Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med korona nå?


cathlin

Anbefalte innlegg

Jeg har registrert at det er mye smitte, men må snart eksponere meg for litt større grupper mennesker en det jeg har gjort i en lengre periode. Har muligheten til å la være å møte opp der det er folk, men da går jeg glipp av en del av utbytte er jeg redd. 

Har vært heldig og unngått å bli syk til nå. 

Hvordan er det, er det nesten garantert at man blir smittet hvis man oppholder seg under samme tak som kanskje opp mot 70-100 andre i et par tre timer eller? 

Hvordan gjør dere det nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går nok helt fint. Jeg går på treningssenter ( hvor folk svetter, peser og er uhygieniske ) og har vært på kjøpesentre i Oslo hvor det garantert har vært over 100 på en gang, og jeg har fortsatt ikke vært smittet.

Kan ikke slutte helt å leve pga coronaen.

Anonymkode: eabea...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på treningssenter der alle er nøye med å rengjøre alt som tas på etter bruk. Selv om vi stort sett holder meteren, er det innimellom litt mye folk, og vi puster og peser. Jeg går også i kirka. Der er det roligere og vi holder meteren. Jeg har ikke blitt smittet.

Neste helg får jeg besøk av ei venninne som har korona nå, og som slipper ut av isolasjon to dager før hun kommer til meg. Kjenner jeg er litt urolig for det, men hun skal ikke være smittsom da....

Altså: jeg er mer ute blant folk, men jeg gjør likevel litt innsats for å unngå smitte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Går nok helt fint. Jeg går på treningssenter ( hvor folk svetter, peser og er uhygieniske ) og har vært på kjøpesentre i Oslo hvor det garantert har vært over 100 på en gang, og jeg har fortsatt ikke vært smittet.

Kan ikke slutte helt å leve pga coronaen.

Anonymkode: eabea...4da

Jeg har vært rundt omkring men aldri særlig lenge innomhus sammen med større mengder mennesker, bortsett fra litt lengre flyreiser, men der sitter alle med munnbind og det er god ventilasjon. 

Kunne godt latt være å leve frem til våren, men nå må jeg nesten "begynne å leve", litt motvillig der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (6 minutter siden):

Jeg går på treningssenter der alle er nøye med å rengjøre alt som tas på etter bruk. Selv om vi stort sett holder meteren, er det innimellom litt mye folk, og vi puster og peser. Jeg går også i kirka. Der er det roligere og vi holder meteren. Jeg har ikke blitt smittet.

Neste helg får jeg besøk av ei venninne som har korona nå, og som slipper ut av isolasjon to dager før hun kommer til meg. Kjenner jeg er litt urolig for det, men hun skal ikke være smittsom da....

Altså: jeg er mer ute blant folk, men jeg gjør likevel litt innsats for å unngå smitte.

Treningssenter, dere er gærne;-) Uten munnbind?

Jeg har tenkt at opphold i et rom med mange andre opp mot en time er ok. Bare noe jeg har tenkt og aner ikke hvor grensen går i forhold til lengde opphold og risiko for smitte. Er to timer ok, eller tre timer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cathlin skrev (15 minutter siden):

Treningssenter, dere er gærne;-) Uten munnbind?

Jeg har tenkt at opphold i et rom med mange andre opp mot en time er ok. Bare noe jeg har tenkt og aner ikke hvor grensen går i forhold til lengde opphold og risiko for smitte. Er to timer ok, eller tre timer? 

Uten munnbind ja, ikke søren om jeg trener med munnbind. Har det på frem til jeg er i garderoben og tar det på før jeg skal ut igjen. 

Jeg går som regler når det er lite folk så stort sett så har vi alltids to meter avstand mellom hverandre og jeg rengjør maskinene godt, men ser jo at det er mange som ikke vasker apparatene etter seg😅

Jeg aner ikke hvor mange timer som er innafor, men jeg har som regel vært steder 1-2 timer i strekk med enormt mye folk ( inkludert smekkfulle busser hvor vi står som sild i tønne her i oslo ) og det har gått fint.

Anonymkode: eabea...4da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

cathlin skrev (52 minutter siden):

Jeg har registrert at det er mye smitte, men må snart eksponere meg for litt større grupper mennesker en det jeg har gjort i en lengre periode. Har muligheten til å la være å møte opp der det er folk, men da går jeg glipp av en del av utbytte er jeg redd. 

Har vært heldig og unngått å bli syk til nå. 

Hvordan er det, er det nesten garantert at man blir smittet hvis man oppholder seg under samme tak som kanskje opp mot 70-100 andre i et par tre timer eller? 

Hvordan gjør dere det nå? 

Jeg lever omtrent som før pandemien - med unntak av at jeg bruker munnbind på kollektivtransport og dersom det blir trangt i butikker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
cathlin skrev (59 minutter siden):

Jeg har registrert at det er mye smitte, men må snart eksponere meg for litt større grupper mennesker en det jeg har gjort i en lengre periode. Har muligheten til å la være å møte opp der det er folk, men da går jeg glipp av en del av utbytte er jeg redd. 

Har vært heldig og unngått å bli syk til nå. 

Hvordan er det, er det nesten garantert at man blir smittet hvis man oppholder seg under samme tak som kanskje opp mot 70-100 andre i et par tre timer eller? 

Hvordan gjør dere det nå? 

