Gå til innhold

Risperdal og symptomer?


stjernestøv

Anbefalte innlegg

Men jeg har jo nettopp hentet ut nye medisiner, det varer jo en stund. Men er lei av forstoppelse også, det vet jeg er en bivirkning av alt av ap. Sliter ikke med det uten ap, så sa sykepleieren jeg kunne ta det opp med legen...en bivirkning? Blir litt provosert, har tatt det opp før med lege og det var ikke mye hjelp å få. Så hva hjelper det? Men er redd for å få corona uten medisiner, det tror jeg ikke jeg takler. Kan jo vente å se litt om jeg får det men man kan jo få det flere ganger, er så redd for å få det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir litt som å velge mellom pest eller kolera, men hver gang du har gått uten medisiner så har du jo blitt dårlig også har du sagt at denne gangen skal du fortsette med de. Så det virker jo som at når du er dårlig så innser du at det er ikke verdt det. Også begynner du å glemme det når det har gått en stund uten all rarheten og det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 18.2.2022 den 14.34):

Jeg føler jeg ikke har symptomer på 3 mg risperdal, er ikke det rart? Er ikke det en liten dose? Har ingen åndelige ting i livet mitt nå og savner det, hadde jeg tatt mindre da kunne jeg fått noe av det åndelige tilbake? Har ikke noe ønske om å bli dårlig igjen, men føler meg ganske flat. 

Jeg tror nok det betyr at medisinene virker som de skal. Ikke så bra at det blir for mye åndelig. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind skrev (33 minutter siden):

Jeg tror nok det betyr at medisinene virker som de skal. Ikke så bra at det blir for mye åndelig. 🙂

Ok. Nei ikke bra at det blir for mye nei men savner nå litt hvis det er mulig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (7 minutter siden):

Ok. Nei ikke bra at det blir for mye nei men savner nå litt hvis det er mulig :) 

Litt åndelig går jo an da🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (På 18.2.2022 den 17.19):

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, er veldig ambivalent nå til medisiner. Bare prøver å tenke på hvordan jeg er uten, det var jo verst i sommer når jeg måtte holde meg i veggene for å klare å gå. Eller kan det ha vært noe fysisk? Tror ikke jeg klarer å skille mellom fysisk psykisk og åndelig, alt blir blandet sammen. Men jeg savner å tro på noe, hvorfor forsvinner hele min tro på medisiner? Tankens kraft tror jeg jo på da, men ellers er det tomt. Men tror jo jeg har hjelpere men vet ikke om jeg har noen kontakt med dem nå, det er et vanskelig valg for meg dette. 

Din "tro" forsvinner på medisiner fordi det ikke er en tro, men vrangforestillinger. Kanskje du skal prøve å finne andre ting i livet som kan gi deg mening? Noe å fylle dagene med? Yoga, lesing, gå tur, matlaging..? 

Anonymkode: 34267...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

ok, alle andre antipsykotika legger man på seg av

Anonymkode: 733dc...e7b

Dette stemmer ikke. Selv om vektøkning er en vanlig bivirkning, så betyr ikke det at alle opplever det. Det er bare å passe ekstra godt på matinntaket - fordi man går ikke opp i vekt av medisinen i seg selv, men fordi man får økt matlyst og spiser mer. 

Anonymkode: 34267...301

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stormwind skrev (36 minutter siden):

Litt åndelig går jo an da🙂

Ja det gjør det :) Da må jeg sikkert ta mindre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Din "tro" forsvinner på medisiner fordi det ikke er en tro, men vrangforestillinger. Kanskje du skal prøve å finne andre ting i livet som kan gi deg mening? Noe å fylle dagene med? Yoga, lesing, gå tur, matlaging..? 

Anonymkode: 34267...301

Ja vil jo gjerne finne andre ting, det er bare så vanskelig å komme i gang med noe. Tror jeg sliter med negative symptomer og det hjelper ikke medisin på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Selv om vektøkning er en vanlig bivirkning, så betyr ikke det at alle opplever det. Det er bare å passe ekstra godt på matinntaket - fordi man går ikke opp i vekt av medisinen i seg selv, men fordi man får økt matlyst og spiser mer. 

Anonymkode: 34267...301

Er vanskelig å motstå den lysten da for mange og noen får en tomhetsfølelse, da er det lett å ty til mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snusmumeriken96
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette stemmer ikke. Selv om vektøkning er en vanlig bivirkning, så betyr ikke det at alle opplever det. Det er bare å passe ekstra godt på matinntaket - fordi man går ikke opp i vekt av medisinen i seg selv, men fordi man får økt matlyst og spiser mer. 

Anonymkode: 34267...301

Det der er ikke lett... jeg har stått på antipsykotika selv tidligere, quetiapin og nei er ikke bre å spise mindre, du blir gruise sulten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter veldig nå med matinntaket og, det er den tomheten jeg må fylle opp. Men får heller ta meg sammen i morgen, prøve å gå på turer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (1 time siden):

Sliter veldig nå med matinntaket og, det er den tomheten jeg må fylle opp. Men får heller ta meg sammen i morgen, prøve å gå på turer. 

Det sliter jeg også med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (1 time siden):

Ja. 😕

Jeg sliter også med det. Er så sykt stressende. Klarer ikke å spise sundt, og føler meg som en taper. Har ikke gått opp så mye, men jeg spiser dritt. Klarer å spise sundt i perioder også sprekker jeg igjen og igjen og slik har det vært siden oktober... Nå har jeg gått opp hele 3 kg...

Anonymkode: 733dc...e7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg sliter også med det. Er så sykt stressende. Klarer ikke å spise sundt, og føler meg som en taper. Har ikke gått opp så mye, men jeg spiser dritt. Klarer å spise sundt i perioder også sprekker jeg igjen og igjen og slik har det vært siden oktober... Nå har jeg gått opp hele 3 kg...

Anonymkode: 733dc...e7b

Jeg har gått opp 4 siden jul. Så ja. Det er vondt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (10 minutter siden):

Jeg har gått opp 4 siden jul. Så ja. Det er vondt. 

Jeg og har gått opp 4 kilo og sikkert mer men tanke på hva jeg har spist i dag :( Er redd det skal fortsette oppover :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Jeg og har gått opp 4 kilo og sikkert mer men tanke på hva jeg har spist i dag :( Er redd det skal fortsette oppover :( 

Samme her. La på meg 30 kg i 2017. Redd jeg ikke greier å stoppe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (1 minutt siden):

Samme her. La på meg 30 kg i 2017. Redd jeg ikke greier å stoppe. 

Ja det er forferdelig når det går den veien, det går så fort og :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...