Gå til innhold

Hvorfor har elon musk privatfly? Tesla eiere? Blir dere lurt?

Anbefalte innlegg

Snart hundre tusen nordmenn har kjøpt Tesla fra Elon Musk, siden Elon angivelig skal redde jordkloden fra global oppvarming ved å popularisere elbiler

Men så leser jeg i avisen at Elon har privatfly han flyr rundt med og forurenser helt enormt mye

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/i-privatfly-krangel-med-tenaring/75263645

Er det mulig at Elon Musk egentlig bare er en selger, som egentlig ikke bryr seg om å redde kloden men egentlig bryr seg om hvordan han kan tjene mest mulig peger på naive nordmenn og andre?

Jeg vet ikke, bare spør. noen tesla eiere her som har noen kommentar til at miljøbevegelsens helt flyr privatfly, som vel er det mest forurensende en kan gjøre, etter å skyte biler til verdensrommet med raketter da...

Anonymkode: 9e498...536

Fortsetter under...

Jeg klarer ikke helt å forstå (bortsett fra om jeg skal tenke ekstremt mye på symbolpolitikk) hvorfor en Tesla skal være verken et bedre eller dårligere kjøp fordi Elon Musk har privatfly.

Personlig driter jeg i hvordan Elon Musk reiser. Jeg kjører elbil fordi det er billigere og forurenser mindre.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Snart hundre tusen nordmenn har kjøpt Tesla fra Elon Musk, siden Elon angivelig skal redde jordkloden fra global oppvarming ved å popularisere elbiler

Men så leser jeg i avisen at Elon har privatfly han flyr rundt med og forurenser helt enormt mye

Er det mulig at Elon Musk egentlig bare er en selger, som egentlig ikke bryr seg om å redde kloden men egentlig bryr seg om hvordan han kan tjene mest mulig peger på naive nordmenn og andre?

Jeg vet ikke, bare spør. noen tesla eiere her som har noen kommentar til at miljøbevegelsens helt flyr privatfly, som vel er det mest forurensende en kan gjøre, etter å skyte biler til verdensrommet med raketter da...

Jeg er ikke Tesla eier, men svarer allikevel.

Han flyr privatfly for å komme seg frem, tenker jeg.

Jeg har ikke mye tiltro til idealisme alene. Nettopp derfor er det viktig å ha økonomiske incentiv for å velge elbil. Derfor er det viktig å sørge for at de som lager miljøvennlig teknologi eller utvikler vaksine blir rike.

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Da synes jeg det er verre at Gunhild Stordahlen flyr verden rundt og skal redde verden ved å predike at vi skal slutte å spise så mye kjøtt. Vi skal visst klare oss med 14 gram i uka visstnok.

Worriesome Plenty 2

Det er mange som føler seg hevet over miljøkrav når de har mye penger. Det vi den grå masse som skal redde verden. Ikke rikinger med privatfly. Enig i at Gunhild Stordalen totalt undergraver sin miljøkamp ved å fly rundt å forurense for å advare mot global oppvarming. Både hun og exen er typisk "får skryt, selv om de ikke gjør så mye for miljøet".

Worriesome Plenty 2 skrev (4 minutter siden):

Det er mange som føler seg hevet over miljøkrav når de har mye penger. Det vi den grå masse som skal redde verden. Ikke rikinger med privatfly. Enig i at Gunhild Stordalen totalt undergraver sin miljøkamp ved å fly rundt å forurense for å advare mot global oppvarming. Både hun og exen er typisk "får skryt, selv om de ikke gjør så mye for miljøet".

Jeg har ikke sett at Musk moraliserer og forteller andre hvordan de skal leve. Han utvikler biler som folk kan kjøpe eller la være. Han skjønte at elbiler ikke kan bare være "søte og rare" hvis de skal appellere til folk utenfor MDG.

Annonse

Jeg tenker at det er fullstendig normalt at bedriftseiere tjener store penger og har ting vi vanlige dødelig ikke har. Jo mer suksessfullt selskap, jo mer penger i kassa. Jeg tenker at Tesla og Elon Musk ikke er noe annerledes.

Teatrica666 skrev (1 time siden):

Jeg tenker at det er fullstendig normalt at bedriftseiere tjener store penger og har ting vi vanlige dødelig ikke har.

Så du tenker at co2 utslipp tillatt per person bør være avhengig av lommeboken?