Nei! Det er nesten umulig, vil jeg si. Tatt banen/trikken i rushen flere ganger, maska har vært på bare fordi «alle andre» gjør det. Går på kjøpesentre. Er på jobb. På butikken. Jeg har ikke vært smittet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forholdt oss ganske rolige.  Men nå testet dattera mi positivt i går så nå får vi ikke komme dit på 14 dager i hvert fall.  Litt spent siden mannen hennes er på jobb i helga og ungene kan ikke gå i barnehagen så jeg håper at det forblir bare en forkjølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Dorthe skrev (2 timer siden):

Vi har forholdt oss ganske rolige.  Men nå testet dattera mi positivt i går så nå får vi ikke komme dit på 14 dager i hvert fall.  Litt spent siden mannen hennes er på jobb i helga og ungene kan ikke gå i barnehagen så jeg håper at det forblir bare en forkjølelse.

Sønnen til samboeren min er også smittet nå. Høy virusmengde. Feber og, hodepine. Dette er over nå, men både i går og i dag har han hatt vondt i øynene . I dag har han  mistet smak og luktesans også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmeautomat

Nå et par uker etter booster har jeg en avslappa holdning til smitte. Jeg vil høyst sannsynlig få omikron på et tidspunkt uansett, og sånn jeg ser det er det beste tidspunktet å få det nå før effekten av boosterdosen begynner å avta. Jeg treffer venner på barer eller kafé og reiser for å treffe familie (innenlands).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det fortsatt 100 % hjemmekontor og dermed heller ikke kollektivtransport for meg, så allerede der unngås en del nærkontakt. Og jeg bruker munnbind i butikker. 
 

Bortsett fra det, lever jeg relativt normalt. Vi har hatt besøk og vært på besøk, og vi har vært på restaurant nå i januar. Men mht hva som er «normalt»: snart to år med pandemi har satt sine spor mht hvor «utadrettet» aktivitetsnivået er – jeg har blitt veldig vant til en annen situasjon enn før. I januar-februar for to år siden var jeg for eksempel på tre store 50-årsfester, med mange folk og tett feststemning. Det føles veldig fjernt akkurat nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lever etter gjeldende forskrift, og er på restaurant, kino, konsert etc. Jeg bruker munnbind der forskriften sier, men ikke mer enn det. Jeg har så langt ikke kommet i gang med svømming, så jeg har ikke vært i badet, men er på treningssenter. Jeg har ikke behov for kollektivtransport, men ville ikke kviet meg for å bruke det om jeg hadde behov. Jeg etterstreber å leve så vanlig som vi får, og ser fram til at vi kan samle store folkemengder igjen. Jeg har to vaksiner og har hatt covid så jeg føler meg helt trygg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (1 time siden):

Her er det fortsatt 100 % hjemmekontor og dermed heller ikke kollektivtransport for meg, så allerede der unngås en del nærkontakt. Og jeg bruker munnbind i butikker. 
 

Bortsett fra det, lever jeg relativt normalt. Vi har hatt besøk og vært på besøk, og vi har vært på restaurant nå i januar. Men mht hva som er «normalt»: snart to år med pandemi har satt sine spor mht hvor «utadrettet» aktivitetsnivået er – jeg har blitt veldig vant til en annen situasjon enn før. I januar-februar for to år siden var jeg for eksempel på tre store 50-årsfester, med mange folk og tett feststemning. Det føles veldig fjernt akkurat nå. 

Vi ligger på etterskudd med én vennefest (har måttet avlyse 3 ganger) og én 50 årsdag. Det er så kjedelig å måtte avlyse, så vi har ikke orket å planlegge på nytt.... Til sommeren blir også mannen 50, og jeg har lyst til å fest for oss da, men så er det så kjipt å måtte regne med avlysning.... Men burde kanskje fått planlagt det likevel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever som normalt, men med munnbind på kollektivtransport og på jobb ved behov. Nå får stadig flere jeg kjenner/vet av korona (jeg har ikke nærkontakt med disse da) så det er vel egentlig bare et tidsspørsmål før det rammer meg også regner jeg med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (11 timer siden):

Vi ligger på etterskudd med én vennefest (har måttet avlyse 3 ganger) og én 50 årsdag. Det er så kjedelig å måtte avlyse, så vi har ikke orket å planlegge på nytt.... Til sommeren blir også mannen 50, og jeg har lyst til å fest for oss da, men så er det så kjipt å måtte regne med avlysning.... Men burde kanskje fått planlagt det likevel...

Jeg skjønner det er kjipt – både å måtte avlyse og å ha usikkerhet mht om man får arrangert. Vi har vært heldige for egen del – både 50-årsdager og bryllup var unnagjort før korona, og såpass lenge til 60-årsdagene at pandemien burde være forlengst over innen da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (13 timer siden):

Jeg skjønner det er kjipt – både å måtte avlyse og å ha usikkerhet mht om man får arrangert. Vi har vært heldige for egen del – både 50-årsdager og bryllup var unnagjort før korona, og såpass lenge til 60-årsdagene at pandemien burde være forlengst over innen da. 

Vi har fått avlyst bryllupsreisen 3 ganger nå og har en ny på gang i mai og så får vi se om det er greit å reise på cruise da.  Og jeg har vel vært gift litt lenger enn deg.

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (3 timer siden):

Vi har fått avlyst bryllupsreisen 3 ganger nå og har en ny på gang i mai og så får vi se om det er greit å reise på cruise da.  Og jeg har vel vært gift litt lenger enn deg.

Da er dere bra treige;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...