Gå til innhold

Gave til barnedåp?

Anbefalte innlegg

Skal om ikke lenge i barnedåp til en jeg er grandtante til.   Har uførepensjon og ikke alt for mye å rutte med og har mange  kommende store utgifter.  Hva er vanlig å gi i gave?  Tenkte på 500kr, men lurer på om det er i minste laget?

Hva ville dere gitt til et grandtante barn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/465257-gave-til-barned%C3%A5p/
Del på andre sider

Fortsetter under...

emilie321 skrev (7 timer siden):

Skal om ikke lenge i barnedåp til en jeg er grandtante til.   Har uførepensjon og ikke alt for mye å rutte med og har mange  kommende store utgifter.  Hva er vanlig å gi i gave?  Tenkte på 500kr, men lurer på om det er i minste laget?

Hva ville dere gitt til et grandtante barn?

En gave til 500,- holder i massevis! Jeg ville kjøpt en fin eventyrbok f.eks., eller en sangbok som foreldre og barn kan ha glede av i årene fremover. :) Vi fikk en del sølvplett-greier til mine og jeg er redd det ikke er stort av det som er tatt vare på... 

Jeg synes 500 kr holder fint. Man skal uansett avpasse beløpet man bruker på gaver, til egen økonomi. 

Jeg ville kjøpt noe som kan brukes nå / snart, ikke noe samlegreier eller annet som kanskje vil bli brukt om flere år. Bokverk for barn som foreslått ovenfor, knaggrekke eller innrammet bilde med barnemotiv, noe til oppbevaring av leker,... 

Barnebestikk (ikke sølv, men stål eller annet som tåler oppvaskmaskin) eller solid servise-sett med barnemotiv går også fint, særlig hvis barnet er eldst i søskenflokken, slik at foreldrene ikke har huset fullt av sånt fra før. 

Uansett: Få med byttelapp, folks smak er forskjellig - og det er vanskelig å vite hva nybakte foreldre har skaffet seg / fått i gave allerede. 

Lillemus skrev (1 time siden):

En gave til 500,- holder i massevis! Jeg ville kjøpt en fin eventyrbok f.eks., eller en sangbok som foreldre og barn kan ha glede av i årene fremover. :) Vi fikk en del sølvplett-greier til mine og jeg er redd det ikke er stort av det som er tatt vare på... 

Takk for svar!

Var redd for at 500 var for lite, men da går jeg for det. Ja, vi fikk også mye som bare ble liggende og det synes jeg egentlig er litt dumt.  En eventyrbok kunne kanskje vært noe. 

Annonse

laban skrev (9 minutter siden):

Jeg synes 500 kr holder fint. Man skal uansett avpasse beløpet man bruker på gaver, til egen økonomi. 

Jeg ville kjøpt noe som kan brukes nå / snart, ikke noe samlegreier eller annet som kanskje vil bli brukt om flere år. Bokverk for barn som foreslått ovenfor, knaggrekke eller innrammet bilde med barnemotiv, noe til oppbevaring av leker,... 

Barnebestikk (ikke sølv, men stål eller annet som tåler oppvaskmaskin) eller solid servise-sett med barnemotiv går også fint, særlig hvis barnet er eldst i søskenflokken, slik at foreldrene ikke har huset fullt av sånt fra før. 

Uansett: Få med byttelapp, folks smak er forskjellig - og det er vanskelig å vite hva nybakte foreldre har skaffet seg / fått i gave allerede. 

Takk for svar!

Er glad for at dere mener at 500 er nok. Jeg er alltid redd for at det jeg gir ikke er bra nok. Skal jo etterhvert i dåp/navnefest til barnebarnet mitt også, men da vet jeg hva og hvor mye jeg skal gi. 

Ja, byttelapp må jeg alltid ha med. Kjedelig hvis det ikke passer deres smak eller hvis de får flere like ting.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...