Gå til innhold

Er det fare for storkrig nå?

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere? NATO mobiliserer i likhet med russerne. Russerne vil ta Ukraina, mens NATO vil beskytte Ukraina og avskrekke russerne med sin militære tilstedeværelse i nærområdene. Er det sannsynlig at dette vil eskalere og bli en storkrig?

Anonymkode: 733ff...7f5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/464852-er-det-fare-for-storkrig-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hva tenker dere? NATO mobiliserer i likhet med russerne. Russerne vil ta Ukraina, mens NATO vil beskytte Ukraina og avskrekke russerne med sin militære tilstedeværelse i nærområdene. Er det sannsynlig at dette vil eskalere og bli en storkrig?

Det er det stor fare for, ja.

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvilke konsekvenser vil det få for oss her i Norge? Ingenting håper jeg. 

Hvis Europa og USA (Nato allierte) støtter Ukraine mot russerne så kan dette bli storkrig hvor Norge er involvert som medlem av Nato.  Det er det som er stor fare for nå.  Krig har alltid alvorlige konsekvenser.

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Russerne er i en umulig situasjon hvor de taper uansett hva de gjør. Desperate folk kan gjøre mye rart så jeg tror det er betydelig sannsynlighet for at de kjører på. 

Anonymkode: 4fd5b...ab3

En invasjon av Øst-Ukraina (hvor de prorussiske separatistene befinner seg - Russland er ikke interessert i hele landet) vil føre til ekstremt harde sanksjoner mot Russland. I praksis vil landet bli nokså isolert. 

Ukraina er ikke Nato-medlem og jeg har ingen tro på at Vesten vil intervenere militært. At det blir en «storkrig» ser jeg på som helt usannsynlig. 

Annonse

ISW skrev (1 time siden):

En invasjon av Øst-Ukraina (hvor de prorussiske separatistene befinner seg - Russland er ikke interessert i hele landet) vil føre til ekstremt harde sanksjoner mot Russland. I praksis vil landet bli nokså isolert. 

Ukraina er ikke Nato-medlem og jeg har ingen tro på at Vesten vil intervenere militært. At det blir en «storkrig» ser jeg på som helt usannsynlig. 

Det blir ikke "liten" krig hvis Nato støtter Ukraina mot Russland.  Krig kan aldri være liten.

ISW skrev (9 timer siden):

Helt usannsynlig? Jeg er bekymret.. 

Savannah skrev (10 timer siden):

Det blir ikke "liten" krig hvis Nato støtter Ukraina mot Russland.  Krig kan aldri være liten.

Det er ikke sannsynlig at Nato støtter Ukraina militært. Nato legger kun press på Russland økonomisk og diplomatisk.

Savannah skrev (1 time siden):

Vi får se.

Jeg synes ikke dette er noe vi trenger å se på. Nato har null motivasjon for å gå inn i en væpnet konflikt med Russland. Det er mange ting som hjelper vel så mye, eksempelvis økonomiske sanksjoner. Putin er livredd for at hans rike venner og støttespillere skal få sine midler frosset, eksempelvis.

Annonse

ISW skrev (6 minutter siden):

Jeg synes ikke dette er noe vi trenger å se på. Nato har null motivasjon for å gå inn i en væpnet konflikt med Russland. Det er mange ting som hjelper vel så mye, eksempelvis økonomiske sanksjoner. Putin er livredd for at hans rike venner og støttespillere skal få sine midler frosset, eksempelvis.

Fint da kan vi sove rolig😀

ISW skrev (På 25.1.2022 den 11.27):

Hva med det som skjer mht militære styrker fra nato og usa?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...