Gå til innhold

Mest på bølgelengde med russerne

Anbefalte innlegg

Hei

i hele den pågående konflikt, forstår jeg nok bedre Russland og Putin.

syns sabelraslingen, ( som de fleste vet er skuespill) fra USA og NATOs side, er pinlig/flau/patetisk, alt fra retorikken til « truslene». Krigshissingen, måten de bruker media m.m

syns dette russiske svar var forståelig:

16. februar 2022 kl. 18:16  NRK

Stoltenberg latterliggjøres av russisk UD

Utenriksdepartementet i Moskva sier de har mistet interessen for Natos generalsekretær Jens Stoltenberg.

– Vi er ikke interessert, sier talsperson Maria Zakharova i russisk UD, ifølge det russiske nyhetsbyrået Ria.

Hun beskriver onsdag Stoltenberg som en person som «enten er Natos generalsekretær eller bankmann».

– Jeg har ikke funnet ut av det ennå.

Men russerne er uansett ikke interessert i uttalelsene hans, ifølge Zakharova.

– Dette er ikke en person hvis uttalelser vil bli vurdert som seriøse argumenter i Moskva. Dette er en nedskutt Nato-flyger. Derfor vil vi fokusere på seriøs dialog, hvis våre vestlige partnere er klare for det.

(NTB)

bra svart!!

Endret av Madelenemie

Fortsetter under...

Madelenemie skrev (8 timer siden):

Hei

i hele den pågående konflikt, forstår jeg nok bedre Russland og Putin.

syns sabelraslingen, ( som de fleste vet er skuespill) fra USA og NATOs side, er pinlig/flau/patetisk, alt fra retorikken til « truslene». Krigshissingen, måten de bruker media m.m

syns dette russiske svar var forståelig:

16. februar 2022 kl. 18:16  NRK

Stoltenberg latterliggjøres av russisk UD

Utenriksdepartementet i Moskva sier de har mistet interessen for Natos generalsekretær Jens Stoltenberg.

– Vi er ikke interessert, sier talsperson Maria Zakharova i russisk UD, ifølge det russiske nyhetsbyrået Ria.

Hun beskriver onsdag Stoltenberg som en person som «enten er Natos generalsekretær eller bankmann».

– Jeg har ikke funnet ut av det ennå.

Men russerne er uansett ikke interessert i uttalelsene hans, ifølge Zakharova.

– Dette er ikke en person hvis uttalelser vil bli vurdert som seriøse argumenter i Moskva. Dette er en nedskutt Nato-flyger. Derfor vil vi fokusere på seriøs dialog, hvis våre vestlige partnere er klare for det.

(NTB)

bra svart!!

Putin snakker hele tiden om at de ønsker dialog.

Zakharova sier også at de er klare for "seriøs dialog" rett etter å ha kalt NATO-sjefen bankmann og nedskutt pilot.  Dessuten at de ikke er interessert i uttalelsene til NATO-sjefen. Da blir det ingen dialog.

Nei, jeg synes ikke Zakharova traff helt blink med det utspillet.

Grendel skrev (2 timer siden):

Putin snakker hele tiden om at de ønsker dialog.

Zakharova sier også at de er klare for "seriøs dialog" rett etter å ha kalt NATO-sjefen bankmann og nedskutt pilot.  Dessuten at de ikke er interessert i uttalelsene til NATO-sjefen. Da blir det ingen dialog.

Nei, jeg synes ikke Zakharova traff helt blink med det utspillet.

Hei!

Mulig det, men det var vel Putin som kalte Stoltenberg en nedskutt pilot og det syns jeg var treffende.

Dessuten må man huske at her er det kulturforskjeller. Russere har en mye sterkere og krassere måte å uttrykke seg på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...