Gå til innhold

Redd for krig fordi Nato blander seg inn i Ukraina-situasjonen

Anbefalte innlegg

Og Norge vil vel selvfølgelig delta pga Nato om det blir krig i Ukraina. 

Jeg engster meg for det. Vi er tross alt naboland av Russland. Og Russland kan vel svare med å angripe oss... 

Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: ef005...0dd

Fortsetter under...

Nato fungerer slik:

Et angrep på ett medlemsland betraktes som et angrep på alle.

Ukraina er ikke et medlemsland. Nato har ingen grunn til å gjøre militære handlinger i Ukraina, og om så mot all formodning skulle skje, forplikter det ikke de andre medlemslandene til å gjøre det samme.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Og Norge vil vel selvfølgelig delta pga Nato om det blir krig i Ukraina. 

Jeg engster meg for det. Vi er tross alt naboland av Russland. Og Russland kan vel svare med å angripe oss... 

Hva tenker dere om dette? 

Anonymkode: ef005...0dd

Jeg tror vi kan være helt rolige med at Russland ikke angriper oss alene.  Vi får se hvordan det utvikler seg, men jeg tror Russland kan angripa Ukraina og da får vi se hva Nato gjør.

Jeg er overhodet ikke redd for at krigen skal komme til Norge. Supermakter passer på å holde krigen i tredjeland, enten det er Korea, Vietnam, Syria, Irak, Afghanistan etc etc. De holder krigen unna egen jord. I dette tilfellet er Norge NATOs egen jord. 

Absolutt worst case scenario sånn som jeg ser det er at norske ungdommer må dra til Ukraina for å bli drept av russere. Veldig mye skal gå galt før vi er der, men NATO kan ikke offentlig utelukke muligheten. Det ville vært å gi grønt lys til Russland.

Grendel skrev (23 minutter siden):

Jeg er overhodet ikke redd for at krigen skal komme til Norge. Supermakter passer på å holde krigen i tredjeland, enten det er Korea, Vietnam, Syria, Irak, Afghanistan etc etc. De holder krigen unna egen jord. I dette tilfellet er Norge NATOs egen jord. 

Absolutt worst case scenario sånn som jeg ser det er at norske ungdommer må dra til Ukraina for å bli drept av russere. Veldig mye skal gå galt før vi er der, men NATO kan ikke offentlig utelukke muligheten. Det ville vært å gi grønt lys til Russland.

Jeg er ikke redd for at norske ungdommer blir sendt til Ukraina foreløpig, men hvis russerne angriper Ukraina kommer det til å påvirke oss alle sammen.  Krig fører med seg elendighet og den er det nok av i verden fra før.  Hva blir av hardt skadde ukrainske ungdommer (ja eller russiske)?  Hva med alle mødrene som kommer til å gråte over sønnene sine?

Savannah skrev (12 minutter siden):

Jeg er ikke redd for at norske ungdommer blir sendt til Ukraina foreløpig, men hvis russerne angriper Ukraina kommer det til å påvirke oss alle sammen.  Krig fører med seg elendighet og den er det nok av i verden fra før.  Hva blir av hardt skadde ukrainske ungdommer (ja eller russiske)?  Hva med alle mødrene som kommer til å gråte over sønnene sine?

Du har helt rett. Jeg skulle presisert Worst case for Norge.

Annonse

ISW skrev (På 25.1.2022 den 11.35):

Nato fungerer slik:

Et angrep på ett medlemsland betraktes som et angrep på alle.

Ukraina er ikke et medlemsland. Nato har ingen grunn til å gjøre militære handlinger i Ukraina, og om så mot all formodning skulle skje, forplikter det ikke de andre medlemslandene til å gjøre det samme.

Nato sender jo krigsskip og fly?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...