Gå til innhold

Vaske kroppen med våtservietter?

Anbefalte innlegg

Synes noen ganger det er noe ork å dusje og veldig kaldt! Når jeg først har kommet meg i dusjen står jeg dessverre litt for lenge i varmtvannet selv om jeg avslutter med kaldt fordi det visst skal styrke immunforsvaret og det blir ikke så kaldt å gå ut, men jeg synes det tar så lang tid noen ganger. Blir man ren om man vasker seg med våtservietter i stedet? Tenker da på ryggen og under armene, særlig armene der svettelukten kommer fra. Jeg skal i tillegg ta vekk en flekk på ryggen neste uke og kan ikke få vann i såret/på stengene, så må klare å vaske meg uten at jeg får vann på området. Så er våtservietter bra nok for å få vekk lukt og svette? 

Anonymkode: e265b...ee1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465181-vaske-kroppen-med-v%C3%A5tservietter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Synes noen ganger det er noe ork å dusje og veldig kaldt! Når jeg først har kommet meg i dusjen står jeg dessverre litt for lenge i varmtvannet selv om jeg avslutter med kaldt fordi det visst skal styrke immunforsvaret og det blir ikke så kaldt å gå ut, men jeg synes det tar så lang tid noen ganger. Blir man ren om man vasker seg med våtservietter i stedet? Tenker da på ryggen og under armene, særlig armene der svettelukten kommer fra. Jeg skal i tillegg ta vekk en flekk på ryggen neste uke og kan ikke få vann i såret/på stengene, så må klare å vaske meg uten at jeg får vann på området. Så er våtservietter bra nok for å få vekk lukt og svette? 

Anonymkode: e265b...ee1

Vi bruker våtservietter på hendene på hytta, men på slutten av dagen bare må jeg varme litt vann og få vasket hendene med vann og såpe. Da føles hendene ikke rene lenger, men litt klissete og ekle. 

Ville ikke vasket kroppen med våtservietter på daglig basis, kun i nødstilfeller, ville heller brukt klut med vann og såpe. 

Som resten sier, nei- våtservietter er en nøderstatning når man ikke har tilgang på vann, eller som to dager i neste uke etter du er nyoperert. 

Sett på vannet i dusjen mens du kler av deg og gå inn i dusjen først når vannet har blitt varmt. Dropp å avslutte med kaldt vann, så er det bare varmt å dusje. 

Tørk deg inne i dusjsonen før du åpner dusjkabinett eller forheng (vet ikke hva du har), da holder du lenger på varmen.

Hva er forresten «lang tid?» her? Jeg kan vaske kroppen på 3 min og hår og kropp på 7 min om jeg må, men bruker vanligvis 10-12 min på begge deler. Du kan da ikke spare mange minuttene på å vaske hele kroppen med våtservietter og håret med vann, sammenlignet med min tidsbruk?

Syns i det heletatt du holder på med dårlige bortforklaringer. Bruk dusjen, det er både langt mer hygienisk og langt mer miljøvennlig. 

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...