Gå til innhold

Blir så usikker av nye regjeringen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Den nye regjeringen gjør meg både engstelig og usikker. Føler de ikke helt er der for folket sitt. 

Andre som føler det samme? Eller hva tenker du? 

Anonymkode: de25b...95f

Nei, dette føler jeg ikke på. Jeg tenker at intensjonene hovedsakelig er gode, selv om jeg ikke er enig i alle virkemidlene.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Den nye regjeringen gjør meg både engstelig og usikker. Føler de ikke helt er der for folket sitt. 

Andre som føler det samme? Eller hva tenker du? 

Anonymkode: de25b...95f

Nei så absolutt ikke.  Hvorfor skulle de ikke være der for sitt folk?  Det har vært tøff tid de få ukene de har styrt, men det er ikke deres feil.

Jeg synes de har fått en dårlig start. De fikk en vanskelig Korona- situasjon i fanget. Det samme med strømkrisen. Der hadde de litt uflaks.

Ellers er de mest opptatt av å reversere ting, sånn som å splitte opp fylker og gå tilbake på andre reformer. For eksemepel domstolsreformen. Der går regjeringen imot fagfolkene. Dette er SP politikk.

Jeg vet at mange er imot private aktører, men blir folk egentlig begeistret over at private barnehager kjøpes opp og blir kommunale? Eller at man innskrenker fritt behandlingsvalg?

Dette er ikke politikk som folk opplever umiddelbare gevinster av, tvert om, selv om man støtter det ideologisk.

Endret av Grendel
Grendel skrev (16 minutter siden):

Jeg synes de har fått en dårlig start. De fikk en vanskelig Korona- situasjon i fanget. Det samme med strømkrisen. Der hadde de litt uflaks.

Ellers er de mest opptatt av å reversere ting, sånn som å splitte opp fylker og gå tilbake på andre reformer. For eksemepel domstolsreformen. Der går regjeringen imot fagfolkene. Dette er SP politikk.

Jeg vet at mange er imot private aktører, men blir folk egentlig begeistret over at private barnehager kjøpes opp og blir kommunale? Eller at man innskrenker fritt behandlingsvalg?

Dette er ikke politikk som folk opplever umiddelbare gevinster av, tvert om, selv om man støtter det ideologisk.

Absolutt ikke. Jeg rister på hodet av at noen mener det er viktigere at ingen tjener penger på velferd enn at kvaliteten på tjenestene er god.

Endret av Ekstra

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...