I så fall ok, men da er vi nødt til å gå til krig mot Kina og India, for det virker ikke som at de er enige med deg :P 

Normalt er ikke noe argument, om ting fortsetter som normalt går vi mot 5-6-7+++ grader global oppvarming. HÅPET er med ekstreme tiltak kan vi klare å begrense det til 2 grader, om vi bryr oss om miljøet, men vi er ikke i nærheten av å nå 2 graders målet slik ting ser ut foreløpig...

Noen må redusere sitt co2 utslipp, om du tror at folk flest vil gå med på det mens eliten troller med privatfly, så tror jeg du tar feil.

ISW skrev (2 timer siden):

Jeg klarer ikke helt å forstå

Greia er, han selger en drøm han ikke tror på selv. Det er alt jeg sier. Hvis han ikke tror hvorfor skal du tro? Og hvis du ikke tror, hvorfor kjøpe Tesla ?

Lillemus skrev (1 time siden):

Da synes jeg det er verre at Gunhild Stordahlen flyr verden rundt og skal redde verden ved å predike at vi skal slutte å spise så mye kjøtt. Vi skal visst klare oss med 14 gram i uka visstnok.

Ja hun er også en merkelig sak, men hun har ikke en like dedikert følgemasse hun er mest pop blant pressen ikke blant vanlige folk, Elon blir sett på som Gud av millioner av følgere. Derfor er det viktigere å kritisere han. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Så du tenker at co2 utslipp tillatt per person bør være avhengig av lommeboken?

I så fall ok, men da er vi nødt til å gå til krig mot Kina og India, for det virker ikke som at de er enige med deg :P 

Normalt er ikke noe argument, om ting fortsetter som normalt går vi mot 5-6-7+++ grader global oppvarming. HÅPET er med ekstreme tiltak kan vi klare å begrense det til 2 grader, om vi bryr oss om miljøet, men vi er ikke i nærheten av å nå 2 graders målet slik ting ser ut foreløpig...

Noen må redusere sitt co2 utslipp, om du tror at folk flest vil gå med på det mens eliten troller med privatfly, så tror jeg du tar feil.

Greia er, han selger en drøm han ikke tror på selv. Det er alt jeg sier. Hvis han ikke tror hvorfor skal du tro? Og hvis du ikke tror, hvorfor kjøpe Tesla ?

Ja hun er også en merkelig sak, men hun har ikke en like dedikert følgemasse hun er mest pop blant pressen ikke blant vanlige folk, Elon blir sett på som Gud av millioner av følgere. Derfor er det viktigere å kritisere han. 

Jeg tror jeg har en litt annen motivasjon enn det du snakker om her.

Jeg kjøper elbil fordi den er kul å kjøre og fordi JEG ikke forurenser når jeg kjører elbil. Om sjefen i selskapet forurenser tenker jeg lite på. 

(Jeg kjører for øvrig ikke Tesla). 

ISW skrev (14 minutter siden):

Jeg kjøper elbil fordi den er kul å kjøre og fordi JEG ikke forurenser når jeg kjører elbil. Om sjefen i selskapet forurenser tenker jeg lite på. 

Jeg kjører el-bil fordi det er mye billigere for meg i det daglige enn det dieselbilen var. :) Med el-bilen koster det under det halve av å kjøre diesel for meg nå som dieselen er svindyr og her er strømmen billig om dagen. Når det i tillegg er bare 20% bompenger også så er det ingen tvil om at el-bil er tingen for meg. Men Tesla har ikke jeg heller. ;) 

ISW skrev (14 minutter siden):

Men du lyver, Du bruker strøm når du reiser. vi har begrenset med ren strøm. Om du ikke brukte den rene strømmen, kunne andre brukt ren strøm istedenfor deg. NOEN vil bruke den rene strømmen.

Du lyver når du tro at elbilen din ikke fører til forurensning når du stjeler den rene strømmen fra andre.

Det er som å kjøpe en vare fra Kina, laget med kullkraft. Å tro at DU ikke forurenser når du kjøper varen er jo ren idioti.

Det er dette EU har gjort vi har sendt kraftkrevende industri til Kina etc, så vårt regnskap ser bedre ut nå, også kjøper vi de skitne varene fra Kina. Wow, det redder nok kloden, særlig.

Elbil er en vits, pdd. Og Elon musk vet det godt. Og han kunne ikke brydd seg mindre

(Bra du ikke kjører tesla, det er en annen ting når en ser på markedsverdien til tesla virker det som at hans rabiate følgerskare tror at det kun er Tesla som kan lage elbiler, det er faktisk ikke rakettforskning å lage elbil alle kan klare det Tesla er priset til å ha monol på elbil men alle som ikke er rabiate Musk fans vet at dette klarer andre sleskaper også å gjøre)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...