Gå til innhold

Kupton eller andre med kunnskap om angstdemping


helseangst

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt høy angst/panikkangst i kveld, og har tatt 15 mg Sobril. Jeg tok sobrilen samtidig som jeg spiste et relativt stort måltid. Nå, halvannen time senere, har jeg fortsatt mye angst, og blir bekymret for om det kan ha ødelagt for effekten at jeg tok den sammen med middag. Jeg har brukt samme dose (15mg) i ca fem uker nå. Kan den ha mistet effekten? På pakningsvedlegget har legen min skrevet "1-2 tabletter taes ved behov". Jeg vurderer å ta litt mer, men er så fryktelig redd for at jeg skal føle meg ruset. Vil 25mg gi meg en ruseffekt? Det eneste jeg ønsker er å dempe angsten, men er så redd for at jeg ved å ta mer skal gjøre vondt verre hvis det føles ekkelt med en større dose. For å presisere: spør ikke om jeg kan ta mer, for jeg vet at legen har sagt at jeg kan det. Er bare så redd for å få en ekkel effekt av ta mer enn jeg pleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir ikke ruset av smådoser Sobril.

Når du tar Sobril sammen med eller etter et stort måltid, forsinkes effekten. Det er ikke farlig, men noe å være oppmerksom på. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ISW skrev (2 minutter siden):

Du blir ikke ruset av smådoser Sobril.

Når du tar Sobril sammen med eller etter et stort måltid, forsinkes effekten. Det er ikke farlig, men noe å være oppmerksom på. 

 

Men er 25 mg en liten dose? Det virker veldig stort for meg😓 Aah, jeg visste ikke det med maten, visste kun at man kunne få raskere effekt hvis man tok den på tom mage. Hvor mye utsettes effekten da, vet du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helseangst skrev (23 timer siden):

Men er 25 mg en liten dose? Det virker veldig stort for meg😓 Aah, jeg visste ikke det med maten, visste kun at man kunne få raskere effekt hvis man tok den på tom mage. Hvor mye utsettes effekten da, vet du det?

Jeg har erfart at effekten av angstdempende  og sovemedisin fort kan la vente på seg 1 time hvis man tar det sammen med mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osten skrev (12 minutter siden):

Jeg har erfart at effekten av angstdempende  og sovemedisin fort kan la vente på seg 1 time hvis man tar det sammen med mat. 

Ja, merket det igår. Tror jeg skal begynne å ta den på tom mage for å unngå det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

helseangst skrev (På 5.2.2022 den 21.11):

Jeg har hatt høy angst/panikkangst i kveld, og har tatt 15 mg Sobril. Jeg tok sobrilen samtidig som jeg spiste et relativt stort måltid. Nå, halvannen time senere, har jeg fortsatt mye angst, og blir bekymret for om det kan ha ødelagt for effekten at jeg tok den sammen med middag. Jeg har brukt samme dose (15mg) i ca fem uker nå. Kan den ha mistet effekten? På pakningsvedlegget har legen min skrevet "1-2 tabletter taes ved behov". Jeg vurderer å ta litt mer, men er så fryktelig redd for at jeg skal føle meg ruset. Vil 25mg gi meg en ruseffekt? Det eneste jeg ønsker er å dempe angsten, men er så redd for at jeg ved å ta mer skal gjøre vondt verre hvis det føles ekkelt med en større dose. For å presisere: spør ikke om jeg kan ta mer, for jeg vet at legen har sagt at jeg kan det. Er bare så redd for å få en ekkel effekt av ta mer enn jeg pleier.

Jeg har blitt fortalt at sobril virker bedre hvis man ligger eller holder seg i ro inntil den gir effekt, som om man seiler seg inn i roen i en båt eller noe sånt. 

Sobril i seg selv gir veldig lite følelse av rus, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...