk leder.

Han presenterte seg med 7 pompøse sjefstitler for fiktive organisasjoner. Jeg tror ikke det er noe sunnhetstegn. Jeg synes han virker sykere enn før.

Vrangforestillet de luxe...

Anonymkode: 4b3a2...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mener man må skille mellom snørr og bart i denne diskusjonen.

Det er lov å være bekymret for hva konsekvensen blir av et flerkulturelt samfunn (eksempelvis at menn med innvandrerbakgrunn voldtar norske jenter fordi de ser på lettkleddhet som en invitasjon til overgrep). Det er lov å stille spørsmål rundt om Islam i Norge bidrar så positivt til samfunnet som det iblant framstilles at det gjør, eller om vi ønsker oss et samfunn mindre påvirket av religion generelt og Islam spesielt.

Det som ikke er lov, er å gjøre terrorangrep og drepe uskyldige mennesker. Det er der problemet ligger. Det er lov å være høyreekstrem i Norge, på samme måte som det er lov å stemme Rødt eller være blitzer / anarkist (venstreekstrem). Det er volden som er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (21 minutter siden):

Det som ikke er lov, er å gjøre terrorangrep og drepe uskyldige mennesker. Det er der problemet ligger. Det er lov å være høyreekstrem i Norge, på samme måte som det er lov å stemme Rødt eller være blitzer / anarkist (venstreekstrem). Det er volden som er problemet.

Ja, helt riktig. Og han blir fremdeles sett på som en som kan begå nye drap og terrorhandlinger, derfor slipper han ikke ut. Dette vet de sakkyndige allerede, så hvorfor lar rettssystemet han få lov til å holde på med disse rettssakene sine? Han kan titt og ofte kreve seg løslatt framover nå, og det er bare tull at han skal få muligheten til det når han ikke viser bot og bedring. Det er derfor jeg mener at hvis han virkelig vil ut i samfunnet igjen, så burde han fake seg bedre. Og lurer altså på hvorfor han ikke gjør det. Det var mitt utgangspunkt for å opprette denne tråden. 

Anonymkode: 4b3a2...1be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men hvorfor bruker han alt for liten dressjakke? 

Anonymkode: f04ff...de2

For å vise hvor veltrent han er. Han er ekstremt opptatt av å se bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ja, helt riktig. Og han blir fremdeles sett på som en som kan begå nye drap og terrorhandlinger, derfor slipper han ikke ut. Dette vet de sakkyndige allerede, så hvorfor lar rettssystemet han få lov til å holde på med disse rettssakene sine? Han kan titt og ofte kreve seg løslatt framover nå, og det er bare tull at han skal få muligheten til det når han ikke viser bot og bedring. Det er derfor jeg mener at hvis han virkelig vil ut i samfunnet igjen, så burde han fake seg bedre. Og lurer altså på hvorfor han ikke gjør det. Det var mitt utgangspunkt for å opprette denne tråden. 

Anonymkode: 4b3a2...1be

Ja.

Jeg mener egentlig bare at det retten må ta stilling til, er hvorvidt denne personen kommer til å utøve vold igjen. Om han ikler seg Hitler-bart, viser nazihilsen eller presenterer hjemmelagede raseteorier, spiller mindre rolle for meg. Enhver må få lov å tenke det de vil, eller mene det de vil. Men man har ingen rett til å gjøre straffbare forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (15 minutter siden):

For å vise hvor veltrent han er. Han er ekstremt opptatt av å se bra ut.

Men han ser jo ikke veltrent ut. Han ser bare fit og fattig ut. 

Anonymkode: f04ff...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Men han ser jo ikke veltrent ut. Han ser bare fit og fattig ut. 

Anonymkode: f04ff...de2

Han er veltrent og bruker en slimfit dressjakke. Det skal han ha, om ikke så mye annet. 

Anonymkode: 640d6...64f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Men han ser jo ikke veltrent ut. Han ser bare fit og fattig ut. 

Anonymkode: f04ff...de2

Feit? Ikke enig i det hele tatt. Hvor tynn mener du en mann skal være?

Det er et bilde her, for eksempel:

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/7dJq5V/breivik-er-like-ekstrem-politisk-som-for-ti-aar-siden

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, helt riktig. Og han blir fremdeles sett på som en som kan begå nye drap og terrorhandlinger, derfor slipper han ikke ut. Dette vet de sakkyndige allerede, så hvorfor lar rettssystemet han få lov til å holde på med disse rettssakene sine? Han kan titt og ofte kreve seg løslatt framover nå, og det er bare tull at han skal få muligheten til det når han ikke viser bot og bedring. Det er derfor jeg mener at hvis han virkelig vil ut i samfunnet igjen, så burde han fake seg bedre. Og lurer altså på hvorfor han ikke gjør det. Det var mitt utgangspunkt for å opprette denne tråden. 

Anonymkode: 4b3a2...1be

Han ønsker sikkert å bli synlig, og bruker derfor den muligheten han har til å få prøvet forvaringsdommens lengde. Selv om det er irriterende at ressurser brukes til dette, så er jeg glad vi bor i et land som har systemer for å sikre den enkeltes rettssikkerhet, og han må selvfølgelig få anledning til å søke om løslatelse i likhet med andre forvaringsdømte. 

Dagbladet har sikkert begrunnet sitt valg om å kringkaste live alt som skjer, men akkurat det skulle jeg ønsket at ikke ble gjort. Han får litt for stor anledning til å vise sin manglende respekt for ofrene, synes jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grendel skrev (Akkurat nå):

Feit? Ikke enig i det hele tatt. Hvor tynn mener du en mann skal være?

Det er et bilde her, for eksempel:

https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/7dJq5V/breivik-er-like-ekstrem-politisk-som-for-ti-aar-siden

 

 

Men enig i at den dressjakken ser altfor liten ut :P, i den grad det er relevant for saken. Som ander antyder her, er det antakelig på grunn av hans narsissistiske personlighet og behov for å vise at han er veltrent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Han er veltrent og bruker en slimfit dressjakke. Det skal han ha, om ikke så mye annet. 

Anonymkode: 640d6...64f

Hvor i alle dager får det fra at han er veltrent? Har du sett han naken.?

Anonymkode: f04ff...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men hvorfor bruker han alt for liten dressjakke? 

Anonymkode: f04ff...de2

For å se større ut selvsagt. I en passe dressjakke hadde han sett normal ut, i en for stor dressjakke hadde han sett ut som en liten spjæling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (1 time siden):

For å se større ut selvsagt. I en passe dressjakke hadde han sett normal ut, i en for stor dressjakke hadde han sett ut som en liten spjæling.

Ok hvorfor skaller han seg da? 

Anonymkode: f04ff...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...