Gå til innhold

Litzium erfaringer


Glitter

Anbefalte innlegg

frosken skrev (8 minutter siden):

Jeg kan ikke se for meg at du kan få prøve litium før du er trygg på at du ikke ønsker å selvskade, siden litium er så giftig.

Når det gjelder seponeringen før BET, så synes jeg fortsatt du skal diskutere med dem om det ikke vil være en bedre løsning å redusere. Det er forskjell på å bruke lamictal og angstdempende medisiner i et slikt behandlingsopplegg.

Åja, sånn mtp overdose? Jeg har ikke tatt noen overdose siden januar i fjor nå da, men jeg tok jo overdose på Orfiril en gang. Sånn for å skade meg. Ikke som selvmordsforsøk. Men det må vel være 1,5 år siden. 

Men uansett mener de bare at det ikke er bra for meg med medisiner. Hun sa jeg alltids kan høre på DPS neste gang jeg er der, men da sa jeg at det er jo hos dem jeg har opplegget mitt og jeg vil ikke gå imot det, eller det vil føles som at jeg da ikke vil følge deres opplegg. Og hun sa seg ikke uenig i det. Annet enn at kanskje de har et annet syn på ting. 

Ja det er det jo. Men jeg bruker egentlig lite Vival. Har hatt samme boksen på 20 tabletter siden november. Har ennå noen igjen. 

De på BET var veldig på at Lamictal må vekk, men at Truxal kunne bestå. Men jeg kunne jo forsøkt å ringe de da. Er trappet ned til 150 mg nå. Gikk på 400..

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marye skrev (7 minutter siden):

Får du ikke litium??? Det er jo den beste sa de til meg! Nesten omsorgssvikt å nekte deg litium for å si det sånn…

Får ikke prøve noe mer i sin helhet virker det som. 

Jeg er veldig skuffet og fortvilet. Men samtidig kjenner hun meg jo veldig godt da. Men norm ganger er vi skikkelig uenig. Vi begynte nesten å krangle på tirsdag. Vi snakket ut om det da. Men det begynte med denne diskusjonen om medisiner også reagerte jeg, så reagerte hun. Altså ikke sånn _krangling_, men hun både jeg og hun sa unødvendige ting. Men det er fordi vi har en trygg relasjon og jeg tror det vekker noe i henne etter alle disse årene. 

Men da er det også så frustrerende når vi er så uenig. For det er jo hun som bestemmer. Og jeg har stor respekt for henne. Men ikke enig i dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Får ikke prøve noe mer i sin helhet virker det som. 

Jeg er veldig skuffet og fortvilet. Men samtidig kjenner hun meg jo veldig godt da. Men norm ganger er vi skikkelig uenig. Vi begynte nesten å krangle på tirsdag. Vi snakket ut om det da. Men det begynte med denne diskusjonen om medisiner også reagerte jeg, så reagerte hun. Altså ikke sånn _krangling_, men hun både jeg og hun sa unødvendige ting. Men det er fordi vi har en trygg relasjon og jeg tror det vekker noe i henne etter alle disse årene. 

Men da er det også så frustrerende når vi er så uenig. For det er jo hun som bestemmer. Og jeg har stor respekt for henne. Men ikke enig i dette. 

Jeg ble skikkelig presset til å ta litium når jeg ikke ville…slipper heldigvis ta det mer fordi lamictal og leponex stabilisere meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marye skrev (2 minutter siden):

Jeg ble skikkelig presset til å ta litium når jeg ikke ville…slipper heldigvis ta det mer fordi lamictal og leponex stabilisere meg

Det er jo bra det fungerer for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig fornøyd med litium. Har få, ubetydelige bivirkninger, som tørste, saltsmak i munnen og litt tørrhet her og der.
Har bp1. Kan fortsatt svinge noe i stemningsleiet, men mye mindre enn uten litium. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...