påskelilje Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Jeg skal være med og arrangere en konferanse (fritid, ikke jobb) om ikke så mange uker. Vi har fått tak i ulike foredragsholdere, og blant de jeg har fått tak i, er en person fra et annet land som mildt sagt er litt passiv. Jeg er nå så usikker på hvor mye jeg kan "mase" på ham for å være sikker på at han har satt av tid denne dagen. Jeg fikk bekreftelse på mail tidlig i høst, og sist gang han skrev noe var i begynnelsen av desember. Jeg har etter det sendt 2 mailer med program og bedt ham om endelig bekreftelse på at alt ser greit ut. Har også sendt en melding på messenger (jeg kjenner ham ikke). Er det masete å spørre enda en gang nå om bekreftelse på at han kommer? Han er en anerkjent person i sitt land og på sitt fagfelt, og jeg har hørt ham i et foredrag selv, fikk et veldig godt inntrykk av ham - men jeg synes det er så merkelig å ikke svare på mail nå når det nærmer seg. Hva ville dere gjort? Tatt det som en selvfølge at når han har bekreftet tidlig i høst, så står han ved det? Eller sendt enda en mail? Det er 10 dager siden den forrige mailen jeg sendte, som han ikke har svart på. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465269-kan-jeg-stole-p%C3%A5-at-han-dukker-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ekstra Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 (endret) påskelilje skrev (7 minutter siden): Jeg skal være med og arrangere en konferanse (fritid, ikke jobb) om ikke så mange uker. Vi har fått tak i ulike foredragsholdere, og blant de jeg har fått tak i, er en person fra et annet land som mildt sagt er litt passiv. Jeg er nå så usikker på hvor mye jeg kan "mase" på ham for å være sikker på at han har satt av tid denne dagen. Jeg fikk bekreftelse på mail tidlig i høst, og sist gang han skrev noe var i begynnelsen av desember. Jeg har etter det sendt 2 mailer med program og bedt ham om endelig bekreftelse på at alt ser greit ut. Har også sendt en melding på messenger (jeg kjenner ham ikke). Er det masete å spørre enda en gang nå om bekreftelse på at han kommer? Han er en anerkjent person i sitt land og på sitt fagfelt, og jeg har hørt ham i et foredrag selv, fikk et veldig godt inntrykk av ham - men jeg synes det er så merkelig å ikke svare på mail nå når det nærmer seg. Hva ville dere gjort? Tatt det som en selvfølge at når han har bekreftet tidlig i høst, så står han ved det? Eller sendt enda en mail? Det er 10 dager siden den forrige mailen jeg sendte, som han ikke har svart på. Jeg ville absolutt bedt om en bekreftelse. Eventuelt kan du jo pakke det inn i en eller annen praktisk ting du ønsker å ha avklart i forkant, om han sender presentasjonen, har med PC, eller om han evt. trenger hjelp til å finne hotell/avklare transport fra flyplass e.l. Endret 17. februar 2022 av Ekstra 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465269-kan-jeg-stole-p%C3%A5-at-han-dukker-opp/#findComment-4079399 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 påskelilje skrev (11 timer siden): Jeg skal være med og arrangere en konferanse (fritid, ikke jobb) om ikke så mange uker. Vi har fått tak i ulike foredragsholdere, og blant de jeg har fått tak i, er en person fra et annet land som mildt sagt er litt passiv. Jeg er nå så usikker på hvor mye jeg kan "mase" på ham for å være sikker på at han har satt av tid denne dagen. Jeg fikk bekreftelse på mail tidlig i høst, og sist gang han skrev noe var i begynnelsen av desember. Jeg har etter det sendt 2 mailer med program og bedt ham om endelig bekreftelse på at alt ser greit ut. Har også sendt en melding på messenger (jeg kjenner ham ikke). Er det masete å spørre enda en gang nå om bekreftelse på at han kommer? Han er en anerkjent person i sitt land og på sitt fagfelt, og jeg har hørt ham i et foredrag selv, fikk et veldig godt inntrykk av ham - men jeg synes det er så merkelig å ikke svare på mail nå når det nærmer seg. Hva ville dere gjort? Tatt det som en selvfølge at når han har bekreftet tidlig i høst, så står han ved det? Eller sendt enda en mail? Det er 10 dager siden den forrige mailen jeg sendte, som han ikke har svart på. Skal det gjennomføre digitalt? I så fall kan du sende link og be om en kort test av lyd og bilde noen dager i forkant. Noen er arrogante nok til å ikke ville svare dersom de mener at henvendelsen ikke er nødvendig, og i så fall gjelder det å ha et konkret påskudd for å henvende deg nok en gang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465269-kan-jeg-stole-p%C3%A5-at-han-dukker-opp/#findComment-4079548 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Har dere formalisert avtalen via kontrakt? Hvordan dekkes reise og evt honorar? Jeg spør, fordi jeg nok ville forsikret meg skriftlig om jeg var deg/dere (selv om dette er frivillig). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465269-kan-jeg-stole-p%C3%A5-at-han-dukker-opp/#findComment-4079556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
påskelilje Skrevet 17. februar 2022 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2022 2 av foredragsholderne, bl.a. denne personen, skal holde innlegget sitt digitalt, altså han skal ikke komme fysisk. Jeg har bedt ham om tidspunkt for lydtesting, men han svarer ikke. Vi har ikke formell kontrakt, men har avtalt i mail om honoraret og lengden på foredraget. @frosken @Kayia @Ekstra 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465269-kan-jeg-stole-p%C3%A5-at-han-dukker-opp/#findComment-4079562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 påskelilje skrev (2 minutter siden): 2 av foredragsholderne, bl.a. denne personen, skal holde innlegget sitt digitalt, altså han skal ikke komme fysisk. Jeg har bedt ham om tidspunkt for lydtesting, men han svarer ikke. Vi har ikke formell kontrakt, men har avtalt i mail om honoraret og lengden på foredraget. @frosken @Kayia @Ekstra Kanskje du kan prøve å innkalle til lydprøve på et helt konkret tidspunkt og så se om han svarer. Skal dere opprette en formell avtale/kontrakt om oppdraget? I så fall trenger du jo opplysninger for å få gjort det. Tilsvarende om dere kun skal overføre til konto, i så fall trenger du betalingsopplysningene. Dersom han ikke svare rpå dette heller, så hadde jeg skrevet helt konkret at det bekymrer deg at du ikke har fått respons på dine henvendelser. 4 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465269-kan-jeg-stole-p%C3%A5-at-han-dukker-opp/#findComment-4079563 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 17. februar 2022 Del Skrevet 17. februar 2022 Støtter det @frosken sier, men vil gå hakket lenger mhp kontrakt. Man bør alltid signere kontrakt når penger skal bytte hender, alltid. Mislighold av avtale, frister for endring av avtale, og konsekvenser av avtalebrudd bør være beskrevet i kontrakten. Be om å få på plass dette, og bruk dette som unnskyldning for dialog. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/465269-kan-jeg-stole-p%C3%A5-at-han-dukker-opp/#findComment-4079578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.