Gå til innhold

Hvordan gjør dere det med korona nå?


cathlin

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Worriesome Plenty 2
Glitter skrev (20 minutter siden):

Er det ikke anbefalt med munnbind lenger nå?

Det er vel det, men svært mange bruker det ikke. Jeg bruker det veldig mye. Jeg tenkte at objektivt sett ville det være en fordel å få omikron og bli ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Det er vel det, men svært mange bruker det ikke. Jeg bruker det veldig mye. Jeg tenkte at objektivt sett ville det være en fordel å få omikron og bli ferdig med det.

Okei. I min by bruker nesten alle det ennå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worriesome Plenty 2 skrev (22 timer siden):

Jeg synes det er vanskelig å slutte å gå med munnbind. Selv om det er lurt å få omikron nå som det er kort tid siden jeg fikk booster dose. Men jeg kvier meg. Vet egentlig ikke hvorfor. Innarbeidede vaner i løpet av 23 måneder kanskje?

Jeg var ikke blant dem som var først til å kaste munnbindet i fjor sommer. Men likevel var det nesten rart hvor fort det gikk å vende seg av med munnbindbruk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Glitter skrev (På 29.1.2022 den 15.45):

Okei. I min by bruker nesten alle det ennå. 

Ser at flere de siste dagene har droppet det her jeg bor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutselig kom korona nær oss igjen. Dattera er nærkontakt til minst én smittet. Hun er foreløpig negativ. Blir spennende i morgen tidlig, da skal hun teste igjen. For en gangs skyld skal jeg ikke ha hjemmekontor,  så jeg må også teste meg i morgen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
påskelilje skrev (11 minutter siden):

Plutselig kom korona nær oss igjen. Dattera er nærkontakt til minst én smittet. Hun er foreløpig negativ. Blir spennende i morgen tidlig, da skal hun teste igjen. For en gangs skyld skal jeg ikke ha hjemmekontor,  så jeg må også teste meg i morgen....

Vi var ute å spiste middag i går med noen som har coronasyke barn. Nå har jo Camilla Stoltenberg sagt at det er en fordel å få corona nå fremfor senere. Det er ei dame jeg har stor respekt for, så velger å lytte til henne jeg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Vi var ute å spiste middag i går med noen som har coronasyke barn. Nå har jo Camilla Stoltenberg sagt at det er en fordel å få corona nå fremfor senere. Det er ei dame jeg har stor respekt for, så velger å lytte til henne jeg 🙂

Joda. Men jeg har ikke lyst til å bli syk...

Vi testet negativt nå, så jeg går på jobb. Dattera våknet opp m forkjølelse,  så hun blir hjemme,  selv om testen var negativ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 timer siden):

Nå har jo Camilla Stoltenberg sagt at det er en fordel å få corona nå fremfor senere. Det er ei dame jeg har stor respekt for, så velger å lytte til henne jeg 🙂

En annen klok dame, er Anne Spurkland, som hele tiden har vært tydelig på at hun ikke vil ha covid. 
 

HVIS man først skal bli smittet, er det bedre nå enn senere. Men det er fortsatt bedre å ikke bli smittet i det hele tatt. Både mtp sykdom der og da, og mtp risiko for long covid. Sett på gruppenivå er det best med smitte nå - på individnivå er det annerledes. Er smitte uunngåelig for alle og enhver? Nei, det tror jeg ikke. Mye tyder på at viruset vil få redusert spredning etter en smittetopp. Jeg kommer ikke til å isolere meg, men heller ikke oppsøke smitte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (18 minutter siden):

En annen klok dame, er Anne Spurkland, som hele tiden har vært tydelig på at hun ikke vil ha covid. 
 

HVIS man først skal bli smittet, er det bedre nå enn senere. Men det er fortsatt bedre å ikke bli smittet i det hele tatt. Både mtp sykdom der og da, og mtp risiko for long covid. Sett på gruppenivå er det best med smitte nå - på individnivå er det annerledes. Er smitte uunngåelig for alle og enhver? Nei, det tror jeg ikke. Mye tyder på at viruset vil få redusert spredning etter en smittetopp. Jeg kommer ikke til å isolere meg, men heller ikke oppsøke smitte. 

Jeg kommer heller ikke til å isolere meg, men kommer til å være veldig forsiktig. Bruker også munnbind.  Nå er jeg i en situasjon hvor jeg har en av mine nærmeste som så absolutt ikke bør bli smittet. Har lyst til å være mest mulig sammen med det lille nurket, så da er jeg/må jeg være ytterst forsiktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
morsan skrev (3 timer siden):

En annen klok dame, er Anne Spurkland, som hele tiden har vært tydelig på at hun ikke vil ha covid. 
 

HVIS man først skal bli smittet, er det bedre nå enn senere. Men det er fortsatt bedre å ikke bli smittet i det hele tatt. Både mtp sykdom der og da, og mtp risiko for long covid. Sett på gruppenivå er det best med smitte nå - på individnivå er det annerledes. Er smitte uunngåelig for alle og enhver? Nei, det tror jeg ikke. Mye tyder på at viruset vil få redusert spredning etter en smittetopp. Jeg kommer ikke til å isolere meg, men heller ikke oppsøke smitte. 

Jeg forstår hva du mener. Ja, jeg har også respekt for denne damen. 

Jeg tenker at jeg slipper i hvert fall å tenke på at jeg kan smitte mine foreldre ( eller andre med dårlig helse ) hvis jeg gjør meg ferdig med det. 

Jeg tenker at helsa mi er såpass god at jeg kan være med på å bygge opp flokkimmuniteten , slik at de med dårligere helse også kan leve litt friere etter hvert i steden for å skyve problemene foran seg. 

Det er et sjansespill selvsagt da jeg kan aldri være helt sikker på om jeg tåler det, men det ser jo lovende ut med omicronvarianten. I hvert fall for de fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morsan skrev (På 1/31/2022 den 7.57):

En annen klok dame, er Anne Spurkland, som hele tiden har vært tydelig på at hun ikke vil ha covid. 
 

HVIS man først skal bli smittet, er det bedre nå enn senere. Men det er fortsatt bedre å ikke bli smittet i det hele tatt. Både mtp sykdom der og da, og mtp risiko for long covid. Sett på gruppenivå er det best med smitte nå - på individnivå er det annerledes. Er smitte uunngåelig for alle og enhver? Nei, det tror jeg ikke. Mye tyder på at viruset vil få redusert spredning etter en smittetopp. Jeg kommer ikke til å isolere meg, men heller ikke oppsøke smitte. 

Samme her. Jeg håper jeg ikke blir smittet. Foreløpig ingen positive tester her i huset, men inkubasjonstiden er på inntil 9 døgn, så vi er ikke sikker før over helga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
påskelilje skrev (49 minutter siden):

Samme her. Jeg håper jeg ikke blir smittet. Foreløpig ingen positive tester her i huset, men inkubasjonstiden er på inntil 9 døgn, så vi er ikke sikker før over helga...

Og der fikk vi beskjed om at eldstedatter og svigersønnen har begge Corona. Litt sår hals. Ellers i fin form. Kjæresten min og jeg var sammen med de for en uke siden. Vi har ikke merket noe enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...