Gå til innhold

Jeg så for meg at omikron skulle være kjapt avklart

Anbefalte innlegg

Drømmeautomat skrev (15 timer siden):

Omikron er nok litt oversolgt som "mild" og "lett" av media og myndigheter i Norge. 

For helsevesenet er det kanskje naturig å trekke skillet mellom de som må innlegges, eller i det minste oppsøke lege?

Jeg kjenner mange med omikron og minst halvparten blir "influensasyke". Dvs at man føler seg ganske så syk. 

Fortsetter under...

Grendel skrev (47 minutter siden):

Det er flere jeg kjenner som praktisk talt garantert må ha vært smittet, men som tester negativt på gjemmetest. 

En fikk positiv test vare ved å snyte seg skikkelig og teste det som kom ut (beklager det bildet, men det er et praktisk tips)

Ja det eneste som ikke rimer med covid er at jeg ikke har feber. Målte 36,6 i dag tidlig.

Mindre kvalm i dag, men sørpe forkjøla, nesa er tett og renner og halsen er vond.

ISW skrev (1 time siden):

Ja det eneste som ikke rimer med covid er at jeg ikke har feber. Målte 36,6 i dag tidlig.

Mindre kvalm i dag, men sørpe forkjøla, nesa er tett og renner og halsen er vond.

Jeg har heller ikke feber. Bare av og til litt klam, sånn som man er når man forkjølet. 

Grendel skrev (2 timer siden):

Det er flere jeg kjenner som praktisk talt garantert må ha vært smittet, men som tester negativt på gjemmetest. 

En fikk positiv test vare ved å snyte seg skikkelig og teste det som kom ut (beklager det bildet, men det er et praktisk tips)

Jeg tror ikke det er så mange som får til å ta ordentlig prøve fra halsen, - jeg fikk det i alle fall ikke til. Men det kan hende at grunnen til at det var så vanskelig å få positiv test for meg er at jeg ikke er særlig syk. 

frosken skrev (6 minutter siden):

Men det kan hende at grunnen til at det var så vanskelig å få positiv test for meg er at jeg ikke er særlig syk. 

En i min familie testet knall positivt på hjemmetest etter et øyeblikk, uten å ha nevneverdige symptomer verken da eller senere. Det var også omikron. Det er tydeligvis mange varianter av sykdomsbildet. 

Jeg har ikke hatt det selv ennå. 

laban skrev (13 minutter siden):

En i min familie testet knall positivt på hjemmetest etter et øyeblikk, uten å ha nevneverdige symptomer verken da eller senere. Det var også omikron. Det er tydeligvis mange varianter av sykdomsbildet. 

Jeg har ikke hatt det selv ennå. 

Ja, litt vanskelig å få oversikt. Min test brukte flere minutter på å slå ut, men de sier jo at en svak strek fortsatt er positiv test. I går registrerte jeg forøvrig den positive testen på Oslo kommunes nettsider, og to minutter senere ringte en omsorgsfull person fra Smittevernkontoret for å høre om jeg hadde det bra;-) Aldri har vel det offentlige vært mer omsorgsfulle enn nå!

Annonse

1 hour ago, Ekstra said:

Ser og hører folk uttaler seg om symptomer og delta og omikron, men man får vel vanligvis ikke vite hvilken versjon man har, selv etter PCR-test?

Jeg har ikke hørt om noen som har fått vite det siden omikron tok over. 

Ekstra skrev (1 time siden):

Ser og hører folk uttaler seg om symptomer og delta og omikron, men man får vel vanligvis ikke vite hvilken versjon man har, selv etter PCR-test?

Den jeg refererte til, fikk vite det. Vet ikke hvordan, men det var i Oslo, sent i desember 2021. 

laban skrev (1 minutt siden):

Den jeg refererte til, fikk vite det. Vet ikke hvordan, men det var i Oslo, sent i desember 2021. 

Ok, har flere kolleger og deres barn som har PCR-testet seg i det siste, og de har ikke fått vite det.

Ekstra skrev (1 minutt siden):

Ok, har flere kolleger og deres barn som har PCR-testet seg i det siste, og de har ikke fått vite det.

Det har trolig skjedd mye med rutinene de siste månedene. Det var nok mer oppmerksomhet rundt delta kontra omikron i fjor. 

frosken skrev (2 timer siden):

Jeg har heller ikke feber. Bare av og til litt klam, sånn som man er når man forkjølet. 

Jeg hoster også litt. Kommer ikke nevneverdig med slim, men merker at jeg er skikkelig tett.

19 minutes ago, laban said:

Det har trolig skjedd mye med rutinene de siste månedene. Det var nok mer oppmerksomhet rundt delta kontra omikron i fjor. 

Her sier de bare at vi skal gå ut fra at det er omikron.

Annonse

Worriesome Plenty 2

Jeg tok pandemiens første selvtest i dag. Slo ut negativt. Jeg har kroppsverk og føler meg litt uggen, vondt i hodet også, men det var vist ikke positivt.

Jeg tror ikke det er særlig mye delta ute å går. Dessuten beskytter vaksinen bedre mot delta så få får hard delta nå av de vaksinerte.

Worriesome Plenty 2 skrev (5 minutter siden):

Jeg tok pandemiens første selvtest i dag. Slo ut negativt. Jeg har kroppsverk og føler meg litt uggen, vondt i hodet også, men det var vist ikke positivt.

Jeg tror ikke det er særlig mye delta ute å går. Dessuten beskytter vaksinen bedre mot delta så få får hard delta nå av de vaksinerte.

Tok du prøve fra halsen også?

Worriesome Plenty 2
frosken skrev (4 minutter siden):

Tok du prøve fra halsen også?

Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg brekker meg så lett. Så det hæler jeg ikke. Men jeg tok langt bak i nesa. Men det kan være revmatismen min som er skylden i den dårlig formen. Den virker slik noen ganger. Men jeg pleier ikke ha vondt i hodet.

Worriesome Plenty 2 skrev (1 time siden):

Nei, det gjorde jeg ikke. Jeg brekker meg så lett. Så det hæler jeg ikke. Men jeg tok langt bak i nesa. Men det kan være revmatismen min som er skylden i den dårlig formen. Den virker slik noen ganger. Men jeg pleier ikke ha vondt i hodet.

Som jeg har skrevet før i tråden, så tok jeg to tester i nesa uten at de slo ut - men da jeg fikk hjelp til å ta prøve i halsen, så var den positiv. 

Ekstra skrev (7 timer siden):

Nei. Min første i august ble dyrket, fordi jeg ble temmelig syk rett etter andre vaksine, med atypiske symptom. Mine venner med jobb i helseledelse har også opplevd å få dyrket sine prøver. Min nylige positive test ble ikke dyrket, det sies nå at alle har omicron, delta er så og si utryddet. På sykehuset her i byen dyrkes kun tester til de som legges inn eller har veldig atypiske symptom. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...