Gå til innhold

Hvor mye legger man på seg av en sjokoladeplater 200 gram og en battery?

Anbefalte innlegg

snusmumeriken96

Det tilsvarer 1350 kalorier og dette var i tillegg til vanlig mat. Jeg tror jeg har gått opp rundt 509 gram... Dette tilsvarer jo ikke 509 gram , men har jeg dårlig forbrenning eller må man også ta hensyn til omgjøringsprosenten? 

Altså. 150 pluss med karbohydrater må man gange opp med 4 , det samme med protein og fett med 9. 

Regnet ut det stykket og da ble det plutselig 3000 pluss..og det er jo 500 gram...

Men hvorfor står det ikke noe om dette på nettet f eks så kan forstår? Der sto det en artikkel på nettet om at en kalori er en kalori og spiser du en sjokolade hver dag i en uke og er 1000 pluss vil du gå opp 1 kg på en uke. Jeg gikk opp en halv på en dag.. føler meg så dum nå og ikke minst mislykka. 

Fortsetter under...

snusmumeriken96 skrev (34 minutter siden):

Det tilsvarer 1350 kalorier og dette var i tillegg til vanlig mat. Jeg tror jeg har gått opp rundt 509 gram... Dette tilsvarer jo ikke 509 gram , men har jeg dårlig forbrenning eller må man også ta hensyn til omgjøringsprosenten? 

Altså. 150 pluss med karbohydrater må man gange opp med 4 , det samme med protein og fett med 9. 

Regnet ut det stykket og da ble det plutselig 3000 pluss..og det er jo 500 gram...

Men hvorfor står det ikke noe om dette på nettet f eks så kan forstår? Der sto det en artikkel på nettet om at en kalori er en kalori og spiser du en sjokolade hver dag i en uke og er 1000 pluss vil du gå opp 1 kg på en uke. Jeg gikk opp en halv på en dag.. føler meg så dum nå og ikke minst mislykka. 

Slapp av. Om dette var noe du spiste en gang og ellers spiser normalt resten av uka så har du ikke lagt på deg noe. Du har ikke lagt på deg 509 gram fett av å spise/drikke dette, man går ikke så raskt opp i vekt liksom. Om dette er noe du spiser hver eneste dag bør du slutte med det, det er ikke bra for deg. Men en gang i blant gjør det ingenting så lenge du spiser bra ellers.

snusmumeriken96 skrev (2 timer siden):

Jeg synes du har et altfor anstrengt forhold til mat. Regnestykket ditt er også helt feil.

1350 kalorier tilsvarer ca 200 gram kroppsfett. Et gram kroppsfett har cirka 7 kalorier.

laban skrev (1 time siden):

Jeg kan ingenting om kaloriregnskap, men vil påstå at det er vanskelig å legge på seg 500 g av noe som veier 200 g. 

Du kan legge på deg 500 gram av å innta 200 gram karbohydrater. Men det er ikke reell vektoppgang. Karbohydrater (overskudd) lagres i lever og muskler i form av glykogen. Dette er en slags gele som består av stivelse og vann. 1 gram karbohydrat binder da 4-5 gram vann. Dette er grunnen til at vekten gjerne kan variere med et par kilo fra dag til dag, avhengig av om du har inntatt et karbohydratrikt måltid eller ikke.

ISW skrev (37 minutter siden):

Men det er ikke reell vektoppgang.

Det var det jeg også mente 😉 Det er vanskelig å få 500 g fett ut av 200 g et-eller-annet. 

Endret av laban

Annonse

snusmumeriken96 skrev (7 timer siden):

Men hvorfor står det ikke noe om dette på nettet f eks så kan forstår? 

Folk flest forstår ikke hva en prosent er....

Spørsmålet ditt høres enkelt ut men i virkeligheten er det utrolig komplisert å regne ut, og det krever informasjon du ikke oppgir.

Men, problemet med sjokloaden er ikke fettet du legger på deg av sjokoladen, det er avhengigheten det skaper i hjernen din som vil føre til mer sjokolade/etc i fremtiden, og det er summen av overdreven spising over tid som fører til REELL vektoppgang. En sjokolade 1 gang spiller i seg selv i praksis ingen rolle. kanskje 20-30 gram materialer lagres.

Lykke til, og dropp sjokoladen i fremtiden så skal nok dette gå greit ;) 

Anonymkode: efcaa...a1a

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

? Hvordan kom du frem til det?

Anonymkode: eb5a3...985

Du skjønte at Nick bare tullet? Det er umulig å si at man legger på seg så og så mange gram ved å spise det og det.

Mitt råd: spis sunt og spis ordentlig mat, unn deg noe en gang i uka (men ikke hele helgen eller en hel dag!) og nyt livet! Ikke bruk livet ditt på desperat slanking, det er det ikke verdt!

snusmumeriken96 skrev (16 timer siden):

Veldig lite så lenge det bare er en gang.

Anonymkode: 2e373...726

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

? Hvordan kom du frem til det?

Anonymkode: eb5a3...985

Det er det jeg tror du mentalt ser for deg at du har gått opp. I virkeligheten har du ikke gått opp noe. Variasjoner på gram nivå er helt verdiløst. En tur på toalettet er nok til å gi utslag på det nivået.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...