Gå til innhold

Hva gleder deg for tiden?


Gjest Liviane

Anbefalte innlegg

emilie321 skrev (40 minutter siden):

Vet ikke helt hva jeg føler, det er så ubeskrivelig, så stort. Har egentlig ikke ord.  Har nettopp blitt mormor for første gang. Nå gleder jeg meg enormt til å få se og å holde det lille nurket🥰 og til å bli kjent med det nye familiemedlemet.

Å, så hyggelig. Gratulerer. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fru2020 skrev (15 timer siden):

Jeg er glad for at jeg endelig kan finne ro nok til å lese. Har lest fire bøker dette året.

Det er jeg også. Lånte ei bok av ei venninne for et år siden som jeg endelig har fått begynt på. "Rosens navn" av Umberto Eco. Det er en roman med handling fra 1300 tallet, fra et kloster. Liker å lese, men jeg blir altfor fort fanget av å skulle sjekke mobilen, så jeg øver meg på å la mobilen ligge og synke inn i boka. Og det er SÅ deilig når jeg klarer det. Leser ikke hver dag, men sånn ca annen hver dag. Jeg elsker egentlig å lese, så jeg burde gjøre det mye mer 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (12 timer siden):

Vet ikke helt hva jeg føler, det er så ubeskrivelig, så stort. Har egentlig ikke ord.  Har nettopp blitt mormor for første gang. Nå gleder jeg meg enormt til å få se og å holde det lille nurket🥰 og til å bli kjent med det nye familiemedlemet.

Gratulerer så mye ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

emilie321 skrev (12 timer siden):

Har nettopp blitt mormor for første gang. Nå gleder jeg meg enormt til å få se og å holde det lille nurket🥰 og til å bli kjent med det nye familiemedlemet.

Gratulerer så masse 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- At vekten går nedover
- Spill og serier jeg koser meg med
- Godt forhold til min samboer
- At jeg har blitt mer sosial igjen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt mye, men sliter med å komme på noe. Men jeg vet at når depresjonen letter så vil jeg klare å se litt mer. 

Men jeg gikk meg en tur istad, og nå skinner sola inn i stua for første gang siden i høst, så den verste mørketiden er over. Da vet jeg også at om en måned eller to vil sannsynligvis depresjonen slippe mer taket, slik den pleier. Og det er godt å vite. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går tok jeg bussen til jobb pga vær og føreforhold og da jeg gikk hjem fra bussen om ettermiddagen følte jeg meg så glad og i ekstra godt humør og ble gående og tenkte på hvorfor og kom til flere punkter:

- en jobb som jeg stortrives i

-  kjempegode kolleger som jeg har blitt veldig glad i gjennom årene

- varme klær så jeg var varm fra topp til tå selv om det blåste og snødde litt

- en deilig middag som ventet meg når jeg kom hjem (ok da, jeg måtte lage den selv...)

- verdens beste mann ❤️

- at kroppen responderer godt på treningen jeg gjør om dagen og jeg trives med kroppen min

Jo, jeg har mye å være glad og takknemlig for. :)

Som en annen her så sparer jeg også, ikke til bil, men til en spesiell type symaskin (coverlock) og gleder meg over å se sparekontoen vokse og drømmen bli stadig mer innen rekkevidde. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liviane
Lillemus skrev (1 minutt siden):

I går tok jeg bussen til jobb pga vær og føreforhold og da jeg gikk hjem fra bussen om ettermiddagen følte jeg meg så glad og i ekstra godt humør og ble gående og tenkte på hvorfor og kom til flere punkter:

- en jobb som jeg stortrives i

-  kjempegode kolleger som jeg har blitt veldig glad i gjennom årene

- varme klær så jeg var varm fra topp til tå selv om det blåste og snødde litt

- en deilig middag som ventet meg når jeg kom hjem (ok da, jeg måtte lage den selv...)

- verdens beste mann ❤️

- at kroppen responderer godt på treningen jeg gjør om dagen og jeg trives med kroppen min

Jo, jeg har mye å være glad og takknemlig for. :)

Som en annen her så sparer jeg også, ikke til bil, men til en spesiell type symaskin (coverlock) og gleder meg over å se sparekontoen vokse og drømmen bli stadig mer innen rekkevidde. :)

Så fint å lese! :)

Det er så viktig å klare å fokusere utover og se de små tingene å være glad og takknemlig for i hverdagen. Trenger ikke å være store greiene, men bare det å reflektere litt utenfor seg selv, være seg omgivelsene bevisst og innse at man faktisk har det bra -tross alt. Litt lettere for såkalt friske enn for såkalt syke, men uansett tror jeg det er en fin øvelse som alle kan ha nytte av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva

At jeg har fått tilbud om å jobbe i enda en avdeling på jobben :) at jeg går over ens med kollegaene mine. 
At jeg ikke er aggressiv lenger :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ingenting. Hater sånn falsk positivitet. Ååå nå har vi det godt dere og nååå koser vi oss type stil. 🤢 Bare irriterende med sånne tråder. 

Anonymkode: ac9b0...80f

Ser du ikke overskriften på tråden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (7 minutter siden):

Ser du ikke overskriften på tråden? 

Noen bare må spy ut negativitet uansett og tåler ikke at andre kan finne det positive i ting.

Anonymkode: cfdb8...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Noen bare må spy ut negativitet uansett og tåler ikke at andre kan finne det positive i ting.

Anonymkode: cfdb8...1eb

Da er det bare å starte en tråd selv, f.eks «hva er det mest irriterende du vet for tiden?» Eller «hva ergrer du deg mest over for  tiden?»

Endret av Osten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (1 minutt siden):

Da er det bare å starte en tråd selv, f.eks «hva er det mest irriterende du vet for tiden?» Eller «hva ergrer du deg mest over for  tiden?»

Ja, men da vet de nok at de ikke får noe særlig svar også får de ikke gitt et sleivspark til de som er positive på samme måte heller. 

Anonymkode: cfdb8...1eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, men da vet de nok at de ikke får noe særlig svar også får de ikke gitt et sleivspark til de som er positive på samme måte heller. 

Anonymkode: cfdb8...1eb

Ja, du har vel rett i det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (7 timer siden):

Det er jeg også. Lånte ei bok av ei venninne for et år siden som jeg endelig har fått begynt på. "Rosens navn" av Umberto Eco. Det er en roman med handling fra 1300 tallet, fra et kloster. Liker å lese, men jeg blir altfor fort fanget av å skulle sjekke mobilen, så jeg øver meg på å la mobilen ligge og synke inn i boka. Og det er SÅ deilig når jeg klarer det. Leser ikke hver dag, men sånn ca annen hver dag. Jeg elsker egentlig å lese, så jeg burde gjøre det mye mer 🙂

Jeg har hevet meg på en trend som er en form for bingo. Man tegner opp et bingobrett (jeg har 25 ruter) så skriver en hvilken type bok som skal leses for å få krysse ut. Feks bok med tall i tittelen, Feel-good bok, historisk fiksjon, forfatter under 30 år og forfatter med samme navn som deg.Så gjelder det å få bingo i løpet av året. Finnes mange ideer på Pinterest. Jeg koser meg med å finne aktuelle bøker for de forskjellige kategoriene og ser at det blir et variert leseår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...