Gå til innhold

Er det noen her som har hatt korona?

Anbefalte innlegg

Kunne knapt kjenne det. Følte meg litt slapp, men tenkte det var pga jeg var på sykehus. Så ble temperatur tatt, som var 37,7, og så var CRP på 38. Så ble tatt en test som med innsats ble oppfattet som positiv. Neste dag da jeg var kommet hjem (gikk skynde meg hjem for å unngå isolasjon på sykehus) tok jeg en test, litt mer nøye enn første test. Den var tydelig positiv. Men jeg følte meg i verste fall litt uggen. Trente allerede tredje dag etter positiv test. Litt slapp, men eller ok. Antydning av tett i brytstet en dag. Det var det verste.

Fortsetter under...

Jeg har det nå - ifølge testen. Uten den hadde jeg trodd jeg var litt forkjølet, for det er det eneste jeg merker. Ingen feber, hoste eller noe lungerelatert. Jobber fra hjemmekontor og er i fin form. 

Tok tredje vaksine mellom jul og nyttår.

Endret av laban

Jeg fikk symptomer sent en onsdag kveld. Tok test torsdag som var negativ. Ble bare dårligere og dårligere og lørdag tok jeg ny test, som da var positiv. Lørdagen var da verste dagen, og det var rett før vi ringte legevakten fordi jeg hadde problemer med å klare å puste. Det var faktisk litt skummelt.

Hadde feber på litt over 38 i fire dager, ble feberfri mandagen. Resten av tiden føltes som influensa, men det tok tre uker før alle symptomer var borte.

Har tre doser vaksine, tør ikke tenke på hvor ille det hadde vært uten.

Endret av Vhanja
hattifnattus skrev (57 minutter siden):

Jeg fikk påvist positiv test idag. Har hatt sånn allergi lignende kløe i halsen, og kjenner meg forkjølet. Har ingen feber eller hodepine, men er litt rar i hodet. Har 3 doser vaksine.

Håper det blir et mildt forløp. 😊

hattifnattus
Glitter skrev (15 minutter siden):

Håper det blir et mildt forløp. 😊

Tusen takk :) Håper jeg også. Det kan virke sånn, for jeg har vært litt rar i en ukes tid nå,  men trodde det var allergi på grunn av den kilende kløen i halsen. 😅Jeg er mye mildere rammet en søsteren min ihvertfall.

Annonse

påskelilje

Jeg har hatt korona den siste uka. Kjente litt kribling i halsen torsdag kveld og fredag formiddag, testet positivt fredag ettermiddag. Feber flere dager, ikke mye, men nok til at jeg var veldig slapp. Halsen litt vond noen dager. Var borte fra jobb 3 dager,  tilbake i dag. Kjenner at jeg ikke er 100 % frisk ennå, men 90-95 %.

Teatrica666

Jeg er på dag to nå. Merker ikke noe i halsen, litt tett nese - hodepine i går, men den er borte nå. Ingen feber. Hoster litt og er ekstremt tett i ørene (i natt var det ene øret skikkelig vond - vondt i som at vurdere lege i dag for å ta trommehinna)... Nå er jeg bare tett igjen.

påskelilje
Teatrica666 skrev (9 timer siden):

Jeg er på dag to nå. Merker ikke noe i halsen, litt tett nese - hodepine i går, men den er borte nå. Ingen feber. Hoster litt og er ekstremt tett i ørene (i natt var det ene øret skikkelig vond - vondt i som at vurdere lege i dag for å ta trommehinna)... Nå er jeg bare tett igjen.

Jeg hadde også tett øre et par dager, glemte å skrive det. Dotten forsvant, men jeg har hatt susing etterpå, og den gir seg ikke. Har nok alltid litt susing, men jeg synes det er mer enn vanlig nå (men jeg legger kanskje mer merke til det også da 😄 )

Hurja skrev (På 1.2.2022 den 21.27):

Hvordan var sykdomsforløpet ditt? Og er du vaksinert?

Ja to ganger, delta og omikron. Begge forløp etter to vaksiner. Moderate influensasymptomer begge ganger, med både typiske og atypiske symptom. Mistet smak- og luktesans og hadde langt sykdomsforløp første gang (feber 9 dager). Magesmerter andre gang, lite plager i luftveier bortsett fra tungpust. Lite feber. Tilbake på jobb etter fire dager, men uten energi i tre uker så ble sykemeldt etter noen dager på jobb. Helt fin nå, men fremdeles rar smakssans etter første runde. 

hipohopp2022
Hurja skrev (På 1.2.2022 den 21.27):

Hvordan var sykdomsforløpet ditt? Og er du vaksinert?

2 vaksiner, 40 i feber, pustevansker, over 1 uke på sykehus. Aldri vært vært så syk før. 

Endret av hipohopp2022

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...